FebruariMammor, del 4
Grattis Theo
Grattis Theo
Grattis till alla pojkar som fyller 1 år idag..verkar varit en killboom 16 februari 2008
imsa; jag menade inte att du inte skulle bli stött..jag hade nog oxå blivit det fast ingen skulle gjort på det viset här i min familj faktiskt. Kan du inte ringa din svägerska eller vem det nu var och fråga om ni inte kan fira dom båda samtidigt hos er istället?
och så kan ju hon eller han bjuda sin familj senare och separat?
imas; usch vad jag ryser..gud vad skönt att ni klarade er så bra...KRAM och precis som du skriver så kommer nog den stora chocken i morgon och det kommer bli jobbigt en bra bit framåt för er nu så hoppas ni kan få hjälp att bearbeta den här händelsen för det tror jag kan komma behövas. Ta hand om varann nu och var bara hemma och mys och prata prata prata några dagar nu..KRAM
Grattis till Milea och Alexander på 1 årsdagen
Grattis Ella på 1 årsdagen
Här är vi magsjuka igen Agnes spydde i natt och jag har varit lös i magen några dagar så det är säkert magsjuka det med
Grattis Elma, Elin och Amanda på 1-årsdgen
Skruttis; vad mysigt och roligt haft det och ska ha det
Själv fick jag ställa in kalaset på lördag idag för Agnes mage inte är bra fortfarande så nu blir det inget kalas för maja förrän om en månad men vi har ju så klart firat henne men det är familjen på min sida som inte firat henne än och får vänta lite till. Bara det inte kommit ny magsjuka till dess..känns ju inte helt omöjligt med tanke på denna tråkiga vinter
fast det var inte gåendet jag var orolig över utan att hon inte kan ta sig upp från ryggliggande position. förstår inte alls hur man vänder lite på sig för att sätta sig upp. ser ut som en sköldpadda där hon ligger och sprattlar och skriker. Känns som det måste komma snart och bara för storasyster oxå var sen men gjorde det vid nästan exakt ett års ålder så förväntade man ju sig att Maja oxå skulle göra det nu. knas jag vet
Jättegrattis till dig Imas
Här ger vi inga smörgåsbitar till maja utan hela smörgåsar och hon tuggar av och äter så bra utan problem. Men så har hon ju oxå massor av tänder. nu har nummer 13 brutit igenom som då är en hörntand nere. Så några tuggproblem finns inte här
Hon äter även hel banan själv och dubbelrån blandannat
usch ja bits det gör maja med..det gillar jag inte och det gör ju så ont och så flinar hon bara när man säger nej och tar bort henne och så försöker hon bitas igen. Hoppas det växer bort till dagisstarten i augusti.
Här ger både jag och sambon henne hela smörgåsar alltså inte några stavar heller har nästan aldrig givit henne bitar tror jag utan hon har fått äta och bita av själv från början. Maja hade ju många tänder tidigt och sätter i halsen eller klöks gör hon mer eller mindre aldrig vilket är skönt.
Maja gillar typ allt hon inte får ha och blir vansinnig när hon inte får ta det eller vi tar ifrån henne det...kommer inte alls ihåg att storasyster hade så mycket humör som maja har. Vilka personligheter dom börjar bli
ja..jag vet inte alls vad Maja kan tänkas bli..tjuv kankse hon tar det hon vill ha och sen kryper hon attans fort iväg för vi inte ska ta det ifrån henne sen är hon iofs duktig på innebandy oxå så kanske innebandystjärna...hoppas ju hellre på det ärn tjuv
Beklagar Imas..vad tråkigt att h*n inte ville stanna kvar hos dig..kram!!
Grattis i efterskott till alla barn som fyllde nu i slutet av februari
Härliga bilder på era små
Själv har jag jobbat lite i helgen och ska jobba idag med så har inte hunnit in här så mycket som jag brukar
Kram kram
vi kan ju tänka på det nästa gång ny tråd ska startas och inte skriva mammor då så alla känner sig välkomna (även om jag har en känsla av att inte så många pappor kommer skriva ändå kanske )