Inlägg från: Sandy26 |Visa alla inlägg
  • Sandy26

FebruariMammor, del 4

hej tjejer nu har jag också hittat hit kram

• Sandy26

Jag hoppar in idag för att önska er alla en riktigt GOD JUL jag hoppas ni får det trevligt kramar

• Sandy26

GOTT NYTT ÅR på er allihopa. Jag hoppas att ni alla får ett bra slut och en bra start på det nya året. Kram från oss

• Sandy26

God fortsättning på er tjejer nyårsafton gick bra här.Men igår låg jag i maginflensa hela dagen men barnen och maken har klarat sig än så länge peppar peppar.Jag hoppas att det håller sig så. Kram från oss

• Sandy26

Grattis busfröna och skruttis i efteskott. Vi ska ha kalas för patrik med bara några få bjudna och självklart ska han få tårta. Han ska få äta själv precis som storasyster fick när hon fylde ett. Men i år fyler tjejen 5 år redan gud vad stora barn jag börjar få. men jag käner mig inte så gamal än blir bara 24 år i mars. Så det är inte så farligt. Kramar på er

• Sandy26

Hej på er tjejer hur är det med alla. Här är det sådär vi fick åka till sjkhuset igår med patrik. För han hostade och hadde svårt att andas det visade sig vara krupp. Idag är det lite bättre men han mår fortfarande inte bra:Han är jätteledsen och gråtter men jag hoppas att han snart blir bättre igen. Idag blir han 11 mån med så om en månad fyller min lilla bebis ett usch vad tiden springer iväg. Kram på er

• Sandy26

Skruttis1979 skrev 2009-01-16 19:36:41 följande:

Sandy: usch vad jobbigt. Hoppas att han mår bättre snaaart!! Och grattis till honom på 11-måndagen :) visst är det svårt att fatta att de snart är året?? ------------------ speaking of words - det ÄR roligt att prata om ord. Speciellt sånt som folk fortfarande tycker är lite "det pratar vi inte om"-ämnen. När man jobbar inom förskolan hör man allt möjligt och det underlättar inte direkt att alla har olika namn på saker och ting... man vet ju inte vad man törs svara barnen då de frågar, för de kanske har gjort mamma eller pappa "förnärmade". Synd, för vad lär sig barnet av det? Jo, att själva tycka det är pinsamt ämne, vilket gör att de själva inte får bättreförhållande till sin kropp och könsorgan än vad föräldrarna haft... Samma gäller fortplantningen, föräldrar hittar på allt möjligt för att slippa säga som det är. Va fasiken, det är ju det mest _naturliga_ i hela världen!!!! Jag säger snippa iaf. sen har jag mött barn i skolan som pratar om just fitta etc. Som skällsord är det helt oacceptabelt, men som könsord finns det faktiskt familjer som använder det, och skulle jag gå in och förbjuda det ordet för att det inte är ok för mig, då har jag ju gett pojken dubbla budksap och satt mig "över" hans föräldrar... invecklat det där och man får fundera på hur man ska förhålla sig till sånt här... va långt det blev - men det är så himla intressant. Om jag inte slutat jobba på en skola för att flytta till dåvarande särbon, skulle jag fått undervisa i livskunskap, pga att jag läst lite kurser i sexologi. Funderar skarpt på att försöka pussla ihop en bra tjänst om det går, hos nån desperat rektor! :)
    Skruttis ja det är svårt att tro att dem snar fyller ett år våra små liv. Ja jag hoppas också han blir piggare snart.
  • Sandy26

Hej på er tjejer hur är det med er. Här hemma är allt bara bra jag väntar oxå på dem första stegen från patrik. Jag hoppas det kommer snart han är ju jätteduktig på att gå med stöd men han vågar inte riktigt släppa taget än. Ha det gott kramar

• Sandy26

Vill bara scika en stor grattiskram Till isemas lilla nellie på 1 års dan

Svar på tråden FebruariMammor, del 4