• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Gud vilka nattsuddare ni har varit! Här är man borta några timmar och sedan har ni både hunnit starta en ny tråd OCH redan skrivit 5 sidor! *Yihaaa*

DND, tar du prog nu hela cykeln? Isf kanske du skulle börja prova att bara ta dem från ÄL och framåt. Jag förstår att det känns segt att testa...

Mikes bride, hur har det gått för er idag?

Finesssan, jag lider med dig för din ågren över en ny ev. graviditet. Det är skit att du ska behöva känna så, nu när du faktiskt lyckats besegra missfallsmonstret och därmed har väldigt goda chanser att få ett till barn.

Godnatt alla fina vänner!

• Idun 78

DND, ahhhh, du tar bara från ÄL. Men då lär det ju inte vara proggen från förra månaden som gör att det strular med ÄL nu, eller? Jag tycker du ska fortsätta testa ett tag till, även om det är segt. Blir det trots allt inget utslag den här månaden kan det ju bero på två saker, antingen att du ändå haft ÄL eller att du just den här månaden inte hade ngn ÄL (ofta har man väl bara ÄL 10 månader av 12?). Men jag förstår att det känns pissigt... Kram

• Idun 78
    EMND skrev 2008-12-20 17:26:54 följande:
    Idun, pissigt är bara förord . Det käns som ett dåligt skämt allt det här. Varför ska ÄL utebli just denna månad när vi har laddat upp till tänderna och förberett oss för ett nytt försök. Hade ÄL kunnat inträffa tidigare? Tja, jag har testat fom dag 9. Jag hade känningar redan dag 7 och sekretion på dag 7-8 fast så tidig Äl har jag aldrig haft, men pga. dessa började jag testa så pass tidigt.
  • Idun 78

Bettan, får jag också bli vän med dig?

• Idun 78

Franka, ja jag förstår att det känns läskigt, själv har jag ju inte alls vågat sluta. Men om du känner dig trygg med beslutet så tycker jag det verkar jättebra! Jag hade själv hoppats att jag kunde känna mig trygg i det. Va spännande och roligt med inskrivning! Var någonstans blir det?

• Idun 78

Åh så du jobbar nu igen? Funkar det bra? Har du någon satt deadline för när avhandlingen ska vara klar?

Jo det går nog bra med "killen". Tyvärr vill oron verkligen inte släppa. Den hänger över mig som ett tungt mörkt moln. Tänkte börja med yoga nu på morgonen och köra det ett tag framöver för att se om oron släpper lite, annars tänker jag nog traska tbx till min terapeut. Jag är verkligen ff skiträdd för att något ska gå snett.

• Idun 78

Tack DND! Det värmer! Är du också doktorand? Det visste jag inte. Inom vilken disciplin då? Medicin? För visst jobbar du också i vården som a80? Appropå ÄL-testande, den enda månad jag ÄL-testade har jag för mig att det var ngn här i tråden som sa att man eg. måste testa både morgon och kväll, för att annars kan man missa stegringen. Nu gjorde jag iof inte det utan testade bara på morgonen. Nåväl, bara en tanke som slog mig, att du kanske har haft ÄL, men missat stegringen. *griper efter halmstrån här*

• Idun 78

Bettan, ja yoga är jättebra - det hjälper mig ofta i svåra situationer. Tyvärr är jag lite lat och gör uppehåll under mina "bra" perioder, jag tror jag hade kunnat undvika många dippar om jag gjort yoga regelbundet. Jag har glömt att säga, men vilken fin jultomtemössa du har satt på dig!

• Idun 78

Krusbär, v.21 (imorgon v.22 ). Är det på tisdag du ska på VUL? Inget mer blod hoppas jag?

DND, härligt med en ordentlig promenad för att rensa tankarna! Har precis varit ute själv med jycken på en långis. Du gör nog helt rätt i att komma bort ett tag. Ibland är det fantastiskt vad lite miljöombyte kan göra för själen. Funderar faktiskt själv på att ta med mig mannen och resa iväg över en weekend, vet inte vart än dock. Ang. yoga, har du ngn bra musik att göra yoga till hemma? Jag har en jättebra, och så fort jag sätter på den så kommer jag i ro för yoga.

Bettan, ahh psykolog! Ge mig fem snabba för att dämpa ångesten! ;-D

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8