• Tess82

Dalatråden

Hoppe, vad härligt det låter trots alla sjukdomar. Skönt att trotsen verkar vara över för denna gång, ger ju en annan hopp om framtiden .

Linnea var mest arg på mig hela dagen igår, gillade nog inte att jag var sjuk och låg och vilade men hon hade ju sin pappa inne större delen av dagen så hon behövde ju inte leka själv mer än nån kort stund. Idag mår jag bättre och idag ska hon till dagis igen, kan kanske behövas lite aktivering efter några dagar då det inte hänt så mycket.
    Linnea -07
  • Tess82

Mollie, förstår att du är arg, man måste ju se utifrån barnens bästa också och att behöva väckas från vilan och lämnas för att vara där 2 timmar känns ju lite konstigt. Hoppas att ni kan komma till en bra lösning till slut.

Linnea -07
  • Tess82
    Mollie, vad skönt att det löste sig med tiderna men tråkigt med bitmärkena. Får verkligen hoppas att de håller koll så de kan hindra "bitaren" innan han "slår till" nästa gång.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie, skönt att det är nån som håller tråden igång, jag försöker också vara aktiv men inte lika duktig som dig . Trist att han är sjuk, hoppas att ni får helgen att gå ihop skapligt ändå.

Imorgon ska vi på kalas också, Linneas kusin fyller 9.

Sambon kommer hem inatt med "nya" raggarbilen som han köpte i USA i höstas så han har väl fullt upp hela helgen. Sen ska han vara pappaledig i 3 veckor med Linnea så nu får hon långledigt från dagis igen. Hoppas bara att han tar sitt ansvar nu med Linnea och inte litar på att jag gör allt om jag är hemma, jag studerar ju faktist så jag har annat att göra. I värsta fall så får jag väl plugga på bibblan eller nåt så han förstår, men jag tror nog inte att det blir några problem han har börjat ta med Linnea på lite allt möjligt och tar betydligt mer ansvar nu än när hon var mindre.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-30 22:13:42 följande:
    Då har ni med lite att göra i helgen då! Speciellt din sambo!  Vad är dert för bil han köpt hem?
    Det är en Plymouth Sport Satellite cab 68. Nu ska det fixs iordning till sommaren så nu har han nog att göra ett tag framöver, men den är skapligt fin, ingen rishög.
    Linnea -07
  • Tess82

Nu har vi varit på kalas, en av Linneas kusiner har en bebis (född i oktober) så Linnea har klappat och gosat med bebis. Först var hon lite avvaktande men sen så skulle hon klappa och greja hela tiden. Hon var ganska försiktig iaf men lite ville jag vara med och passa för man vet ju aldrig.

Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-31 18:10:36 följande:
    Coolt! Hoppas den blir klar innan sommaren så ni kan åka och cruisa lite... Åker ni runt på olika cruisings eller håller ni er hemikring? Ni som bor i Rvik, deltar ni när det är CCW eller flyr ni fältet när "byn" invaderas?
    Vi brukar vara med en hel del, framförallt sambon. Förra året var Linnea så liten och det var stekhett så vi var bara med nån vända i år blir det säkert mer för hon gillar bilar hon med och i en cab blir det ju lite mer svalka om det är varmt.

Ska nog däremot försöka undvika att jobba den veckan för det är lagom skoj att ta sig till och från jobbet. Går väl bra när man börjar 7 men när man ska hem mitt på dan eller ännu värre vid 21 så är det ju tjockt med folk.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-02-01 15:19:11 följande:
    Ja, kan tänka mig att det är svårt att ta sig fram. har ni fler bilar den den här nya nu?
    Har en cheva också 55a en lowrider men den ska fixas lite innan den kommer ut igen.

Skönt att febern är lägre idag iaf, lite mat och dryck brukar ju kunna göra susen så hoppas att han äter lite.
    Linnea -07
  • Tess82

Åh vad trist med alla sjukdomar, tror att Linnea håller på att bli förkyld också, hoppas att det inte blir så farligt. Nu är hon ju hemma eftersom sambon är ledig men trist ändå om hon ska bli sjuk.

Måste också komma igång med ett skolarbete imorgon, har jobbat i 2 dar nu så det har inte blivit nånting gjort.

Linnea -07
  • Tess82

Bra att du håller igång tråden Mollie. Hoppas att Alfred piggnar på sig snart. Klart man blir orolig när de inte äter och dricker som de behöver.

Här är det också förkyldt, Linnea iaf men bara lite snorigt och hosta på nätterna än så länge.

Själv försöker jag plugga på dagarna men hur lätt är det när sambon och Linnea också är hemma. Gick bra när de var ute en stund och när hon sov, annars så blev hon bara arg för att hon inte fick vara med mig och klänga på mig hela tiden. Får nog leta på nåt annat ställe att plugga på imorgon om hon är likadan för jag har en del som ska bli klart denna vecka.

Linnea -07
  • Tess82

Sinuit=bihåleinflammation

Nyss kommit upp ur sängen, rejält förkyld och idag ska vi på svärmors 70-års kalas.

Linnea -07
  • Tess82

Idag har vi varit till Falun en sväng, var in på djurmagasinet så Linnea fick titta på djur, det tyckte hon var kul, speciellt kaninen och en stor sköldpadda som hon tittade längst på. Sambon hade lite ärenden där i närheten så vi följde med som sällskap och för att komma hemifrån lite. Blev en korv hos Ghandi till lunch, hade tänkt att gå på Mcdonalds men de fanns ju inte kvar på holmgatan längre.

Linnea -07
  • Tess82
    Mollie, visset att det fanns en McD där uppe också men inte att den andra var borta men lite bättre där med drive-in och så. Vi var bara en snabb vända till Falun men ska jag dit mer så kan jag meddela och se om nån vill ta en fika .
    Linnea -07
  • Tess82
    Hoppe tossan skrev 2009-02-16 16:55:22 följande:
    Inget liv här på flera dagar! *skakar liv i tråden*Vad säger ni om min idé om Charlies lekland? Är det fler som är på att åka dit tillsammans? Vore jätteroligt!själv sitter jag här med hög feber IGEN! 39,4 idag. HOppas att det inte är influensan som tar om!
    Vet inte ens vad det är men lekland låter ju skoj för barnen, var det blge det låg eller?

Trist med feber igen, har inte ni varit sjuka nog nu?
    Linnea -07
  • Tess82
    Afrodithe skrev 2009-02-16 19:15:24 följande:
    På fredag åker jag tillbaka till underbara dalarna =)
    Åh, nån i mina trakter, annars bor de flesta som hänger här i Falun tror jag (?).
    Linnea -07
  • Tess82
    Afrodithe skrev 2009-02-16 20:48:49 följande:
    Tess82 skrev 2009-02-16 19:23:59 följande: Vart var det du bodde Tess82 ?
    Vikarbyn.
    Linnea -07
  • Tess82

Låter skoj, är fattig och har ju en bit att åka men vill gärna veta om det blir en träff så jag kan se om vi har tid och råd att vara med .

• Tess82

Hinner inte heller hänga med som jag borde här, nu ska jag dessutom jobba i blge under några veckor i kundtjänst så tid vid datorn lär det ju inte bli mycket förutom till studierna som också ska hinnas med.

Tezz81: Tror att det är sagt lördag 7e mars på leklandet kl 11 tror jag för de öppnade då.

Linnea -07
  • Tess82
    Hoppe, jag känner som dig ibland. Visserligen så brukar jag och sambon vara överens om hur saker ska vara och vi säger båda ifrån (sambon är nog den som ryter i mest) men hon testar mig mycket mer. Hon kan vara hur lugn och nöjd som helst en hel dag med sambon men om jag kommer hem sen så blir det massa gnäll och hon frågar efter napp och kanin (som hon bara får ha när hon sover eller är sjuk). Säger sambon ifrån så lyssnar hon och ibland blir hon ledsen men när jag säger ifrån så kan hon skratta och fortsätta göra det hon gör ändå, då har jag också lust att ta semester från att vara mamma.
    Linnea -07
  • Tess82

Grattis till A på 2 års dagen. Vad fort tiden går egentligen min lilla skrutta blir ju 2 i maj.

Har precis varit på föräldramöte på dagis, är riktigt nöjd med vårt dagis och Linnea trivs jättebra också.

Linnea -07
Svar på tråden Dalatråden