• Anonym (frugan)

Vuxna män med morgonstånd

Min man är 37 år har ett praktfullt morgonstånd nästan varje dag när han vaknar. Det är inte så att han bara är morgonkåt (men det är han oftsat också ), han vaknar med ståndet. Jag trodde att det bara var tonårskillar som inte har riktig koll på ståndet som har så! Har jag fel? Är det vanligt med vuxna män med morgonstånd?

• Svar på tråden Vuxna män med morgonstånd
  • matte1

Vad är det för konstigt med det? jag är också 37 och alltid redo då jag vaknar :)

• Jan H

Vi män, eller många kallar det "pissestånd" det går över när man pissat!

• Anonym (frugan)
    matte1 skrev 2008-12-09 09:26:42 följande:
    Vad är det för konstigt med det? jag är också 37 och alltid redo då jag vaknar :)
    Det är inget konstigt alls. Det var bara det att jag inte trodde att det var vanligt bland vuxna män. Nyfiken bara...
  • Anonym

Det beror ju på trycket i urinblåsan inget annat!

• Anonym

Jag har med stånd mer eller mindre varje morgon....får man sen användning för det på morgonkvisten är det ju ännu bättre!!

• Anonym

Hej har inget att göra med om man är "pissnödig", eller är pojke.
    Det är en inbyggd funktion hos alla män som inträffar flera gånger varje natt.Det är vår naturliga drift, kroppen kollar så att funktionen fungerar, att vi kan få stånd och kan fortplanta oss.

• Jan H

Anonym skrev 2008-12-09 14:25:34 följande:

Hej har inget att göra med om man är "pissnödig", eller är pojke.Det är en inbyggd funktion hos alla män som inträffar flera gånger varje natt.Det är vår naturliga drift, kroppen kollar så att funktionen fungerar, att vi kan få stånd och kan fortplanta oss.
    Säkert sant, men det "går över" om man får pissa...
  • Parniara

Anonym skrev 2008-12-09 14:25:34 följande:

Hej har inget att göra med om man är "pissnödig", eller är pojke.Det är en inbyggd funktion hos alla män som inträffar flera gånger varje natt.Det är vår naturliga drift, kroppen kollar så att funktionen fungerar, att vi kan få stånd och kan fortplanta oss.
    Jasså. Min man säger att det är för han är kissnödig och så går han på toa. Så om jag upptäcker det måste jag alltid fråga om det är kissnödig eller sugen, oftast är det kissnödig.
  • Anonym

Inlägg 8 och 9, hur är det mitt på dagen när ni är pissnödiga, då har ni inte stånd, eller hur?!

För att man ska kunna pissa måste ståndet gå ner, man slappnar av tills snorren är halvslak så man kan pissa och när väl kisset kommer så slappnar man av totalt. Det är därför man tror att morgonstånd har med "pissnödighet" att göra.

Det har bara med vår drift att göra, detta sker flera ggr/ natt, för de flesta av oss även på morgontimmarna precis innan vi vaknar när vi dessutom är kissnödiga...

Svar på tråden Vuxna män med morgonstånd