• Imas

FebruariMammor, del 4

Hej tjejer smyger in en snabbis innan jag skall sussa, tack för era omtankar. Tommi blev också sjukskriven, så imorgon ska vi bara myspysa och prata igenom vad som hände igår. Den riktiga chocken kommer väl imorgon då man sansat sig. Det är många underliga funderingar som tex att jag tänkte be Tommi köra en annan väg och släppa av oss så vi kunde gå hem en bit med hunden, eller som när vi pratade om att åka och ta en snabblunch innan han åkte till jobbet igen, eller om jag hade tagit en extra minut på mig på mitt möte etc, Stackars Tommi klandrar sig själv otroligt hårt genom att tänka vad hände om vi frontalkrockat, tankar som om han förlorat oss, om vi skadat oss rejält.
    Får se om jag återkommer imorgon nu ska jag sova Eliina tokslaggar efter den här dagen, hon fick så mkt ompyssel på akuten och på olycksplatsen av alla snälla som hjälpte oss så hon nästan storkna. Ha det gott så länge

• Imas

Hallå inte mycket sömn inatt, vaknade till och från lite dryga drömmar. Idag ska vi åka och tömma bilen och hämta vagnen som finns kvar i bilen och sedan skicka den på skrotning. Eliina mår bra fortfarande hon sov ganska länge och tungt i morse.

Ett stort Grattis till Milea och Alexander i dag på er stora dag

• Imas

Ris och pasta ska vara som bindande för magen. Och majskrokar det levde Eliina på när hon var lös och kräktes.

Grattis Ella idag.

• Imas

Jo mycket bättre nu. Värken börjar släppa, men det är som just nu man tänker och inser hur nära vi var att dö. Allt handlade om mickrosekunder och millimeter. Vilken enorm reaktionsförmåga Tommi hade i situationen som lyckades undvika så mycket av att krocka och sedan styra ut bilen. Det trista är att hela scenariet spelas om och om igen i huvudet.

Skruttis1979 skrev 2009-02-18 10:01:20 följande:
    Imas; hur måååår ni idag? Tänker på er massor!
  • Imas

Ja vi fick åka in med en ambulans så dom hade förberett ett team för Eliina som undersökte henne och höll kvar henne en stund för observation några timmar, sedan skickade dom ner oss till vuxenakuten där vi fick genomgå en massa tester och prover. Och där fick vi fylla i skadeformulär till försäkringsbolaget så det fanns dokumenterat. Eftersom jag hade ont i en kota precis i axelhöjd så skickade dom in mig på röntgen. Men då visade det sig inget.

• Imas

Eliina var runt 76 cm och 10 kilo precis på ettårskontrollen
    En uppskattad present Eliina fick var knapp/knopp pussel oj vad hon håller på hon fick en liten reseväska i papp som hon lägger i och plockar ur pusslet ur hela tiden

• Imas
    Tullemi skrev 2009-02-18 20:42:25 följande:
    Vi var oxå på 1-års kontroll idag och Milea fick sig ett stick. Hon vägde 11,1 kg och var 79 cm. En rejäl bit med andra ord . Vi är nyss hemkomna från Ullared och Milea blev väldans glad över en Teletubbie- docka som jag köpt. Hon är väldigt intresserad av Teletubbies just nu så den sjungande och blinkande "Po" var uppskattad.
    Eliina har den gula La-La man trycker i hans hand så spelar den ledningsmotivet och trycker man på magen så blinkar magen och byter färger och pussar man La-La så säger han Ahh, väldigt avancerade saker . Dom är iaf uppskattade
  • Imas

Grattis Elma Elin och Amanda idag på eran 1årsdag.

• Imas

Eliina är nog också i en fas, hon skall hela tiden ha något att göra, går man bort en stund blir honn skitarg skriker och drar sig i håret och i öronen, Samt låtsasgråter likadant om hon inte får göra som hon vill. Superjobbigt när hon gör så.

• Imas

Vilken baddarfrukost det blev för Eliina nu imorse, En flaska god morgon välling, en skål havregröt och en yogurth på det

Svar på tråden FebruariMammor, del 4