Vad gör man när ens tonåring vägrar gå till skolan??
vad säger skolan om det hela?
har en dotter som är 15 å oxå är skoltrött
vad säger skolan om det hela?
har en dotter som är 15 å oxå är skoltrött
jo ja vet det är inte det lättaste.
men vilken klass går han i?
när jag gick i 9:an så var jag så skoltrött så jag oxå vägrade gå till ksolan, de ordnade anpassad studiegång för mig, vilket innebar tt jag jobbade 3 ggr i veckan typ praktik då eftersom jag inte fick nåt betalt å 2 ggr i veckan gick jag i sklan å läte kärnämnen, svenksa, engelska, samhälle å matte
han måste böja må bättre annars kommer han inte vilja ha nån lust att plugga.
När jag fick det var det bara det att jagni nte hade nån lust att plugga.
det är ju bra att han går regelbundet till BUP.
Det är ju inte alls ovanligt med depressioner i den åldern eftersom de håler på att bli vuxna å funderar över livet.
Luddvar---> jag gick anpassad studiegång å för mig blev det räddingen. jag fick betyg i alla kärnämnen vilket var viktiagst å det ända jag bhövde betyg i. Dv s matte, svenska, engelska, samhälle.
Jag gick på "jobb" 3 ggr i veckan å 2 dagar gick jag i skolan några timmar för att läa de ämen, jag gick inte med min klass utan det vet 1 lärare som hade stödundervisning med mig å tillsammans med några andra.
Efter det fick jag fullständiga betyg so mjag annars inte skulle fått
Luddvar--->
jag gick visserligen alderig gymnasiet eftersom jag fick barn, men på den tiden kunde man det iaf, det var ju några år sen. alltså jag kunde söka in på de betygen, kanske inte som läkare eller nåt annat "högre" men jag skulle kunna söka in till vård & omsorg å hotel å restuarng iaf
Jag har gått komvux å utbildat mig i olika saker senare i livet.
För min del har jag kunnat söka in på de kurser jag vill gå eftersom jag hade kärnämen, lite svårt knanske om man skulle vilja bli kärnfysiker å inte har nåt betyg från fysiken tex.
För min del var det räddningen att jag kunde göra så, prata med skolan vad de hade tänkt för lösning, sm när han skulel läsa det andra å vad han skull jobba med isf.