Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

FebruariMammor, del 4

Ja, skottsekunden har jag också läst om. Kul att man får mer tid att hinna fixa ordning allt inför klockslaget ;)
    Inte för att jag ska fixa nåt, för jag lär nog ligga å sova vid det laget, men för de som ska menade jag...

Milano eller Dublin?? Här hemma är det "pest eller kolera", "soffan eller fåtöljen", tv:n eller datorn". haha!!  Spontant hade jag valt Milano... vet inte varför men känslan sa så...

Nattningen kan vara ett helvete. Elma har fattat grejen med att sätta sig upp och skrika tills lungorna nästan hoppar ut!! Och hon tröttnar inte heller!!
    Igår satte jag mig inne hos henne. Hon skulle minsann sätta sig upp, så jag tog till strid kan jag säga, och la henne ner varje gång hon skulle sätta sig upp. Höll på tre kvart innan hon ens fattade att jag skulle "vinna slaget", och därmed iaf LÅG ner i sängen. SUCK.
    Men vi kör nog ett race här med fasta rutiner, samma klockslag etc. för att få ordning på läggningen. Ska lägga henne vid 19.30 tror jag...

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

God fortsättning på er!

Här är vi fortfarande jätterisiga, jag och Elma. Karln har klarat sig, än så länge, peppar peppar.
    Imorgon är det tänkt en resa till Östergötland, till mormor, moster och kusiner. Är inte ett dugg sugen på det just nu, men får väl förlita mig på att sambon tar Elma och att mina päron (som också ska dit), hjälper till...

Ska till apoteket om en stund och proppa förrådet fullt på alvedon, treo, slemlösande, hostdämpande, nässpray etc. etc... så vi har under resans gång.

Några som har några nyårslöften?? ;)

Själva kom vi på vid 12-slaget, och med godisskålen i knät, att vi nog ska sluta äta godis. Vi får nöja oss med grönsaker och dip och kanske lite glass då och då. Men inget mer köpa godis... suck, min "energikälla" och mitt "sockerbombande" är slut... gaaah!!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Förstår att du längtar bort från det gråa... fast idag har det ändå varit en hyffsat fin dag ändå...
    Fast nu går vi också mot ljusare tider - snart fyller våra små ett år och sen vips så är det vår!!! ;)

tia går tia går...

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

japp, ööööschöötttte - det är jag det!! :)

mmm, tanken har slagit mig - fast jag har faktiskt inte så stor ångest för att fylla nu... som tur är!!  Tänk om du behövt umgås med en hysteeeerisk tant!! ;)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Imas: usch, det låter inte roligt!! Man blir ju orolig då det sätter sig på luftrören och rosslar och sådär...
    elma har varit förkyld i 1,5 vecka nu och hostar slem men det har tack och lov inte börjat rossla då hon andas.
    Håller tummarna för er att det inte är astma!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    imsa skrev 2009-01-06 19:02:34 följande:
    vår dotter ska snart börja på dagis. ni som har barn innan och har dom på dagis eller som också snart ska sätta era små i dagis. vad behöver man handla i klädväg? typ regnställ eller liknande?
    Jobbar inom barnomsorgen då jag inte är föräldraledig och kan kanske tipsa om lite;

vintertid;
    - varm mössa,
    - varma vantar,
    - fodrade gallonbyxor (vanliga termobyxor då det inte är blött, men annars fodrade gallonbyxor då väta går rätt igenom vanliga termobyxor),
    - varm jacka,
    - halsduk,
    - täta varma skor/kängor/stövlar,
    - extrastrumpor och extrakläder,

vår/sommar/höst;
    - solhatt,
    - regnkläder,
    - stövlar,
    - ombyten för att vara utomhus ifall man blir skitig eller blöt, ex: långärmade ljusa tröjor, shorts, långbyxor etc.
    - vår/höstjacka,
    - bra skor,
    - extrastrumpor och extrakläder,
    - solskyddskrämer,

inomhus;
    - två ombyten kläder,
    - tofflor om det är kallt golv,
    - blöjor,
    - snutte, napp etc.

Glöm inte MÄRKA kläderna!!! Annars hittar man aldrig sina kläder. Förskola/skola är rena Bermudatriangeln!!!
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-01-07 15:07:15 följande:
    Nä vi åker in nu igen till Östra med Eliina hon är helt svullen i ansiktet och röd som en kräfta. Hostar mera och är trött. Hoppas vi får med medicin hem nu så vi som slipper fara ut och in.
    oj då!! Då väntar vi på att få höra från er senare... håller tummarna att det går bra!!
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

jag skulle köpa fodrade gallonisar...
    Jag tycker de är bäst.
    Fast är riktigt kallt och inte blött, är ju vanliga remobyxor bättre.
    Men till förskolan, skulle jag satsa på fodrade gallonbyxor, och sen vanliga gallonbyxor, senare då fodrat inte behövs.

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4