Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

FebruariMammor, del 4

Imas skrev 2009-02-06 11:40:36 följande:
    Vi tog den där sprutan provinax eller vad den heter den skyddar mot öroninflammation och lunginflammation så nu slipper vi förhoppningsvis det iaf med Eliina igen. Det var jobbigt att se henne däckad i 40 graders feber kräkas inte äta gråta om vartannat och ha yberont.
    ja usch ja, det är ingen höjdare när de är sjuka. Har de dessutom ont i öron eller så så blir det ju  klart värre. Elma har inte haft öroninflammation än tack och lov, så vi är inte avundsjuka på Eliina, stackaren. Men som sagt, hoppas ni får slippa det framöver nu då.

Så det var den sprutan hon reagerade på eller? inte "vanliga" vaccinsprutan? *hoppet tändes igen* :)
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-06 12:41:54 följande:
    Jag tror att den var den vi betalade för. fast egentligen är det rätt skönt när Eliina får feber för hon blir så gosig och mysig ska sitta i knä och kramas, annars far och flyger hon non-stop och kramas och pussas haha nej det vill hon inte. Hon ska klättra på hunden och riva i allt hon får tag i. Den lilla vilda bebisen
    Ja gosig är Elma då hon har feber runt 39 och över det...
    när den "bara" ligger runt 38 är hon rena h*et. Bara gnäll gnäll gnäll...

Men va skönt om det är den "extra"-sprutan, no offence. Men då ger det hopp om att Elma INTE ska få feber...
    hon fick inte feber av första sprutan heller.
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-08 12:30:52 följande:
    mm tack :-d
    hihi, fler som anammar att förkorta nick:en här inne!!

Nu du Mileas Mamma, heter du forever and ever bara MM!! Moahahaahah
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

uuuh, och inga födelsedagar förrän den 11:e!!! Jisses! hur kunde vi missa så många dagar?? ;)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

vi fick tvättmaskin först i augusti, då vi flyttade. Innan flängde jag ner i tvättstugan med elma i bärsele/sjal på mig. Jobbigt.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-09 22:56:50 följande:
    LillaMuan bara för jag skrev och undra vart ni tagit vägen drömde jag om er imorse, så lustigt att göra det med någon man aldrig träffat. Eliina vägrar ta välling nu, hon vänder bort huvudet och säger isch, prövat med allt fullkorn majsvälling och nu kvällsvälling vatten går bra. Men hon vill verkligen inte ens smaka.Äta mat går bra, mat som jag gör själv inte barnmatsburkar. Svagt intresse för majskrokar och då känns det som om något är skumt. Finns det något annat man kan prova och testa.
     Är det kvällstid innan läggdax du tänker på. Gröt kanske är bra då, mättar ju bra.
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-11 11:57:52 följande:
    Försökte få tag i Bvc igår men dom ringde aldrig tillbaka (suprise suprise) Ska ringa igen annars får jag ta med henne upp till sjukan. Ska pröva lite med nyponsoppa med kanske kan gå hem.
    Testa att inte ge henne så mycket åt gången, så hon får behålla det hon får i sig. Om hon brukar äta 220 så ge henne 120 eller nåt. Det är ju bättre hon får behålla det hon får i sig än att äta mkt och sen kräkas upp allt.
    Stackars liten. hoppas ni får bättre lycka med att få tag på bvc imorgon. Krya på dig Eliina!
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Imas: Ja, ni hade verkligen älnglavakt!!! Sån himla tuuuur!! Och vad skönt att ni mår så bra som ni mår, efter händelsen. Kan inte föreställa mig skräcken och chocken... usch.

Hoppas ni mår bättre snart!! Kram till er!!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Simben skrev 2009-02-18 09:39:26 följande:
    Grattis Ella på 1 årsdagen Här är vi magsjuka igen Agnes spydde i natt och jag har varit lös i magen några dagar så det är säkert magsjuka det med
    nä... fy och blä. Hoppas ni blir friska snart!

Grattis alla små (läs stoooora) barn på er första födelsedag!!
    Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4