• Imas

FebruariMammor, del 4

Ja nattningen är rent helsicke. Är mera sugen på Milano lite värme men säkert dyrt.

• Imas

Äsch inte behöver ni ha ålderskomplex tjejer, fast ibland känner jag mig lite för ung med mina 23 år, Nu har vi bestämt oss det blir Marocko i Mars, måste hinna gymma av lite av vinterfetter man dragit på sig.

• Imas

Niki skrev 2009-01-02 20:01:06 följande:

Svar på #59imsa skrev 2009-01-01 21:12:29 följande: Hej! Det var min första dag på jobbet idag....men vad gäller dagisplats så kommer Nikki att få vänta länge på den. Det är stor brist på platser i vårt område så fastän jag anmälde henne när hon fyllde 8 mån kommer hon antagligen att få plats i augusti...känns lagom kul. Det enda positiva är att hon då kommer att vara lite äldre.
    Jag vill ha in Eliina på dagis i augusti. är det dags att söka nu då?
  • Imas

Men då börjar det bli dags då. Jag har ungefär 40 m till ett daghem och 200 m till ett annat. Jag tänkte som så då att i Aug måste det vara lättare att få plats på det daghem jag vill då en årskul försvinner. Och iom att jag kan vara hemma med Eliina tills aug då jag bara jobbar halvtid.

• Imas

Niki skrev 2009-01-02 21:08:36 följande:

Svar på #69Imas skrev 2009-01-02 20:32:20 följande: Hej! Jag vet att man tidigast kan söka när barnet är 8 månader, men när du ska söka beror lite på hur situationen ser ut i ditt område, men oftast söker man 4 månader innan man vill ha platsen.
    Men visst bor du i Mölndal kanske inte är någon specifik skillnad egentligen mot Kållered vad gäller platser.
  • Imas
    Tullemi skrev 2009-01-02 21:40:22 följande:
    Hör med resp. placeringsenheter. Jag har fått massa olika uppgifter så till slut så ringde jag dom och tog reda på vad som gäller hos oss (Partille). Lättast att få plats i augusti då årskullar byts, och det gäller nog överallt .
    ja det var lite så jag var inne på med och funderade med årskullarna
  • Imas

lillamuan skrev 2009-01-02 21:44:37 följande:

ska sätta lillan på dagis i agusti.. ska juvara hemma hela tiden nu med den nya bebisen så jag känner ingen större press på att sätta elin på dagis.. tänl på onsdag ska jag på de stora ul!!! får reda på om det är en emma eller erik då!
    Åh vi vill också ha namnet Emma om vi får en tjej. Det är jättefint namn så passar det ju till våra tjejer med ;) Elin och Eliina
  • Imas

Usch Eliina är redigt sjuk nu. Hon har haft hosta i 12 dagar nu. För 8 dagar sedan fick vi Bricanyl till henne. Inte blev det bättre och med feber på det. Hostat varje natt och rosslat i andning. Imorse hade hon 39,3 i feber. Vi fick åka in till Östras barnakut, skönt att vi inte behövde vänta länge utan fick komma in ganska snabbt. Stackars Eliina fick ta blodprov i fingret och hon blev jätterädd, så fort hon såg den sköterskan närma sig henne igen skrek hon som en stucken gris. Fick sedan träffa doktor som sa att hon hade rossel på lungorna. Så hon fick massa kortison och inhalera en rykande medicin genom en tub. Sov en 45 min på det och sedan blev hon lite bättre så dom kunde släppa hem oss igen. Kommer det igen så måste vi kolla upp om det kan vara Astma. Tråkigt om det skulle vara så.

• Imas

Var nere på 10 månaderskontrollen i morse. Eliina vägde 9,5 kilo och var 76cm lång. Vi lyssnade på lungorna igen och rosslet fanns kvar. Vi ska nog avvakta igen tills imorgon. är det kvar får vi åka in igen.

Imsa, min bror hade också krupp som liten. Visste dock inte att man kunde sitta uten en stund så släpper det lite.

• Imas

Skrutt hur funkar det med solskyddskrämer, har hört vissa daghem som vägrar smörja barnen på sommaren.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4