Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

FebruariMammor, del 4

Hör med resp. placeringsenheter. Jag har fått massa olika uppgifter så till slut så ringde jag dom och tog reda på vad som gäller hos oss (Partille). Lättast att få plats i augusti då årskullar byts, och det gäller nog överallt .

• Tullemi

myspys: vi FÅR oxå stå i kö redan nu (och tidigare) men det är de 6 månaderna innan man vill ha in sin klimp som räknas. Så räknar dom här. Rent kömässigt så "tjänade" vi inget på att skriva in henne när vi fick vi pratatde med enheten, alltså i juni (-08 ).

• Tullemi

Mina brorsdöttrar heter Elin och Emma och det är jättefina namn. Men -  tillsammans är de rena tungslintare, haha. Ni skulle höra hur dom blandar ihop deras namn och extra kul när mamma och pappa är arga: Emmlin-eh-Ellma-harkel-EEEMMMMMAAAAA, lägg av!!!

• Tullemi
    lillamuan skrev 2009-01-05 20:50:21 följande:
    haha du mileasmamma.. jag o mina syskon heter sofie,emil,kasper,mathilda och linnea trots dessa olika namnen brukar mamma o pappa gå igenom heeeela syskonskaran när dem ska ropa på en av oss HAHAHAHA
    Haha Ja då kanske det inte spelar nån roll då.
  • Tullemi

När vi syskon var små så bråkade de äldre bröderna ofta och dom hette "Thomahåkan" . Det var som om dom hade ett namn för föräldrarna alltid svamlade in sig i namnen. Så du har nog helt rätt där, lillamuan

• Tullemi

Shajse, vad mycket pryls som behövs inför förskolan - det har jag inte ens tänkt på. Det blir ett stort inköp för oss i Augusti då. OM Milea få plats dvs, men det kan man ju iaf hoppas på.

• Tullemi

Imas: Usch, vad jobbigt ni måste ha det. Milea var sjuk när vi kommit hem från Thailand. Bara bajsade och kräktes i flera dagar, men var pigg (konstiga små varelser är dom). Det var väldigt påfrestande att ha ett sjukt barn. Dels är man ju orolig hela tiden och undrar vad det är som är fel, men det är även slitsamt rent praktiskt. Det blir mycket jobb/tvätt när dom kräks och bajsar diarré och man vågar ju knappt röra dom. Svårt att få dom att äta och man trilskas för man vill så gärna ha dom lite mat/vätska. *suck* Det sista man behöver är att möta en snorkig nonchalant läkare.

• Tullemi
    lillamuan skrev 2009-01-11 20:11:24 följande:
    redan v 19 jag får panik!!!! igår bröt jag ihop helt när vi skulle titta på vagn.. tänk min pluuttta är bara liiiten ju.. osså ska bli storasyster och tiden går så fort
    Ojoj, redan . Jösses, vad tiden går. Jag håller så smått på att börja planera Mileas 1-års dag - ETT år redan?
Svar på tråden FebruariMammor, del 4