Inlägg från: Hoppe tossan |Visa alla inlägg
  • Hoppe tossan

Dalatråden

Mollie: Vad fick ni för pencillin? M fick ju ett till urinvägsinflektionen som vi fick lov att byta ut för det var så äckligt och rent plågsamt för honom.
    Annars är jag lite anti-pencillin. Vet att många läkare skriver ut det i "onödan". jag fick ju antibiotika nu sist, men på sjukvårdupplysningen sa den gamla erfarna syrran att man inte skriver ut det längre mot tex bihåleinflammation. Men det var precis det det stod på ordinationen. Så jag blev lite misstänkt... Man vill ju ABSOLUT inte ta det i onödan. Hursomhelst har jag inte utvecklat antikroppar mot det, för läkaren tog blodprov mot misstänkt allergi (fick utslag i somras av heracillin).

Blir mer och mer misstänkt mot den där läkaren du pratar om, MOllie...

LIlla stackarn, hoppas han kryar på sig. Men var inte så orolig om han är hängig och trött. Det tror jag är "normalt". Kroppen återhämtar sig. Vi "stora" blir ju också extremt trötta av sjukan och ett barn borde bli ännu tröttare kan jag tro.

• Hoppe tossan

He he. VIsste till och med jag fastän jag inte är syrra än. Men jag är ju löjligt intresserad av sånt där och har alltid varit.

• Hoppe tossan

Mollie: Läste din blogg och hela berättelsen om Alfred. Och måste säga att jag blev ännu mer irriterade på doktorn på VC...

• Hoppe tossan

Hör man efter så är det säkert fler som har nåt att komma med... Men det du beskrev om att direkt man kom innanför dörren... Precis så var det för oss också. OCh det sa han också. "jag såg det direkt ni kom in att det var en frisk pojke"... Grrrrrrrr...

• Hoppe tossan

Mollie: Låter som att Alfred har haft samma segdragna influensa som jag... SÅ.. Det tar tid innan man blir frisk.
    Angående doktorn så ryser jag bara jag tänker på honom.

Tess: Vi brukar gå med M till djurmagasinet ibland också. Han gillar det skarpt, men fåglarna är lite läskiga. Nu har vi ju 2 katter också som ska utfodras med diverse och har ärenden dit titt som tätt.

• Hoppe tossan

Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!

• Hoppe tossan

Inget liv här på flera dagar! *skakar liv i tråden*

Vad säger ni om min idé om Charlies lekland? Är det fler som är på att åka dit tillsammans? Vore jätteroligt!

själv sitter jag här med hög feber IGEN! 39,4 idag. HOppas att det inte är influensan som tar om!

• Hoppe tossan

Kanske stämmer det, Tess!

Ja, leklandet ligger i Blge och det är ett ställe med hoppborgar, bollhav, cykelyta, rutschkanor, tunnlar "spelmaskiner", gåstolar m.m. NÅt för alla åldrar! Hela hallen är täckt av ett mjukt golv, typ i det materialet som golvpussel ni vet, så det är mjukt om man ramlar. Helt enkelt jättekul att leka där och man vill nästan inte gå därifrån!

Jo nog har vi varit sjuka nog allt... Är så less på det här!

• Hoppe tossan

Ja, det stämmer, Borlänge och Gylle.

Svar på tråden Dalatråden