FebruariMammor, del 4
Ja nattningen är rent helsicke. Är mera sugen på Milano lite värme men säkert dyrt.
Ja nattningen är rent helsicke. Är mera sugen på Milano lite värme men säkert dyrt.
Äsch inte behöver ni ha ålderskomplex tjejer, fast ibland känner jag mig lite för ung med mina 23 år, Nu har vi bestämt oss det blir Marocko i Mars, måste hinna gymma av lite av vinterfetter man dragit på sig.
Niki skrev 2009-01-02 20:01:06 följande:
Men då börjar det bli dags då. Jag har ungefär 40 m till ett daghem och 200 m till ett annat. Jag tänkte som så då att i Aug måste det vara lättare att få plats på det daghem jag vill då en årskul försvinner. Och iom att jag kan vara hemma med Eliina tills aug då jag bara jobbar halvtid.
Niki skrev 2009-01-02 21:08:36 följande:
lillamuan skrev 2009-01-02 21:44:37 följande:
Usch Eliina är redigt sjuk nu. Hon har haft hosta i 12 dagar nu. För 8 dagar sedan fick vi Bricanyl till henne. Inte blev det bättre och med feber på det. Hostat varje natt och rosslat i andning. Imorse hade hon 39,3 i feber. Vi fick åka in till Östras barnakut, skönt att vi inte behövde vänta länge utan fick komma in ganska snabbt. Stackars Eliina fick ta blodprov i fingret och hon blev jätterädd, så fort hon såg den sköterskan närma sig henne igen skrek hon som en stucken gris. Fick sedan träffa doktor som sa att hon hade rossel på lungorna. Så hon fick massa kortison och inhalera en rykande medicin genom en tub. Sov en 45 min på det och sedan blev hon lite bättre så dom kunde släppa hem oss igen. Kommer det igen så måste vi kolla upp om det kan vara Astma. Tråkigt om det skulle vara så.
Var nere på 10 månaderskontrollen i morse. Eliina vägde 9,5 kilo och var 76cm lång. Vi lyssnade på lungorna igen och rosslet fanns kvar. Vi ska nog avvakta igen tills imorgon. är det kvar får vi åka in igen.
Imsa, min bror hade också krupp som liten. Visste dock inte att man kunde sitta uten en stund så släpper det lite.
Skrutt hur funkar det med solskyddskrämer, har hört vissa daghem som vägrar smörja barnen på sommaren.