Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

FebruariMammor, del 4

Lillamuan: Usch, ja. Tiden efter förlossningen är INTE kul! Jag hade feber och som sagt mjölk som sprutar åt alla håll, man tjuter och sen ska man bli stressad av alla som ska besöka en!! Jag kunde inte amma heller pga komplikationer så jag var helt förkrossad för det också - ingen hade upplyst mig om att det kunde gå så med amningen!! Vilken besvikelse... tog flera månader för mig att acceptera att jag inte kunnat amma Elma... och då ammade jag bara i tre veckor - men tog som sagt mååånader att komma över besvikelsen.

Jag har fortfarande 9 kilo kvar av "Elma", så spegeln är fortfarande inte min bästa vän direkt. och mina bröst hänger vid knäna, men dom slänger jag över axeln bara så är problemet löst!! Eller som jag brukar kalla dom "mina pergamentsrullar" för jag behöver rulla ihop dem och lägga dem i bh:n!! ;)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

lillamuan: vet du, jag hade blivit fly förbannad och slängt ut Calle om han höll på sådär!! Antal gånger har vi haft diskussioner om hur mkt man låter den andre göra, bara för att man själv är lat!??? Det är för mig en GÅTA att de bara kan ta en för givet - och jag avskyr den känslan att bli tagen för givet.

Det vet nog Calle vid det här laget, att det inte är nån idé att han lägger till med sånt beteende - för han förlorar bara på det.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

vi har varit hos familjerådgivningen för sånt här! Vi fick det inte att gå runt riktigt, utan baaara såg problemen och "måste göras" så vi glömde bort varandra i allting. Det är tydligen jäääääättevanligt som småbarnsföräldrar.

Så vi har gjort lite läxor nu och det känns mycket bättre!!

Tips:

Skriv ner alla situationer ni inte tycker fungerar.

Förhandla fram hur situationerna ska lösas, vem som gör vad, HUR det görs, NÄR det görs etc.

PRata med varandra varje dag, EFTER att alla hushållssysslor är gjorda och barn sover.

Ha både egentid och gemensam tid.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

MM: ja du... jag skulle inte fixat det, jag hade gått upp i atomer av ilska... ;)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-01-22 14:58:14 följande:
    Samma här bojkottar snittet.
    här prioriterar de barnfamiljer och därmed väntetid på max 2 månader. Vi fick vänta några veckor och var på vårt första besök 23 december. kul datum. ;)

200 tar de för ett samtal här.
    Vi har ny tid i februari för att se över hur "duktiga" vi varit på läxan.
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-01-22 15:02:30 följande:
    Ja, det hade jag gjort om jag hade orkat, hehe Kanske ska ta och bli förbannad i efterhand? Eller kräva ett fett "skadestånd" (sveda å värk)?
    Haha, skadestånd låter bra tycker jag!!!
    Hur börjar man det samtalet... "du älskling..." ???
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

jag har iof upptäckt nya sidor hos MIG SJÄLV också, både bra och mindre bra... det är ju också en stor del i att det inte funkat som förut mellan oss.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-01-22 15:30:13 följande:
    Jag brister nä, men jo absolut det är viktigt. Jag är skitduktig på se gubbens fel, och sällan tycker jag att jag skulle ha fel. Det är ett problem hos mig. Jag har även otroligt svårt att erkänna fel jag gör.
    *räcker upp handen* här är en till.... Dessutom är jag så tjurskallig att ett "förlåt" från min sida sitter låååångt inne. Stackars Calle... jag har dock blivit bättre och jag jobbar på det!!
    För det kan vara mitt fel, eller iaf bådas fel (för det är ju inte ens fel att båda träter - om det inte handlar om att det BARA är Calles fel) ;)
    Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4