• johsjo

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

en fråga till er här.
    Har ni gått och pratat med någon efter alla MF.

Jag har hela tiden tackat nej, har lite svårt för att prata med någon främmande.

Men nu känns det som om det kanske vore en ide. Så att man lättare kan hantera detta.

Någon som har erfarenhet kring detta?

• johsjo

vad har ni för tipps till mig som nu ska gå igenom en utredning. Vad ska jag fråga efter? Vad ska jag begära?
    Vi kommer inte försöka igen förens till mars/april. Hoppas allt är klart till dess, vad tror nu?

• johsjo

Måste få ställa en liten fråga. Jag hade mitt tredje missfall i måndags, och fick tabletter för att stöta ut allt i tisdags. I dag så känns det som om jag har ont, lite stickande och molande vid livmodern, ev lite på höger sida. Det är inte ont som i molande växtverk, utan på något annat sätt.

Jag har inte känns såhär förut,, men det kanske är vanligt,, man är bara lite orolig nu..

En fråga till, från det att man tagit första blodprovet, hur lång tid brukar det ta tills utredningen är färdig- Jag ska utredas på karolinska i solna och huddinge.

• johsjo

Härligt att höra att det kan gå vägen nästa gång,, vi ska som sagt ta en paus nu på 3 mån, sen tar vi nya tag, och hoppas på en 2010a...

Mina blödningar håller på att sluta., men det känns som smådrag och stickningar. Men det är väl bara att hoppas på att det går över. Blir det akut ont så får jag väl åka in igen.. (Jag är stammis på akuten numera, de känner igen mig och är supergulliga).

• johsjo

sitter här och har lite ångest. Ska till jobbet i morgon, och träffa alla kollegor.

Värdens gulligaste och trevligaste (oftast). Men de har en tendens till att tycka synd om mig. De har vart med under mitt halvår med ma,mf,mf. Känns bra, men samtidigt lite tufft, att stå där som den som inte får till det, som det är synd om.
    Hur som, så blir man särbehandlad, av välvilja. Sist jag var gravid fick jag knappt lyfta en pärm.

Gulliga så man blir rörd, men samtidigt lite jobbigt..

H,mmm rörigt inlägg, men jag vet inte riktigt vad jag känner... Alltid tufft att komma tillbaka, (har haft 2/3 ma, mf under loven)

• johsjo

hej

Någon som vet en bra bok om missfall eller om upprepade missfall. Känner att jag på något sätt måste ta tag i detta, och inte bara må dåligt.

• johsjo

tack för tipset. den är nu inhandlad.
    Känns inte som om jag endast kan sitta här och vänta på utredning och om den visar något.
    Bäst att ta tag i sin kropp. banta, äta bra och stärka den, inom konstens alla regler..

• johsjo

Jag har nu fått en kallelse till gyn på karolinska. Vad är det som ska hända där?

Jag fick mitt tredje missfall konstaterat på gyn akuten, och han skulle sen skicka remisser och så för blodprover m,m,. ... Har även en tid hos BM för att se att grav hormonerna har försvunnit.

Men min fråga då.. vad ska gyn göra (tror ni) och är det hon som kommer vara "ansvarig" för min utredning?

Någon som vet.

• johsjo

hej

var ett tag sen jag var här. Kände att jag behövde en paus. Men nu har jag en fråga som jag hoppas och tror att ni kan hjälpa mig med. Jag gör en mf utredning. och har vart och tagit blodprov dag 3 och sen nu ska jag ta igen, men kommer inte ihåg om det var 21 eller 26 eller vad det var. Någon som vet?

• johsjo

hej en fråga.

Jag håller på att göra en utredning, och ska nu göra en kromosom utredning. Hur går det till? Vad kommer kollas och hur?

• johsjo

Hej igen, känns som om jag bara kommer med massa frågor. Men i mitten på april så ska vi börja försöka igen efter ett ma och två mf. Vi genomgår nu utredning, men den kommer kanske inte bli klar innan. Mitt sista mf var i mellandagarna. Min fråga nu är alla olika piller man eventuellt får, när ska de börjas ta? innan försök, när man är gravid eller??

Allt detta så jag vet när jag ska börja ringa och tjata. De vanliga blodproven borde vara klara, men vi väntar på kromosom. Så det som går att medicinera borde vara klart.

Tacksam för alla trevliga och kunniga svar ni ger till mig som känner mig lite vilsen.

• johsjo

Hej igen,, har frågat lite om råd vid vissa frågor angående min utredning för upprepade missfall. Nu har jag hamnat i ett annat läge, nu är jag orolig för att vara gravid igen. Vi var överens om att vänta med att försöka tills i april, men nu är mensen 2 dagar sen, och tankarna snurrar. Har inte gjort klart utredningen än, Men samtidigt så kan mensen vara sen, då jaghade mitt sista missfall i mellandagarna. Men det har kommit igång bra efter både ma och mf tidigare.

Hur gör jag om det är så att jag är gravid igen, Måste väl kontakta den som ansvarar för min utredning. Eller?

Behöver ju inte alls vara så att jag är gravid, men ifall.... tankarna , och också hoppet finns ju, även om jag inte borde bli gravid nu igen. (tre ma och mf på 6 mån, kroppen måste få vila)

• johsjo

tack för svaren. Självklart ska jag testa, men tankarna kommer ju mycket tidigare.
    Att allt ska vara så komplicerat. Kan inte något bara bli som man vill ;)

Ska försöka testa idag, måste bara in till apoteket på ett snyggt sätt, så att inte mannen behöver få veta för mycket. Än så länge min hemlis.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8