• Anonym

VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!

Gjorde VUL idag, trodde att jag var i vecka 7.
    Läkaren såg varken hjärta eller foster.
    Han trodde att det var ett mf eller att jag var mycket kortare gången än vad jag trodde. Han trodde på 4 fulla veckor (alltså vecka 5).

Finns det någon som fått liknande komplikationer och hur gick det för er?
    Ska komma tillbaks den 29/12 och göra ett nytt VUL.

• Svar på tråden VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!
  • Anonym

Jag har fått tre mf men där har varit ett foster på alla graviditeter och på de sista två grav såg vi hjärtljud men jag var två veckor efter jämfört med mensen.
    Det kan vara att det var för tidigt för på ena grav såg vi inget hjärtljud men veckan efter var det där. Hjärtljud kan man se tidigtast i v. 5-6. Nästa gång finns det kanske något..
    Jag håller tummarna...
    Kram

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2008-12-19 11:57:23 följande:
    Sist när jag blev gravid så skulle jag ha varit gravid i 7+8 alltså vecka 8 om jag räknade efter senaste mens. När jag kom in på vul så såg dem bara en fostersäck?. De trodde att det var en ofostrig graviditet. När jag kom in veckan efter så såg vi ett foster med hjärtslag och jag var i vecka 6 så veckan innan var jag alltså i vecka 5. Ge inte upp hopper och lycka till!

Åh...vilken lycka!

Hoppet är det sista som lämnar mig, så jag håller tummarna och försöker tänka positivt!

Sa läkarna hur det kunde bli sån skillnad på veckor?

• Anonym

Men jag använde ÄL-test och fick fullt utslag den 25/11.
    Kan det ta lång tid för ägget att fästa i livmodern?

• Anonym
    Ova skrev 2008-12-19 14:01:01 följande:
    Jag använde också ÄL-test, men var inte så långt gången som jag trodde.Gjorde vul pga blödningar och då såg de inget foster. Efter 10 fruktansvärda dagar gjorde vi nytt vul och då syntes hon. Hade sedan fler blödningar, men nu har jag en liten prinsessa på 2,5 vecka som sover i min famn. Lycka till!
    Vad syntes på skärmen? Fanns det enbart hinnsäck eller syntes det nånting annat också.
    På mig syntes en liten hinnsäck, inget i den alls!
    Läkaren trodde att jag endast var 4 fullgångna veckor...vet inte vad jag ska tro. Pendlar mellan hopp och förtvivlan.
  • Anonym

Skönt att höra att det ändå gått vägen för så många!
    Men det är 9 lååånga dagar tills man får veta säkert! Om jag inte börjar blöda innan dess.

• Anonym

Men även om min läkare inte såg något annat än den där "svarta fläcken" som embryot/fostret ligger i. Borde han inte se ett litet embryo fast utan hjärtslag även om graviditeten var tidigare/kortare än vad jag tror? Eller moderkaka eller gulkropp?
    Läkaren och min BM utgår från mensens första dag, 6/11, men jag vet att jag hade ÄL den 25/11 (använde ÄL-test).
    Om jag räknar efter mensens första dag blir BF 14/8-09.
    Enligt min BM och hennes "snurra" blir BF 12/8-09.
    Går man efter ÄL så blir det ca den 17/8-09.

Usch...mår inte så bra av att inte veta. Jag har ju varken ont eller blöder!
    Har fortfarande ont i brösten..Känns som om hela julen blir förstörd.
    8 dagar kvar till jag får veta..

Svar på tråden VUL idag i v.7...såg inget foster eller hjärtslag!