Inlägg från: Hoppe tossan |Visa alla inlägg
  • Hoppe tossan

Dalatråden

Usch va förvirrad jag blir av alla bestämmelser!

• Hoppe tossan

Åh fy ändå, Mollie! Hoppas att det löser sig för er, både vad gäller dagistider och hanteringen av bitaren.... Och vad gäller ytterligare 2 barn... ja, vad ska man säga. Det är ju bedrövligt. Och synd om personalen också!

• Hoppe tossan

M har haft ögoninflammation i en vecka nu... Ingen feber dock, bara snuva och lite hosta. Vi har varit i kontakt med VC två gånger och de säger tvätta med koksaltlöstning utifrån och in och avvakta... Men nu har han varit hemma från dagis så länge så jag tycker de tär dags att återgå.

Har fått hem våra två katter nu... Så det är high life. Det gick bra så länge svärisarna var här (det var de som levererade) men nu jagas det katt och dras i svansen... Puh!

• Hoppe tossan

Mollie: Som sagt, vi har kontaktat vårdcentralen 2 gånger. Första gången efter 3 dagar och andra gången efter 6 dagar... Båda gångerna sa de tvätta, skölj och avvakta. Kanske för att M:s ögon inte är så svullna och att det inte kliar så mycket, men det rinner ändå lite och blir gult. Men om det inte är bättre efter helgen så måste vi nog göra nåt åt det. Tills dess tvättar vi och sköljer.

Jag är ju från Rättvik och när det var CCW åkte jag in och kollade nästan varje år. Dessutom lär man sig ju alla genvägar så man själv slipper stå i bilkö. Är en trevlig tillställning tycker jag!

• Hoppe tossan

Grejen är ju att koksaltlösning är väl lite desinficerande. (hur sjutton stavas det???) Bomullstuss utifrån och in.

Jag är piggare och börjar få tillbaks hörseln och känslen på höger sida!

Angående lungingflammation har jag ingen aning... Fråga smock. Hon vet...

• Hoppe tossan

Hon på vårdcentralen sa koka 2 dl vatten med 2 krm salt och tvätta med det.

Hoppas Alfred piggar på sig!

• Hoppe tossan

men TVÅ kryddmått på 2 dl kan ju inte bli mer än 0,9%? jag tvättar inte Magnus i ögat med nåt som jag själv inte skulle vilja ha i ögat.

• Hoppe tossan

Ja det är tur man inte frågar runt för mycket utan går på första rådet man får. Annars skulle man ju få fnatt.

Jag hajjar, Mollie.

• Hoppe tossan

Nu har vi fått "intyg" från BVC läkaren att vi kan lämna M på dagis imorgon. D var i kontakt med dem under dagen idag och efter grundliga genomgångar av symptom och riktlinjer för dagis/skola vid ögoninflammation så enades vi om att M får gå - äntligen. Och de får då säga vad de vill på dagis, för vi har läkarhälsning! Nu är det BARA gult i M.s ögon när han vaknar och ingenting på dagarna, utom lite när han varit ute. Riktlinjerna är att om man inte behöver torka var flera gånger per dag, samt att barnet är piggt i övrigt så ska det gå bra att gå till dagis.

Nu är jag igång med skolarbete på riktigt! Lite svårt dock att göra arbetet som man normalt har 2 veckor på sig, på 2 dagar... Får se om jag hinner.

• Hoppe tossan

Mollie: VIlken doktor är det som sa "bara" influensa??? Är det han jag har erfarenhet av? Influensa är INTE SÅ BARA. Herregud, folk går ju till och med och vaccinerar sig mot den. Det gör man ju inte om det är BARA. Även om det inte är lunginflammation eller något sådant som kräver anna vård borde läkaren inte avfärda det som "bara" influensa.HOppas verkligen att Alfred piggar på sig. Stackars liten....

Själv väntar jag på mensjäkeln igen. Inget hopp denna månaden heller...

Annars så är jag riktigt jävla less på att jag inte kan sova. Har inte sovit en god natts sömn sedan 13 december. Är så less. Idag är jag verkligen helt slut och jag orkar liksom itne ens med hushållet. Allt tar stryk av att jag itne sover bra. Suck.

Men glad är jag över att min första hemtenta i sjuksköterskeprogrammet är inlämnad, liksom en skrivuppgift. hade mit första semenarie idag också och det gick jättebra! Så nu är jag tillbaks på banan!

Svar på tråden Dalatråden