• maica75

Finns det bärselar som man kan bära bebis utomhus när det snöar?

Ja, vi ska resa och kan inte ta med vagnen så jag undrar om man kan bära bebis i bärsele när de har så mycket kläder på sig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 13:35
    Jag har en babybjörn i jeans och nu när jag bär sonen inomhus så är den ganska tajt redan. Kanske måste köpa en större?

• Svar på tråden Finns det bärselar som man kan bära bebis utomhus när det snöar?
  • Flickan och kråkan

Jag har en snart ettåring som vi bara burit. Vi har overall nu och det fungerar fint även när det snöar och är kallt, men sedan finns det ju bärskydd också om man vill ha barnet tunnare klätt. Viktigast att ha ordentligt på fötter och så.....

• Flickan och kråkan

Har en manduca förresten....borde fungera lika bra med alla ergonomiska bärselar, de är ju konstruerade på samma sätt mer eller mindre.

• Leather Cravat

Annars kanske barnet kan ha en fleeceoverall och en åkpåse (har för mig att det finns speciella som ska passa till bärselar), då blir det ju inte lika "tjockt"/trångt eller hur man nu ska säga. :P

• Vickan I

Baby björn har en jättebra fleccepåse till som man trär över, den lär ju passa även om man har en annan bärsele...

google it goddammit!!!!
  • flinx

Har flitigt använt babybjörns vindtäta fleecepåse med baby i fleeceoverall. Man kan säkert ha ytterligare nåt lager innanför om det är mkt kallt.

• maica75

Var köpte ni de där åkpåsarna?

Jag har en babybjörn i jeans som jag burit sonen när han var nyfödd tills nu, men bara inomhus och tycker den är lite trång redan. Tror ni jag måste köpa en större?

• Catti41

I Becon får man lätt plats med barn, termooverall och diverse kläder (man kan ju använda den tills barnet väger 25 kilo så konstigt vore det ju annars...). Nu snöar det inte jätteofta här, men när det snöade gick jag ut med paraply för jag tänkte jag skulle skydda honom mot snön. Men han tyckte det var jätteroligt att få snöflingor på ansiktet... :)

• Flickan och kråkan

maica75 skrev 2008-12-12 13:37:02 följande:

Var köpte ni de där åkpåsarna? Jag har en babybjörn i jeans som jag burit sonen när han var nyfödd tills nu, men bara inomhus och tycker den är lite trång redan. Tror ni jag måste köpa en större?
    Hur gammal är han? Om han inte är så stor så kan du ju ha honom under en tjock jacka så slipper du bök. Gravidjackor brukar ju fungera fint t.ex. Min pojke är så stor nu att det inte blir så bra, men din kan ju inte vara så gammal ännu . Då är det ju mysigt att ha dem innanför
  • vovvemor

Bär barn i full vintermundering både i ergo och beco utan minsta problem. Bara att slänga upp på ryggen eller magen och pulsa iväg!

Svar på tråden Finns det bärselar som man kan bära bebis utomhus när det snöar?