Kan inte betala hyran!
Pantbanken kanske?
Pantbanken kanske?
skulle tänkt på det innan kanske?
Ajdå, inte så många dagar kvar. Vad hände?
Jag vet inte varför du inte har ngn inkomst denna månad, men allt går att lösa.
För de första kan du ringa soc, dom är till för att hjälpa i ekonomiska situationer.
De är snart Jul, kommer förmodligen att att få ngn tid dit snarast, är olika vart man bor.
Ring din hyresvärd och tala om ev förseningar.
ja du.... Varför kunde inte soc hjälpa dig? Tyvärr kan jag nog inte säga annat än "som man bäddar får man ligga". Om du redan ligger en månad back med hyran, verkar det ju lite sent att försöka hitta en lösning en vecka innan nästa ska vara bet? Vad gör du på dagarna, om du inte jobbar, söker jobb eller pluggar? Arbetsförmedlingen har ju massa bra grejor man kan vara med på, då får man ju lite pengar iaf?
man kan inte skylla sina skulder på någon annan... man är alltid ansvarig för dom själv?!
kanske be dina föräldrar om hjälp/flytta hem igen..
Skriv in dig i aktivitetsgarantin eller vad det heter, där får du ju pengar ifrån. på AF.
Om du skrivit in dig på AF kan du somsagt gå med i nån aktivitetsgaranti eller nått så får du iallafall lite pengar.
Vad står det för skäl att du inte får socialbidrag?
jag tycker nog att man själv har ansvar för d som händer o sker....fast d e konstigt att soc nekar dig pengar o dessutom säger åt dig att säga upp dig...låter skumt...hoppas d ordnar sig för dig i alla fall
Jag har ett bra råd: ta med dig en invandrare och säg att det är din nya pojkvän, då pungar de ut genast. Jag fick inget fast jag satt där höggravid och grät, men då skickade jag dit min pojkvän istället, och han smilade upp sig, och vi fick kosing direkt.
Skulle aldrig säga att jag inte har råd att låta mina barn flytta hem om dom inte klarar sig en kortare period.
Har du ingen kompis som kan hjälpa dig att skriva en cv och ett personligt brev? Det kan ju inte ta mer än någon timme att fixa så är det problemet löst.
Om jag vorde du så skulle jag vända mig till soc...En vännina till mig hade samma problem o hon vände sig till dpm och dom betalade hyran åt henne. Det löser nog sig ska du se!