Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

FebruariMammor, del 4

På tal om födelsedagar så vet jag verkligen inte om vi kan ha kalas på lördag (den 14:de). Milea är så krasslig nu och lördag är "bara" 6 dagar bort .....

• Tullemi

Nä, ingen magsjuka denna gången, men däremot en rejäl förkylning, som även satt sig på ögonen

• Tullemi

Precis när jag skrivit mitt förra inlägg så hade jag Milea i knät och vi delade på ett äpple. Mitt i allt kommer maken med en sked hostmedicin som han trycker in i munnen på Milea. Gissa vad som hände? En stor fet spya kom upp över Milea, mig, bord och stol. Aaaarg, karlslok. Tvättdax - igen. Tur man har tvättmaskin.....

• Tullemi
    Imas skrev 2009-02-08 18:29:07 följande:
    Vi kom på att det kunde vara nyttigt att investera i en tvättmaskin vi med efter vi flyttade till nya lgh, i gammla hade vi rubbet.Hittade alla kalasprylar och glömde så klart inslagspapper.
    Ja, jag vet inte hur jag skulle stå ut utan tvättmaskin (och tumlare). Måste vara knepigt att få det att gå ihop med en eller flera bebisar som ska packas med ner till tvättstugan, tillsammans med all tvätt. Eller så får man tvätta på kväll/helg när gubben är hemma....
  • Tullemi

Vi testade gröt till kvällen vid några tillfällen och det mättar bra. Och så länge lilla damen inte är fööör trött så äter hon det, annars blir det bara hallaballo av det hela, haha

• Tullemi
    Imas skrev 2009-02-11 11:22:00 följande:
    Nu börjar jag bli riktigt less igen. Eliina fortsätter kräkas iförrgår satt jag i en halvtimme och försökte få i henne välling tillslut efter att mjukiskatten, teletubbies, laban och jag smakat på välling gick det bra hade henne i knät och hon åt upp hela 220ml sen sista skvätten kräks hon upp allt på mig sig själv och golvet. Igår vägrarde hon också tillslut blir hon ju så hungrig att hon tvingar sig själv dricka och så kom det igen samma vals. Hon kräks av nästan allt. I 6 dgr nu. Hon matvägrar för allt känns som att hon relaterar mat till att kräkas och olustighet.
    Har du varit i kontakt med läkare angeånde dessa kräkningar? Att kräkas i så många dagar låter ju inte så himla bra (varken för Eliina eller hennes föräldrar).
  • Tullemi
    Skruttis1979 skrev 2009-02-11 21:59:34 följande:
    Testa att inte ge henne så mycket åt gången, så hon får behålla det hon får i sig. Om hon brukar äta 220 så ge henne 120 eller nåt. Det är ju bättre hon får behålla det hon får i sig än att äta mkt och sen kräkas upp allt. Stackars liten. hoppas ni får bättre lycka med att få tag på bvc imorgon. Krya på dig Eliina!
    Ja, så gjorde vi oxå. Mycket bra idé.
  • Tullemi

Och grattis till alla barn som fyller år. Jag är så pinsamt usel på att hålla reda på hur/när/var/vem, men jag har ett gott hjärta och vet att ni fyller år (tack vare att tråden heter feb-barn ).

• Tullemi

Haha, jag har inte ens tänkt på att det är fredag den 13:de ju . Vi firar inte alla hjärtans dag alls, dessutom ska vi ha kalas för Milea imorgon så det är fullt upp.

• Tullemi
    Svar på #447
    Endast i närheten av bebis födelsedag? Alltså inte samma dag då. Det ser jag inte som ett problem. Vi är 5 st som fyller under andra halvan av februari så jag är van vid att dte krockar med planeringarna .
Svar på tråden FebruariMammor, del 4