• Simben

Grattis Adrian och Felix i efterskott
    Hann aldrig in igår då jag jobbade hela dagen och sen varit ensam med barnen vilket jag fortfarande är. sambon kommer väl om några timmar och nu är man rejält slut.

Imas; Stackars lilla tjej..hoppas hon får behålla lite snart..usch så hemskt när som spyr så

Mileas mamma; Hur var det nu med Milea? har nog glömt..är det magsjuka? vi ska oxå fira nästa lördag men här har det ju varit sjukstuga i flera veckor och äntligen börjar barnen bli bra så hoppas nu inte dom åker på nån ny skit i veckan.
    Hoppas det vänder för Milea snart så ni kan ha kalaset på lördag!

Skruttis; jag förkortar oxå ibland och en del namn beror på hur stressad jag är och hur krångligt det är att skriva

• Simben

Tullemi skrev 2009-02-08 14:55:18 följande:
    Nä, ingen magsjuka denna gången, men däremot en rejäl förkylning, som även satt sig på ögonen
    Usch då...det hade Maja i förra veckan oxå..hon fick verkligen allt såsom, ögoninflammation på båda ögonen, slemhosta, snor som rann i ett, öroninflammation på båda öronen osv....så vet vad ni går igenom...hoppas det släpper snart och blir bättre. kan du inte ringa vc och se om du inte kan få ögondroppar mot det så det hinner gå över till helgen?

skriver i beta-versionen så gissar det är därför det blir grå text eller????
  • Simben

nähä...det blev inte grå text..hmm..konstigt för när jag skrev det så var det grå text..skönt det blev bra när man väl postade det

• Simben

aha...i gamla versionen blir det grå text och i den nya blir det svart text...där kom förklaringen nån här som är nåt i beta och skriver? vad gillar ni sidan?

• Simben

eller rättare sagt..grå text när man citerar nån..annars svart text...vad skumt

• Simben

Stort Grattis till Matilda och Linnea på er stora dag och även ett stort grattis till min numera stora tjej Maja

• Simben

Grattis Hugo och Matthew på 1-årsdagen

Jag och sambon ska på bio ikväll..ska bli så mysigt
    Sen i morgon ska vi oxå ha kalas för Maja då farmfor, farfar och faster med familj kommer så full spruta blir det här. Annars firar vi inte alla hjärtans dag i detta huset nåt vidare

• Simben

imsa; bjöd dom den dagen ni nu tänkte bjuda?
    Vi gör faktiskt så nu för tiden att  i slår samman alla födelsedagar som är i närheten och så firas dom samtidigt som det barn som fyller år. så om det varit hos oss det där gällde så hade vi firat din systers/brors sambo samtidigt som ditt barn. Som tex i juni när min stora tjej och bonusen fyller år med bara 5 dagars mellanrum. då firar vi dom båda samtidigt sen senare samma månad fyller även min bror år så då firar vi honom oxå lite grann när vi ändå har kalas för barnen. Blir ju annars en himla massa kalas nu förtiden om man inte slår ihop lite. så vi låter alltid barnen ha sina kalas och så firar vi vuxna som fyller då samtidigt lite vid sidan av

Svar på tråden FebruariMammor, del 4