Inlägg från: Hoppe tossan |Visa alla inlägg
  • Hoppe tossan

Dalatråden

Vi har också varit på leklandet och det var super! Man ville inte därifrån. Men bäst att ta med sig matsäck själv. De har café och man kan köpa gosaker och smörgås och sånt, men matservicen är usel. vi fick vänta nästan en timme.

Men ska vi planera in en gemensam lek-träff där då? Verkar vara en del som är intresserade i alla fall!

• Hoppe tossan

Föreslår härmed lördag om två veckor - alltså lördagen den 7 mars. Förslagsvis kl 11 när de öppnar. Sprid gärna vidare till andra "dalatrådare" som inte titar in så ofta men som någon har kontakt med ändå.

Vilka kan?

HOppe tossan

• Hoppe tossan

De öppnar 11 på helger och 10 på vardagar och det är bara barn som betalar inträde! Mollie, har du något annat förslag på tid/dag?

• Hoppe tossan

Charlies lekland Borlänge

Lördagen den 7 mars kl 11.00

Vilka kan?

Hoppe tossan
    Penelope

• Hoppe tossan

Mollie: Vi skjuter på ätningen och sovningen de dagar det är nåt särskilt. Ibland sover inte Magnus förrän vid kl 13-13.30. Tex när vi är i kyrkan. Kan inte ni göra så? Eller är det jättetokigt för Alfred och er?

• Hoppe tossan

Blondecrazy och splach: nån av er som vill följa med till leklandet?

Är lite less idag för det verkar som att M bara vill slåss idag... suck

• Hoppe tossan

klart att jag inte tar illa upp om du tar kort. Men det är bra att fråga först som du gör! Vore jättekul om du hängde med!

• Hoppe tossan

mollie: Ok, förstår att det är lite kinkigt att lägga sig i Alfreds sovrutiner. Är lite avis att han sover så länge och mycket och ändå lägger sig på kvällen! TÄnk va mycket "fri tid" ni föräldrar får! Själv hinner jag bara nätt och jämt ta en tupplur själv och fixa disken på sin höjd. Sen är han igång igen! hihi. NI som tror att M är säv och mild - ni trodde fel!!! Ibland är han ett riktigt busmonster.

• Hoppe tossan

Moa och jag hörs lite sporadiskt ibland, inte mycket. Inboxa henne vettja, hon rör sig här ibland

• Hoppe tossan

Nu har jag inboxat moa och ska smsa också

• Hoppe tossan

Låter jättejobbigt, Blonde! Men va stark du är som klarar av det.

Själv har jag fått ett antal sammanbrott (nästan) pga att det är vääääldigt trotsigt här hemma nu och M vill slåss. Är så svårhanterligt tycker jag.

• Hoppe tossan

Suck. Tror jag sticker iväg och lämnar mammajobbet ett tag för jag orkar snart inte längre... Känner mig usel som mamma. Får mig att fundera på om det är särskilt lämpligt att skaffa fler barn. Det är så fruktansvärt trotsigt här hemma och det är jag som blir "den dumme" som skriker och säger nej nej... Orkar inte med det här! Känns som att M verkligen verkligen ogillar mig nu. Och jag är så arg på D för att han inte stöttar mig i konflikterna och "låter" mig bli den dumma.
    M testar oss verkligen nu. Det är skitdrygt.

• Hoppe tossan

ojoj, länge sen det var nåt inlägg här! *sparkar igång tråden igen*

familjeliv ser annorlunda ut nu. vad tycker ni? Jag tycker det var nyligen de grejade om, minns mycket väl smocks kommentar "vad är det för prickar i loggan". Eller vad det du, Mollie?

• Hoppe tossan

in vitro fertilization! (som för övrigt betyder befruktning i glas. Vitro=glas)

Penelope: Tror du inte det blir nåt lekland på lördag då? Får se hur det ser ut mot slutet av veckan kanske. Har en kompis till som kanske hänger på eventuellt.

• Hoppe tossan

Okej. Det verkar som att leklandet kanske blir av en annan gång, eller? Är ju flera som vill dit men inte kan. Bättre då kanske att vi tar en annan dag. Det blev ju inte så många på listan den här gången...

Minns ni tiden då vi hade fikalistor på 10-12 stycken? Det var när vi var mammalediga det och hade maaaaaassor av tid. Nu är det andra bullar. Ingen i ugnen däremot...

Svar på tråden Dalatråden