• vild i håret

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har en liten fråga om progesteron och Crinone. Vad jag förstod så hade det samma effekt, men man slapp "kladdet". Stämmer det tror ni?

Jag har fått ordinerat 1 crinone per dygn. Det låter lite tycker jag. Tar alla ni andra 2 proggisar?

När har era symtom/biverkningar börjar när ni använt prog/crinone? Jag har nämligen snart tagit dem i ev vecka (började vid efter äl), men känner verkligen ingen skillnad. Tror ni att jag tar för lite? Behövs det två per dag kanske?

Hade hoppats på att jag skulle må tokilla och ha ömma bröst osv men känner nada, suck.

• vild i håret

Tack alla gulliga tjejer för infon om biverkningarna av proggisar/crinone. Jag funderar också på att göra som du Krusbär och öka till två efter ett eventuellt plus. Känns som att min kropp skulle behöva det.

• vild i håret

Jag brukar mest vara här inne och ställa en massa frågor till er kloka och kunniga tjejer, men nu har jag faktiskt en liten god nyhet:

Jag är gravid igen (efter 5 mf på raken) och har nu slagit ett nytt "inte-blöda-under graviditeten-rekord". Det vill säga en HEL LÅNG VECKA har jag varit gravid utan att blöda. Vågar förstårs inte hoppas ett ändaste lite dugg på det här, men för mig som brukar börja blöda direkt vid pluset är detta ett stort framsteg.

Ett stort och härligt framsteg som jag har er att tacka för. Min läkare har nämligen ingen koll alls på upprepade missfall, men gick till slut med på at ge mig crinone när jag berättat om hur många av er som fått progesteron.

Hur än slutet blir på den här resan så vill jag bara skicka en stor tackkram till er alla för denna vecka utan blödningar.

• vild i håret

Tack tjejer för alla gratis. Ni är goa.

Linan: va spännande med slemmisen!!! Håll oss informerade.

Kajo: hoppas det gick bra i dag. Håller tummarna!

Kram till er andra

• vild i håret

Lucki: Usch, stackars dig gumman. men säger som de andra att det ändå var skönt att de upptäckte det i tid. Hoppas du kommer på fötter snabbt.

Kajo härligt att höra att du var nöjd med läkaren. Går det inte vägen för oss denna gång heller, ska jag också söka mig till nån av era privatläkare. de verkar sköna.

• vild i håret

Jag måste bara få säga: Åhhh va söta ni är som delar med er av era proggisar till mamarazzi. Hur kan så många goa fl-tjejer hamna i samma tråd??? Ni är fantastiska.

Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen för mig nu så att jag också kan skicka prog-recept till bättre behövande om nån månad. Blir skiit sur på alla läkare som vägrar skriva ut recept.

Jag lovar att min läkare ska få höra ett och annat om det skulle gå vägen för mig. Hon ville ju inte heller skriva ut utan jag fick köra "livbojs-varianten" och ilska jag också för att hon skulle gå med på det.

• vild i håret

Stor kram till många av er och framför allt till Laban och Mikes brud. Känner verkligen med er tjejer.

mama: härlligt att då fått dina proggisar nu!! Lycka till!!

• vild i håret

Sissela: jag vill också gärna vara med. Tycker det är en kanonbra idé.

• vild i håret

Massor av grattis till lille Måns.

• vild i håret

Måste bara få dela med mig av lite goda nyheter:

Efter 5 tisiga mf har jag nu gjort ett vul i v 8+0 som faktiskt såg bra ut. Har nästan börjat hoppas lite, lite, lite att det kanske kommer gå vägen denna gång. Blöder fortfarande ingenting som jag annars brukar göra direkt vid plus.

Allt detta tack vare er. Min läkare ville som sagt inte ge mig Progesteron, men gick med på att skriva ut det när jag berättade att det var så många av er som fått det. Hade jag inte hittat till den här tråden hade jag inte fått veta det.

En stor fredagskram till er alla

• vild i håret

Tack för alla grattis.

Mom2006 skrev 2009-01-31 08:24:36 följande:
    Vad kul Vild i håret att din läkare lyssnade på dig. När jag berättade för min läkare så sa hon att det inte var lönt för det hjälpte inte ändå så hon ville inte skriva ut något till mig utan tyckte att det skulle gå ändå. Grattis...
    Min läkare sa likadant och ville först inte alls ge mig receptet.

Jag träffade samma läkare även efter mitt 4:e mf och då fick jag inget recept. Efter det 5:e missfallet bokade jag in en ny tid med henne och sa att jag vägrade lyssna på att det kunde röra sig om otur som hon påstod.

Jag gjorde verkligen allt innan det sista missfallet: bytte bort mitt tuffa jobb, gick i terapi, reste och la baby-verkstan på hyllan. Allt detta tog jag upp med henne. Hon tyckte väl synd om oss tillslut eller ville helt enkelt bli av med mig och då fick jag receptet.

Lycka till ni andra som också vill ha progesteron.

Läste precis om Mamarazzi som också gjort positivt vul. Massor av grattis till dig tjejen. Härligt!!
  • vild i håret

Kram till Jessica och DND!!!

Tror att jag kanske ska våga mig in i behandlingstråden. Har nämligen varit på lyckat vul idag (v 12+0). Verkar som att det kanske blir en bebis för oss trots allt.

Liksom Mamarazzi undrar jag när och hur ni slutade med progesteron? Är dö rädd för att sluta, men är samtidigt trött på att må som jag gör av den.

Lycka till i morgon Lycka.

• vild i håret

Kram till Rasmusnalle. Eländes elände!

Jessica: härligt att det såg bra ut!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8