• Mollie

Dalatråden

Mama Law skrev 2008-12-29 21:13:11 följande:
    får man hoppa in här? mamma till 4a barn som studerar till ssk bor i orsa.
    Välkommen!

sitamoia - Falun - Vincent 8,5 månader (född 080410)
    gurkan76 - Falun - Hannes 10 veckor (född 081009)
    blondecrazygirl82 - Mockfjärd - Wilma 070219 och Viktor 080227
    Dream83 - Avesta - Oliver 22mån (född 070214)
    Tess82 - Rättvik - Linnea (född 070509)
    Hoppe tossan - Falun - Pojke (född mars 2007)
    MammaTillFlisan - Falun - Felicia 13 månader (född 070923)
    Mollie - Falun - son, mars -07
    Skogsjäntan - Smedjebacken - Kajsa (född 070207)
    Lillavi- Grycksbo- Rasmus 050909 Emil 081031
    Tezz81-Falun-Jonatan -(född 041103)-Linnéa-(080924)
    ~Kurbits~
  • Mollie

Här var det med sjukt! Jag har verkligen jordens diarré! Den har hålli isig nu snart 1½ dygn. Får inte behålla nått alls. Har haft små febertoppar men inget rejält. Känsn som om jag går och bär på nått men inget som riktigt kan bryta ut... Eller kan influensan sätta sig på magen? Är inte snorig och har inte feber nu... kanske jag får lite feber i kväll, som de 3 sista kvällarna.

Så vårt nyårsfirande blir hemma i soffan med blåbärssoppa och vitt rostat bröd.., TJOHO! Antar jag kommer sova mig igenom 12-slaget dessutom! Kaksne grannen avfyrar lite nyårsraketer så man vaknar till?

~Kurbits~
  • Mollie
    Tess82 skrev 2008-12-31 13:29:47 följande:
    Mollie, vad tråkigt att du är sjuk. Var inte Alfred dålig i magen över jul eller blandar jag ihop med nån annan? Hoppas att du blir frisk snart.
    Jo, de va han, men det känns lång säkt att det ska ta 1 vecka för mig att bli smittad och det var mest maken som tog han om honom då, för jag var så tjock i halsen och rosslig och lättkväljd så jag kräktes bara jag hörde att han bajsade, typ... Nä, men det känns som om maken skulel ha blivit sjuk före mig då. Dessutom så tog min mor reda på nåong blöja på juldagen och hon är mag- och tarmsjuk och fruktansvärt lättsmittad och mottaglig så hon borde ha blivit dålig på en gång då. Så det är nog inte samma typ av sjuka...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Tess82 skrev 2008-12-31 13:48:38 följande:
    Mollie, okej, hoppas att ingen mer i familjen blir sjuk nu då.
    Det hoppas vi med! Känns som om vi inte varit annat än sjuka detta jullov! Hoppas vi hinner göra nått som vi tänkt innan det börjar bli dags för jobb och dagis igen.
    ~Kurbits~
  • Mollie

Kan delge er en rys-berättelse så här på årets sista dag!

I går kväll var det kusligt. Vi kollade på TV, jag utslagen i soffan och om jag verkligen såg på TVn vet jag inte dock..., men rätt var det var så hörde vi underliga ljud, sänkte ljudet på TV och trodde att sonen hade fått andnöd inne i sängen, rusar in, men han sov så stilla och gott. Inser i samma sekund att det kommer utifrån. Maken springer mot dörren och jag tassar på halvskakiga ben efter och vi öppnar försiktigt dörren, JO, det är vargar som ylar! Helt skumt... Riktigt vargyl! Vi kan skönja att det inte är en enda varg, man hör att det är flera. Ringer runt till lite grannar och bjuder ut dem på sina förstukvistar. Man får lite rysningar, spännande och ändå blir man lite skraj. Varför är de så nära? Det blir extra stämningsfullt med tanke på att det är totalt stjärnklart, -18 grader och snön ligger som bomull på marken.

En bybo är väldigt jaktintresserad och åker gärna runt och spårar och tittar till vårt viltbestånd, han har sett spår av (antar jag) 3 vargar som förmodligen håller ihop runt byn. Så minst 3 vargar hörde vi kanske?

~Kurbits~
  • Mollie
    gurkan76 skrev 2008-12-31 23:01:39 följande:
    Ååååå MYSIGT!!! Var bor ni nånstans i Falun?
    Inte i centrum iaf...
    ~Kurbits~
  • Mollie

Har pinat mig uppe nu, ska snabbduscha och sen sova direkt efter 12-slaget!

GOTT NYTT ÅR på er alla!!!
    ~Kurbits~
  • Mollie
    gurkan76 skrev 2009-01-01 12:27:17 följande:
    Mollie skrev 2008-12-31 23:07:19 följande: Nej, för det gör nästan vi och vi har minsann inga vargar här, även om vi önskar det!
    Huu, så ni önskar er varg, det gör inte jag, inte när de är så nära hemmet!
    ~Kurbits~
  • Mollie
    gurkan76 skrev 2009-01-01 17:49:06 följande:
    Mollie skrev 2009-01-01 16:19:53 följande: De är mer rädda för dig än vad du är för dem! Jag skulle inte vara orolig, så länge du inte har hund som springer lös. Jag önskade mig vargar (hyfsat tama, dock) i present när jag fyllde 30, det var hur mysigt som helst:web.mac.com/cecilia.e/iWeb/Vargar/Bilder.html
    Klart jag vet att de är mer rädda än jag (är född och uppvuxen i skogen, bland djur och natur) men de är ändå kusliga då man har tamdjur, fruktansvärt oberäknliga. Lika så björnen. Men det är otroligt fina djur!
    ~Kurbits~
Svar på tråden Dalatråden