• Ameos

Hur blir det med förlossningen om mamman har panikångest?

Jag har fött två barn vaginalt, men vore jag i din situation så skulle jag nog önska kejsarsnitt. Jag tror helt enkelt att det blir lugnare och tryggare för dig med ett snitt och dessutom kan du då förhoppningsvis njuta av resten av din graviditet. Men begär att få prata med någon först!

• Ameos

Lycka till! Hoppas att du får den hjälp och det stöd du behöver. Och du, det är målet, dvs bebisen, som är viktigast. Hur det gick till glömmer du i samma ögonblick som du får träffa ditt barn för första gången.

• Ameos

Stephany skrev 2008-12-09 02:14:35 följande:

Jo jag kan enbart drömma mig bort angående det där just nu.Det känns så otroligt långt borta men endå så nära.Men vill ju så klart att allt blir perfekt och säkrast för min bebis pojke ju! :)Gick dina båda förlossningar bra?Krams
    Nja, första var väldigt jobbig och slutade med sugklocka. Efter det sa jag "Aldrig mer", men självklart ville vi ha ett syskon till sonen, så det var bara att ge det en chans till. Den här gången gick det mycket bättre, och snabbare framför allt. Dottern, som nu är 3 månader, föddes efter bara 20 minuter inne på förlossningen. Så jag har haft både en svår och en lätt förlossning, men i inget av fallen har jag känt att jag kontrollerat situationen och jag som aldrig har haft panikångest i hela mitt liv har nog aldrig varit så nära panik som då.
  • Ameos

Ibland är det tur att mammor finns!

Svar på tråden Hur blir det med förlossningen om mamman har panikångest?