Inlägg från: MorsLillaOlle |Visa alla inlägg
  • MorsLillaOlle

FebruariMammor, del 4

God fortsättning på er alla!

Här har vi farit runt hela julen och Anton har tyvärr åkt på en öroninflammation  Sen är han förkyld och har fått en 3:e tand och den 4:e är på väg, så det är inte mycket som är kul för honom just nu, han är ledsen mest hela tiden   Har fått medicin så jag hoppas det går över snart så han blir lite piggare och gladare.

Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • MorsLillaOlle

Här har vi stått i kö sen mars förra året   Här finns inga regler om när man får ställa sig i kö, och eftersom det är så långa köer var det lika bra att göra det direkt! Vi vill ha i augusti och hoppas på att få det härute. Finns liksom inga alternativ så jag hoppas det finns plats när det är dags! Är redan drygt 20 barn före honom i kö och var tidigare bara 2 småbarnsavdelningar, men nu ska det öppnas 2 nya i januari så det ska nog inte vara nga problem.

• MorsLillaOlle
    Imas: Usch vad jobbigt att lillan är så sjuk Hoppas hon mår bättre snart!

Vi ska fira 1 år två gånger! Den 28:e blir det närmasta släkten (blir ändå 30+ pers) och dan efter blir det barnkalas med 6 barn + föräldrar. Ville inte ta det samtidigt just eftersom det är så många små barn som ska komma, blir sån himla ljudnivå om man tar släkten då också. Och sen får vi inte plats hemma Har stort hus men få sittplatser tyvärr
  • MorsLillaOlle
    Skruttis1979 skrev 2009-01-12 19:05:02 följande:
    Elma är också inne i en sova-period. Baaara gnäller och är skittrött hela tiden. Idag vaknade hon vid 7.30, somnade om vid 9 och sov till 10.30, somnade igen vid 12 ochs ov en timme, sov igen vid 16 och sov en timme... och nu har jag lagt henne för natten...Hon är jättegrinig och gnällig de stunder hon är vaken. ska bara vara där man är och drar sig upp och inget passar... vet inte vad detta är. Nån som känner igen det??
    Anton är lite likadan. Inte när det gäller sovning dock Han vill gärna upp 05 på morgonen så han får nu bara sova 1 timme på fm och 1 timme på em.

Men han är så tjurig ibland! Han har precis lärt sig gå, blir mer och mer stabil för varje dag, men inte så jag vågar släppa honom lös än. Men han vill gå HELA TIDEN. Så fort jag sätter ner honom börjar han klättra på mig och ska upp. Idag var det extremt! Han klängde sig fast i mig så fort jag försökte sätta ner honom. Fick jag väl ner honom på golvet var det panikskrik direkt och så slänger han sig runt benen på en och hänger där och försöker klättra upp till stående Han är ju så söt, men ibland behöver man ju faktiskt kissa eller värma lite mat Hoppas det är en fas som snart går över...

Och självklart ska lillen få äta tårta på sitt första kalas !
  • MorsLillaOlle
    lillamuan skrev 2009-01-21 16:06:21 följande:
    imas: det första som slog mig var NEJ, men sätt dig ner o funder om du verkligen kommer att använda den..usch idag är jag trööööött! vill bara att det ska bli helg så sambon är hemma o avlastar mig.. han  är så jävla lat dem dagarna han jobbar eftremidda.. sover till 12 går ut med hunden tar sin matlåda o hej o godbaj typ! GRAAAAAAAA blir tokig på han!!!!! hatar denna vckan när han jobbar efremidda. fick värsta utbrottet på han när jag ser att han tagit den sista semlan OCH bara lämnat den tomm kartongen i kylen! VA FAN! ser jag ut som en personlig slav? usch va jag är gnällig
    Då är väl jag också lite gnällig

Sambon jobbar också kväll denna vecka och slutar 23. Fast han sover bara till ca 09. Idag väckte jag honom då och han bara "Oj, är klockan så mycket!" Jag får ju bara sova 6 timmar i sträck (om jag har riktig tur!) så han behöver ju inte sova mer än 8   Vill ju ha lite tid tillsammans även dessa veckor! 

Men kvällsveckorna är så dryga! Är så himla jobbigt ibland att försöka hålla lillen uppe själv, eftersom han ibland vill lägga sig redan kl 18! Och det går jag inte med på Då skulle han vilja gå upp mellan 03.00-04.00!

Förstår att du blir lite gnällig faktiskt. Det skulle jag bli. Han behöver som sagt inte sova till lunch
  • MorsLillaOlle
    Lillamuan: Sambon är hemma runt 23.30 och brukar då sitta vid datorn, men kommer oftast i säng runt 01, och eftersom jag tar lillen under natten få han ju ändå sova så gott som ostört i ca 8 timmar (nu har vi dock lillen i sängen så då blir det lite mindre sömn) och det är ju lyx som småbarnsförälder

Men det kan vara svårt att få dem att fatta hur man har det ibland tycker jag. Jag ska på möhippa på lördag och är borta från tidig morgon till tidig morgon och det ska bli så skönt att han får känna på hur det är! Är första gången han är själv med Anton så länge, ska bli spännande att se hur det går  
  • MorsLillaOlle

Anton tog sina första steg för 1 månad sen ungefär, på 10-månadersdagen. Men han har ju gått med hjälp av våra händer sen innan han kunde sitta själv, så det var väl på tiden

Sen förra veckan började han ta sig upp till ståendes själv, men han kan fortfarande inte sätta sig upp från liggandes. Och krypa på knä kan han inte heller, ålar sig fram bara. Tar allt i fel ordning

• MorsLillaOlle

Vi har köpt en stor kudde som ser ut som en bil på Åhléns. Sen sak vi köpa en snutte med massa tvättlappar på som man kan brodera in tex namn på, och sen en tygbok som man kan sätta in egna kort i, tex på barnet. Sen får det vara bra

• MorsLillaOlle

Vi har önskat oss lite saker till i sommar, typ gungställning, rutchkana, trehjuling. Kan ju inte användas än, men så småningom så

• MorsLillaOlle
    Tullemi skrev 2009-02-11 22:30:21 följande:
    Och grattis till alla barn som fyller år. Jag är så pinsamt usel på att hålla reda på hur/när/var/vem, men jag har ett gott hjärta och vet att ni fyller år (tack vare att tråden heter feb-barn ).
    Oj, jag håller med! Grattis till alla små 1-åringar
    Och grattis till alla blivande 1-åringar också  eftersom jag säkert kommer glömma bort detGenerad
  • MorsLillaOlle
    Svar på #433
    Anton gör samma sak! Ibland håller han en leksak eller nåt i handen och då gör det ju lite ont, lillplutten... Börjar tro han har nå ticks ibland 
  • MorsLillaOlle
    Svar på #447
    Är det samma dag, så att det liksom krockar? Annars hade jag inte brytt mig.
    Blir ju ofta så när familjer växer, att födelsedagar hamnar nästan på varann ibland. Det får funka ändå helt enkelt...
  • MorsLillaOlle
    imsa skrev 2009-02-15 19:57:06 följande:
    ja jag kanske får lugna mig lite. men födelsedagen som ska firas ist för vår tjejs är en födelsedag som var i januari. vår dotter är den enda i vår familj som fyller i februari. därav att jag tycker att det är lite dålig stil.
    Ja, men som jag glömde skriva tidigare så har de ju haft tid på sig att fira kan man tycka. Men nu är det ju som det är och då tycker jag inte det är nåt att hetsa upp sig över. Släkten har säkert tid att fira dem båda
  • MorsLillaOlle
    Sandy26 skrev 2009-02-28 12:47:41 följande:
    Grattis till anton och wilma på er 1 års dag
    Tack tack

Tänk att plutten bliivit 1 år redan! Han som är så liten
Svar på tråden FebruariMammor, del 4