Inlägg från: jordgubbe0812 |Visa alla inlägg
  • jordgubbe0812

Kan inte betala hyran!

Hej.
    Någon som vet hur alfa-kassan fungerar i TS fall. Ger den 80% av lönen (som inte är speciellt mycket om lönen är 200-3000kr) eller ger den mininivå (som väl är 5000kr /mån).
    E,g kan hon få mer i A-kassa än lön. Isåfall är väl rekomendationen att säga upp sig korrekt.

• jordgubbe0812

För 10000 år sedan när jag pluggade på gymnasiet var matte C obligatoriska på naturprogrammet så visst finns de folk som läser det. Fast har man problem med B-kursen är C-kursen inget jag rekomenderar.
    TS kolla upp vad utbildningen du är intresserad av kräver. Har den inte matte B el C som extra krav räcker det med att du klarar 90% av poängen från gymnasiet (för 10000 år sedan iallafall)

Ari Gold skrev 2008-12-18 18:51:24 följande:

Jag känner ingen som läst matte C på gymnasiet...det igår inte i standardbehörigheten, ev ekonomiska utbildningar som kräver det men det är ju ändå inte din grej.Kolla med komvux vad som behövs för att läsa in gymnasiekompetens och få slutbetyg. Kolla möjligheterna att börja läsa redan i vår. Och tacka ja till fasters erbjudande!!!
Svar på tråden Kan inte betala hyran!