• frökenKAJO

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Gokväll alla!
    Har inte varit inne på några dagar ens för att läsa eftersom irl har varit lite för intensivt.

BettanB: Så du är också psykolog. Intressant, här är en tillFlört

Krusbär: Skönt att det verkar gå åt rätt håll!!

Mikes bride: Hur är det med allt? Har tänkt på dig/er...

Poppy: Har börjat läsa den där boken du tipsade om (glömmer vad den heter, babyfriendly) och vad bra den är! Hoppingivande samtidigt som man blir lite ledsen.

I övrigt är alla jag känner gravida just nu och jag känner mest för att ta med mig familjen och starta nytt liv som eremiter i någon bergsby i Armenien. Eller nåt.
  • frökenKAJO
    BettanB:
    Det stämmer nog att vi är från samma stad ja, Gbg? The place to be. (Eller om jag hamnar i Armenien innan vintern är över, vi får väl se...Känner fortfarande för att emigrera till en bergsby ememllanåt...Gråter)

Poppy:
    Boken väcker mycket, onekligen. Jävla skitkropp...

Krusbär:
    Vet du något mer om pyret i magen?

Ni andra ang. männens engagenmang. Det är likadant här. Känns sådär emellanåt men samtidigt har jag viss förståelse för att det blir lite annorlunda. Hans besvikelse är mer abstrakt eftersom han slipper värken, blodet, klumparna... ja, ni vet.
  • frökenKAJO

Mamarazzi: Farmer looks for wife kan man ju inte missa, nej !!! Och vad nyfiken jag blev på spjälsängen mot slutet...

Mom2006: Välkommen hit. Jag har också en treåring och ett antal missfall både innan och efter. (Har dessutom en trettonåring men i ett tidigare förhållande. Att det skiljer tio år mellan barnen beror således inte bara på missfall.)

Hoppas att du får ordning på det där med remissen.

Mikes bride: Usch vilken tuff jul. Hoppas nu bara att allt är bra och inget fastnat på fel ställe.

Ni andra: Tips på ägglossningsstickor? Helst några som ger hyfsat avläsningsbart utslag så man slipper gissa för mycket.

• frökenKAJO
    Mikes bride: Vad jobbigt det låter Ledsen. Hoppas verkligen att det ger sig snart...

Det var väl som själva den att ni alla skulle svara CB. Ja, jag vet att de är bra men de kostar ju en hel förmögenhet så jag hade hoppats att ni skulle svara någon billig skicka-efter-sticka från testlagret eller liknande. Tji fick jag! Fot i munnnen
  • frökenKAJO
    Mom2006: Visst är det en fantastisk tråd. Kunskapen här inne är helt enorm.
    Angående de förbjudna känslorna så har jag också ställt frågan och fick svaret att många känt likadant. Det är ju egentligen rätt logiskt att man reagerar starkt på andras graviditeter när de egna utmynnar i missfall efter missfall.  

BettanB: *vinkar tillbaka*

Finessan: Vem är den där Anette du nämnde?
  • frökenKAJO
    MizzT: Stort lycka till! Håller tummar och tår, såklart.

Babblar på: *S* Skrattar lite åt din eltandbortsfråga för det kunde ha varit jag som ställt den. När jag varit gravid har jag haft god lust att svepa in mig i silvertejp och be någon packa upp mig några dagar innan bf. Gå i idé med andra ord. Världen känns så galet farlig när man har ett litet liv i magen. Men som svar, nej, jag vet tyvärr inte.

Och apropå vad man ska undvika, hur är det med bad i vanligt badkar, någon som vet?

Krusbär: Tickande litet hjärta låter mycket lovande, här hålls tummarna!
  • frökenKAJO
    Bling och ni andra med erfarenhet at Strandkliniken.

Nu har jag bokat en tid där, helt galetFörvånad.
    Snälla säg nu att jag inte missförstått, det var väl där, och det var väl hos dr EE som ni hade varit och fått prednisolon utskrivet?

Har ingen lust att slänga pengar på en Sthlmsresa + 950 i besöksavgift för ingenting...
  • frökenKAJO

Fast hade inte Bling (eller någon annan) fått det utskrivet och doktorn hade pratat om biverkningar som håriga ryggar på bebisarna samt flickbebisar som är mer "manliga" utseendemässigt? Har jag drömt?

Jag vill inte chansa helt och hållet men känner mig ju rätt desperat.

Poppy: Det är främst prednisolonet jag vill åt eftersom det känns vansinnigt dyrt att försöka bli utredd privat (ej landstingsfinasierat) och därefter också betala för USA-resor och allt vade det kan bli.

• frökenKAJO
    Idun: Nej, trombyl och Fragmin har jag heller inte provat och jag vill ha det med. Allt. Problemet är att ingen av de gynekologer jag stött på "tror" på den sortens behandling plus att de hänvisar till att jag har två barn och att mina många missfall bara beror på otur. Så en ny doktor behöver jag även för den sakens skull.
  • frökenKAJO

*förtydligar*
    De gynekologer där jag har bett om Trombyl och Fragmin har vägrat skriva ut det eftersom det inte är vetenskapligt bevisat att det fungerar samt att jag "verkar" frisk pga mina två barn. (Lite ojämt dock att jämföra två barn med tio missfall, men men...)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8