Inlägg från: Katharina |Visa alla inlägg
  • Katharina

Dricker ni alkohol när era barn är med?

Vi dricker aldrig alkohol när vi har Leo och vi har inte lämnat bort honom någon gång så det blir aldrig alkohol här. Inga problem för oss att vara utan...

Eftersom man blir påverkad av alkohol så tycker jag att det är olämpligt när man har hand om ett barn. Man blir ju påverkad av ett glas vin på så sätt att man faktiskt inte kan köra bil till exempel.

• Katharina

Ni som skriver att ni dricker lite när ert barn sover, varför just när barnet sover? Är det skillnad på att dricka när barnet sover eller är vaket då ni ändå säger att ni inte blir påverkade?

*Bara nyfiken*

• Katharina

Soleil: Jag har aldrig druckit vin till maten hemma. Någon gång om det är festligare så bjuds det ofta på vin. Jag har dock en rätt negativ syn på alkohol eftersom jag i mitt yrke ser massor av barn som far illa av att föräldrarna dricker. De flesta föräldrar jag möter anser dessutom att de har kontrollen och att de inte är berusade.

Redan vid två glas vin så har man en högre toleransnivå för vad som anses farligt och jag anser inte att jag vill ta hand om ett barn då. Alkohol påverkar sinnet i små doser också, därav så har vi de gränserna i trafiken som vi har.

Jag vet att mina föräldrar ofta drack med "måtta" och tog några glas vin. Men jag tyckte inte om deras förändrade beteende och tyckte som barn att det var läskigt när andra var hemma hos oss och var "lulliga".

• Katharina

Nu har jag svarat på frågan, nu vill jag ha svar på min fråga

Jag skrev tidigare: Ni som skriver att ni dricker lite när ert barn sover, varför just när barnet sover? Är det skillnad på att dricka när barnet sover eller är vaket då ni ändå säger att ni inte blir påverkade?

*Bara nyfiken*

Svar på tråden Dricker ni alkohol när era barn är med?