-
Hoppsan nu känner jag mig kluven vi kan ge Eliina upp mot en 5-7 vällingflaskor om dagen, många på kvällen vill hon ha men försöker ge henne mat när vi äter. Och mat vid lunchtid.Tullemi skrev 2009-02-19 11:27:38 följande:Det var inte dåligt . På tal om mat s var vi ju på BVC igår och då nämnde jag att Milea äter så mycket välling (300-320 ml) 2 ggr/dag och hon sa att så mycket ska hon inte äta. Det är ju inte vi som tvingar Milea att äta sådana mängder direkt , hon vill ju ha så mycket. Men det kan nog vara bra att dra ner på det lite så kanske hon äter bättre av den vanliga maten. Tyvärr vill hon helst äta själv eller med händerna, inget roligt alls när det kommer en sked eller gaffel .....vi får bråka om de första tuggorna *trist*.
-
Fråga om hon behöver en sked till petandet nä skämt och sido. Vi får också fingrar i näsan fast utav Eliina känns som om hon tycker det är otroligt spännande och roligt att se och hojta och uscha och rynka på näsan.
Ska börja dra ner på vällingen det är nämligen så att pappa Tommi tycker det är smidigt med välling (iofs jag med) men han känner sig nog lite osäker eller så är han bara disträ med matlagning och barn. kan man som ge dom något emellan målen -
Haha ja se karlar, Eliina kan väl glädja sig att hennes pappa kan koka korv och iaf liten tröst göra jättegod lasangette och kyckling.
-
Jag vet att Coop iaf här hemma i Kållered säljer Pax och Kavat skor och dom är fina lite så där käckt kängiga, Eliina kör än så länge med strumpor tossar mockasiner eller raggsockor, tror hon knappast kommer gå före påsk. Jag brukar öva lite med henne som när i är på golvet får hon stå själv en sekund på benen, och gåvagnen är hon rädd för hon sätter sig ner när hon ser denTullemi skrev 2009-02-19 21:19:27 följande:Idag var jag och kikade på skor till Milea, men det är inte många märken som hon får på sig. Bäst sitter Ecco, som vi testade idag, men de kostar 650:-. Jag tycker det är dyrt, speciellt eftersom hon inte kommer att kunna ha dom i mer än....tja säg 2-3 månader (gissar vilt nu). Nån som har tips på andra märken som kan passa (ej Kavat - gillar inte dom så mkt)? Hon har lång smal fot, men även lite hög vrist. Hon har storlek 21-22. Big foot .
Men hon börjar visa intresse när hon går runt möbler att ta dom där 2-3 stegen till nästa möbel. -
Ja kan det vara att dom har små fötter för Eliina har också 18, har ett par ballerinaskor åt henne som hon kan använda inomhus dom är lite mer sula i botten så hon får prova det där med skor, annars här hemma får hon gå runt utan strumpor hon har sådan hisskelig fotjuice (tåsvett) att det funkar som klister nästan i golvet.
-
Vad kul med nya skor, Eliina vill också ha en pulka gärna som hunden kan dra men då sticker dom väl som ett par skott lär ju brinna i plasten efter. Vi väntar på att det ska sluta snöa så vi kan gå ut en stund.
-
Blä :-/ här är Eliina kräkig igen, säkert av kindtänderna. Men har torkat tvättat städat badat Eliina. Vi följde inspirationen angående skor, så jag köpte ett par sneakers till Eliina idag tänkte om hon kan balansera och stå en stund utan hjälp med lite stadigare fotfästen och det gick ganska bra.
-
Usch det var inte tänderna som fick Eliina att kräkas, vi alla åkte på en äcklig magsjuka, tror jag nästan har sovit till och från i 36 timmar, tur att det kom nu i denna vecka till helgen fyller tommi och vi ska fira lite familjemys då
Grattis Franz på 1årdagen -
Hej tjejer, Eliina ska bli storasyster :-P
Angående ajabaja och fy när man säger nej till Eliina och skakar på huvudet så säger hon JO nickar och avslutar med bredaste flinet så här haha. -
Tackar så mycket.Sandy26 skrev 2009-02-26 10:40:50 följande:Grattis imas plussade du idag eller
[/citat]
Ja tack :) är lite i snurr än. Nämen :D Tjohoo vad kul och ett stort stort GRATTIS ♥ ♥
Berättade för Tommi i morse kunde inte hålla mig riktigt annars hade jag berättat det på lördag när han fyller år.