Kan inte betala hyran!
Jag tycker ÄNDÅ att du i det här läget ska vända dig till dina föräldrar!
På lång sikt kommer det säkert att lösa sig med soc. Som jag förstår det har de inte kommit fram till ett negativt beslut (att du inte har rätt till bistånd) utan de har inte kunnat ta ett beslut eftersom alla papper samt bostadsbidrags och alfakassa-ansökan ej är färdiga.
MEN om du hyr i andra hand kan du sitta riktigt risigt till om du inte betalar hyran i tid. I ett förstahandskontrakt har du besittningsrätt och det är väldigt svårt att bli av med lägenheten även om man ej betalar hyran i tid (dvs även om hyran går till KF har du ganska många veckor på dig att betala och ändå behålla kontraktet) ¨men som andrahandshyresgäst tror jag ej du har samma rätt.
Dessutom är det riktigt FULT att inte betala hyran om man hyr i andra hand eftersom en privatperson (lägenhetsinnehavaren) antingen måste ligga ute med egna pengar eller riskerar att förlora sitt kontrakt.
Dina föräldrar kanske inte har påengar att ge dig men de kanske har ekonomisk soliditet niog att kunna ta ett lån för din räkning. Förhoppningsvis räknar ju soc. retroaktivt från ansökningsdatum när du väl får beslutet.