• bodegapeppe

killar, vem var drivande när ni skulle gifta er?

min sambo tror att killarna är minst lika på som tjejerna när det ska pratas äktenskap. Jag tror att det är en önskedröm och att det oftast är tjejerna som tjatar om det. Vad vet ni som är gifta?

• Svar på tråden killar, vem var drivande när ni skulle gifta er?
  • PerG

Själva bröllopet som sådant var vi båda lika drivande inför och såg fram emot..

Dock var det min fru som friade.. hon orkade inte vänta på att jag skulle göra det.. ;)...

• lingonben

Din sambo har fel .. iaf baserat på hela min bekantskapskrets
    jag vet bara en (1) kille som drivit frågan om nästa steg
    samma med barnfrågan, gissningsvis 95% frampressat av det
    "svaga könet" ..

• PerG

Barnfrågan var jag alla gånger mer drivande i.. Jag hade funderat på barn seriöst åtminstone 6-7 år innan vi tillsammans bestämde oss och skaffade barn..

Och nu sitter jag där... pappaledig i 9 månader framöver (+ ytterligare 3-4 mån vid senare tillfälle) med en liten 9 månaders son och tycker livet är underbart och inser att jobba är att dra en nitlott ... även om jag tycker mitt jobb är superroligt...

Alla pappor i min bekantskapskrets har beskrivit sin pappaledighet som den bästa tiden i sina liv och jag är beredd att hålla med fullt ut!

• Evildream

både jag och frun var drivade.. sen var det ju min far som stod för hela kalaset

• TobbeKillen

Det var vi båda som var drivande... det blev liksom är det inte dags att vi gifter oss...jo....och så gjorde vi det...

• Warspirit

Ja, jag tror nog att när båda vill blir nog båda drivande också. Jag köpte ringen och bad henne gifta sig med mig, men jag drog ut på det så hon nästan började gnälla lite på mig för att jag aldrig sjönk på knä. Vi är inte gifta än, men det kommer det också. Säg såhär, vi har inte råd med ett bröllop än. Vi håller på att köpa ringarna.

• DenLyckligaPappan

Det var nog jag som var den drivande personen...
    Jag friade till min fru när hon fyllde år....inför hennes och mina föräldrar och farmor..broder ..snacka om att man var nervös..visste inte var jag skulle ta vägen... Sedan bestämde vi ihop när vi skulle gifta oss... 7 månader senare hade vi ett stort bröllop i Motala.

• BTD

Frugan la fram förslaget och jag tyckte det var en bra ide

När det gäller bröllopet delade vi på uppgifterna.
    Jag fixade stället och kockar, och Frugan inbjudningskort, sen delade vi på resten

• gabor

Jag friade, vi delade på uppgifterna som resulterade i ett bestående äktenskap.

• MajkelV

Jag var minst lika drivande som hon. Vi skapade ett fantastiskt bröllop med en helt underbar fest. Hade förresten en Bröllopsblogg under förberedelserna på Expressen som var väldigt mycket läst.

• bergstromhedman

Vi ska gifta oss snart och det är helt klart att det är hon som varit mest pådrivande, även fast jag blivit mer o mer involverad nu när det är bestämt att det ska ske. Nu så vill man ju vara med o bestämma hur det ska i varje fall.
    Det har nog varit liknande i mina kompisars giftemål med vad jag vet.

• pazzy

Min fru var drivande i när vi skulle gifta oss. Lika så ett kompis par som håller på nu gnäller hon på han men så fort han säger att det kan jag göra så kommmer kontringen -Nä det fixar jag.

Jag gjorde vad jag kunde för att det skulle bli den dag att minnas hon ville ha och förtjänar.

En av de bästa festerna jag varit på alla kategorier!

Svar på tråden killar, vem var drivande när ni skulle gifta er?