• Linan78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

GOD JUL allihopa! Hoppas ni alla kan njuta av julen på ett eller annat sätt!

Grattis Krusbär! Underbar julklapp! Försök nu att slappna av, i alla fall ett tag...

Här är det lugnt... Men bara en dryg vecka kvar till BF nu. Börjar bli nervös... Håll alla tummar för mig är ni snälla. Hoppas själv att det dröjer några dagar in på nya året.

KRAMAR!

• Linan78

Godmorgon allihop! Ingen bebis här än, BF imorgon men jag tror det dröjer några dagar till. Känns okej än så länge, men vill ju helst slippa att gå över i flera veckor. Man blir ju inte lättare om man säger så...

Hinner inte läsa ikapp just nu, men grattis till Krusbär (och om det är någon mer som haft lyckat VUL, UL eller plussat som jag missat). Och en stor kram till er andra kämpare. Håller alla mina tummar för att 2009 blir ert år!

GOTT NYTT ÅR FLICKOR! Och tack för allt stöd under året som gått!

• Linan78

Jo, idag lilleskuttan. Men inga tecken på att nåt ska hända. Bara ett lynnigt humör... Har just gråtit en stund och jag kommer inte ihåg varför...

• Linan78

Beklagar missfallen, lucki och josho. Tänker på er. Josho - kanske inte allt kom ut i tisdags, det kan ju ta några dagar. Blöder du än?

Snozie - grattis till att du nu kommit så långt!

Kan bara instämma med Snozie och försöka fömedla hopp. Sitter ju här idag på BF+2, efter tre missfall på raken. Det går inte alltid åt skogen!

• Linan78

Franka - lycka till att du kommit så långt nu! Ska hålla tummarna för dig på torsdag (om jag inte själv ligger och föder, då glömmer jag nog bort det... ). När jag väntade H fick jag höra hjärtljud i v. 12 tror jag, men den bm jag haft den här gången ville inte lyssna "så tidigt" ifall hon inte hittar nåt och man då bara blir orolig. Så jag gjorde VuL i v. 13 istället. Men jag tror säkert att din bm kommer hitta hjärtat!

Mammawannabe - här händer inget... börjar bli lite otålig förstås, men är å andra sidan inte riktigt kry och har knappt sovit inatt så jag vet inte om jag skulle palla en förlossning. Hoppas att jag snart blir bättre och att bebisen känner av det och bestämmer sig för att göra entré!

• Linan78

Snozie - inte bra att banta när man ammar, kan utsöndra gifter i kroppen som barnet får i sig. Det man kan göra är väl att hålla igen på riktiga onyttigheter, men om jag minns det rätt så var jag extremt hungrig och sugen när jag ammade, särskilt i början. Mycket värre än under graviditeten! Så för min del får det nog bli raska och långa barnvagnspromenader för att tappa mina 20...

• Linan78

Välkommen hem DND! Trist med foten och mens, men skönt med miljöombyte kan jag tänka mig! Nya tag 2009!

Vild i håret - grattis till ny graviditet och till blödningsfri vecka. Hoppas sååå att det ska gå bra den här gången!

Ego - sitter och väntar på värkar eller vattenavgång eller nåt. Slemmisen började släppa i morse och nu vill jag bara att det ska sätta igång på riktigt! Är fortfarande superförkyld men har liksom glömt bort det i och med adrenalinkicken som följde efter upptäckten...

• Linan78

Måste tyvärr meddela att jag ännu inte snusar bebis...
    Har haft mkt mera förvärkar sedan slemmisen släppte och var helt säker på att det skulle starta under natten eller i morse, men icke... Det enda positiva är väl att jag efter en usel förkylningsförmiddag med gräslig sömnbrist fick fatt i en flaska Otrivin Menthol och återfann livet... Ha, ha. Så nu känner jag i alla fall att det finns en viss möjlighet att klara av lustgasandning och krystning...

• Linan78

Grattis mammarazzi!!!

Beklagar x Lucki. Hoppas du återhämtar dig snart!

Håller tummarna för att det gått åt rätt håll med ditt hcg MB, och att du får besked under dagen.

Här sitter jag idag igen, utan bebis. Har ont av värkar då och då, men inga regelbundna...

• Linan78

Hej på er flickor! Nu har ännu en trådbebis kommit till världen. Vår lilla Agnes föddes 8 januari kl. 00.16, 3885 g och 52 cm lång. Alldeles perfekt och fullkomligt ljuvlig!
    Vi har nyss kommit hem och försöker sammanlänka familjen... Storebror fick influensan samma dag som Agnes föddes så det har varit lite upp och ner... Kämpa på allihop! Det är värt det!

• Linan78

Hej allihop. Hinner inte läsa ikapp och kommentera men vill ge en liten lägesrapport. Vi har haft en rätt tuff första vecka...
    Lilla Agnes är jättesnäll och lättskött, men tyvärr smittades hon av storebrors förkylning och blev sjuk i mitten på förra veckan (snorig och feber) coh just när vi bestämt oss för att vi skulle åka till akuten med henne så slutade hon plötsligt att andas! Jag ammade henne och hon släppte och tog inte in nån luft. Alldeles livlös kändes hon i mina armar och efter en liten stund började hon bli blå runt munnen. Detta varade nog bara i 10-15 sekunder men det var sååå hemskt! Sedan började hon andas igen. Vi ringde ambulans som kom hit och vi fick åka till Drottning Silvias (inga blåljus dock). Sedan blev vi kvar där i två nätter, sjuka av oro. Det är enligt all personal på sjukhuset inget farligt utan hörde helt ihop med förkylningen, hon är kärnfrisk i övrigt, men vad rädda vi blev! Nu är vi hemma igen och har för tillfället ett andningslarm i hennes säng, hon är fotfrande lite tät, men ingen feber.
    Usch, usch. Ingen rolig start...

Hoppas ni andra mår okej!

• Linan78

Hej alla! Har inte så mycket datortid numer... Idag blir Agnes 4 veckor gammal. Hon är såå fin, ler och är väldigt med på alla sätt, men grymt mammig så det blir till att amma och bära mest hela tiden. Första tidens kaos med sjukdomar och oro har börjat lägga sig, och jag börjar vänja mig vid mammaledighetslivet.

Har inte hängt med riktigt det sista så jag vet inte om jag missat några nygravida. Grattis i så fall. Till er andra, gravida som kämpare vill jag forstås önska all lycka.

Vet inte hur mycket jag kommer ha tid att hänga här nu när jag är tvåbarnsmamma, men jag vill passa på och tacka er alla för allt stöd under graviditeten och tiden för missfallen. Ni är så himlans gulliga allihop! Stor kram!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8