Inlägg från: MagdalenaTheQueen |Visa alla inlägg
  • MagdalenaTheQueen

Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!

Jag tycker att det är förunderligt att så få har reagerat på ts kommentar "Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet."...
    Såg att Ts inte vill diskutera ämnet vidare, men jag tycker det låter ruskigt fördomsfullt och skulle mer än gärna vilja ha en motivering ...

• MagdalenaTheQueen

Jag tycker det var ett onödigt tillägg! Och även om det skulle vara så att det finns kopplingar mellan invandrartäta områden och kriminalitet så kanske man skulle försöka se det ur ett lite annat, mindre fördomsfullt perspektiv.... Kriminalitet är procentuellt sett störst bland låginkomsttagare och i den kategorin hamnar tyvärr de flesta invandrare! Högutbildade invandrare kommer till sverige och får pga av till allra största del fördomar, städjobb eller inget alls!
    TS, det hade räckt gott och väl med att bara säga att du ville ha ett barnvänligt område, utan gäng, psyksjuka, alkisar osv, att dra alla nysvenskar över en kam var väldigt onödigt!

• MagdalenaTheQueen

Jag kan också ha förståelse för att man vill känna sig trygg där man bor, men jag tycker det är onödigt att spela på fördomar!

• MagdalenaTheQueen

Men är det inte bättre att säga att det är hög kriminalitet i ett visst område för att många människor där lever under svåra omständigheter? Oberoende av deras etniska ursprung?

• MagdalenaTheQueen

Att bara hävda att det ÄR så, eller att invandrare ÄR så, är en illa genomtänkt slutsats!
    Jag tycker att man ska försöka se orsak och verkan, jag ursäktar inga kriminella betéenden whatsoever, men ursäkter och anledningar är inte samma sak!

• MagdalenaTheQueen

Jag respekterar att TS vill byta område, men jag respekterar inte en sådan kommentar! Och jag tycker det är underligt att ingen verkar bry sej!

Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!