• Tess82

Dalatråden

Ja nu har hon då fått i sig vatten iaf utan att det kommit ut något i någon ände. Man ska väl inte behöva ge vätskeersättning sålänge hon får i sig bra med vatten eller? Ska nog testa med lite majsvälling när hon vaknar igen om hon nu vill ha det, mat tackade hon då nej till men vatten får man nästan passa på så hon inte häller i sig för mycket på en gång, är ju bättre att ta lite i taget så det inte kommer upp igen.

Linnea -07
  • Tess82
    Hoppe, oj det var mycket på en gång, hoppas verkligen du piggnar på dig snart.

Här blev Linnea lite piggare på eftermiddan så jag hoppas att det är på övergående här nu. 
    Linnea -07
  • Tess82

Hej hej, här har det varit lugnt i natt och idag har Linnea fått i sig 150ml välling och en mugg vatten och det verkar gå bra. Nu sover hon men det är ju inte så konstigt att hon är trött och slut efter att ha varit sjuk och knappt ätit på 2 dagar.

Dream, du är inte gravid då? Har aldrig varit så trött i hela mitt liv som i början på graviditeten .

Linnea -07
  • Tess82

Nu har Linnea kräkts igen, ca 2 tim efter frukost precis som igår och i förrgår. Hon är dock piggare än igår så det går nog åt rätt håll iaf. Så trist när det aldrig blir nåt slut på det hela.

TvåTrollsMamma skrev 2009-01-23 10:24:27 följande:
    Å herregud, det hoppas jag inte Minns också att jag var skit trött.Ne det ska jag väl inte vara, äter cerazette men minns inte riktigt när sista mensen var mitten av dec tror jag.
    Ojdå, var ju mest på skoj jag skrev så. Hoppas att det inte är så då om du inte vill det.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-23 18:43:01 följande:
    Men jösses..., hur länge ska det hålla på?
    Jadu det undrar jag med. Idag har hon ätit lite macka och nyponsoppa och varit ganska pigg hela dagen. Hon åt välling nu på kvällen innan hon somnade också så det är bara att hålla tummarna för att det inte kommer upp nånting inatt och inget mer sen heller. Vågar inte tro att det är bra riktigt än men bättre är det iaf.

Nu är sambon dålig i magen och haft feber idag men jag har klarat mig än så länge. Ska jobba imorgon så jag hoppas jag slipper sjukanmäla mig. Ska sköta fotobutiken själv för chefen ska bort så är jag sjuk måste han ha stängt.
    Linnea -07
  • Tess82

Nu är jag också sjuk . Dålig i magen och ont i huvet. Har inte kräkts och det hoppas jag att jag slipper, bättre att det kommer andra vägen. Skickade upp sambon med Linnea i morse så jag har nyss kommit upp ur sängen, sitter och försöker få i mig ett glas proviva.

Linnea -07
  • Tess82
    Hoppe, nej men det är ju inte så lätt att veta när man inte varit med om det förut. Tycker att dagis kunde ha upplyst dig om det och bett dig ta hem honom då.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie, undrar vad det är för konstiga "sjukor" som går egentligen.

Måste väl vara okej att lämna Linnea på dagis imorgon, har ju gått mer än 48 timmar sen hon var dålig. Jag är väl inte smittfri men jag ska ju bara in i hallen och lämna henne.
    Linnea -07
  • Tess82

Här har det också kommit en massa snö. Vi skottade inge snö igår så idag var sambon och Linnea ner till hans jobb och lånade hem en snöslunga.

Linnea äter ganska bra redan, inte så stora portioner men hon vill ha mat. Nyss stod hon här och var hysterisk och skulle ha köttbullar och makaroner så det var bara för mig att ordna det (sambon är fortfarande ute och skottar) så nu sitter hon och äter och säger att det är gott . Kändes inte så skoj att laga mat när jag känner mig halvt spyfärdig men vad gör man inte för de små.

Linnea -07
  • Tess82

Här har Linneas aptit varit jättebra idag. Hon har nyss ätit med sin pappa. Själv låg jag på soffan och sov istället.

Linnea -07
Svar på tråden Dalatråden