-
-
Mollie, tänkte också förstoppning för jag var också förstoppad så jag kräktes en gång när jag var liten. Testa att få i honom nåt lösande om det går.
Här är det tvärtom löst i magen men det är mitt fel. Linnea har aldrig fixat 12 mån vällingen men nu hade jag bara sån hemma i helgen så jag testade att ge henne av den men hennes mage fixar inte den nu heller så nu har jag testat det för sista gången, vi kör med 8 mån så länge hon nu vill ha välling. -
Hoppe, vad trist att ni är sjuka, hoppas att ni piggnar på er snart.
-
Inatt var det Linneas tur att kräkas. Vaknade runt 23.30 av att hon hostade och sen hörde hur hon kräktes inne i sängen. Troligtvis slemmigt i halsen för det var inte så mycket som kom upp och inget mer efter det. Hon sov lugnt resten av natten efter en dusch och renbäddning och hon åt imorse så jag lämnade henne på dagis. Talade om som det var men de brydde sig inte, låter ju knappast som nån magsjuka.
Imorgon är det dags för tenta så nu är det plugg som gäller tills jag ska hämta på dagis igen.
-
Linnea kräktes på dagis å nu har jag hämtat henne. Det var den pluggdagen det. Får passa på nu är hon vilar. Håll tummarna nu för att jag slipper magsjuka, vill ju iväg och skriva min tenta imorgon.
-
Kanske härigenom det smittar .blondecrazygirl82 skrev 2009-01-21 12:41:58 följande:konstigt att alla våra 2åringar får samma sjuka.....
Linnea sov iaf 1,5 timme sen när hon vaknade ville hon ha mat. Frågade efter pyttipanna så jag gav henne det. En liten portion men hon åt upp allt med bra aptit. Har snart gått en timme sen hon åt och hon har inte kräkts men det har kommit lite löst bajs. Får väl se hur dagen fortsätter... -
Mollie, nej det kanske inte är riktig magsjuka men nånting är det ju som satt sig på magen. Hon har ju varit lös i magen sen i söndags men jag tror ju att det berodde på fullkornsvällingen men det kan jag ju inte vara säker på heller. Hoppas i alla fall att det inte är nåt som jag blir smittad av eller i så fall tidigast imorgon eftermiddag.
-
Det låter ju tryggande, kanske inte är lika smittsamt som vanlig magsjuka och jag har varit jättenoga med handhygien för att minska risken. Sen är det ju svårt med Linnea som vill pussas och kramas men klarar jag mig tills efter tentan så får jag väl vara glad iaf .Mollie skrev 2009-01-21 14:51:20 följande:Vi har inte blivit smittade av detta och när jag hade detta vid nyår (jag kräktes dock inte) så blev ingen annan smittad av mig. Så vi håller tummarna för att du får vara frisk!
-
Hörde ett dagis här i närheten där de skickat hem 8 barn som kräkts en dag så ja det är nånting som går. Linnea har inte kräkts nåt mer förutom lite slem som kom upp så lite har hon fått behålla. Inte ätit så mycket men druckit endel vatten. Får väl fylla på med välling inatt om hon vaknar och är hungrig. Jag och sambon har klarat oss än så länge men sambon känner sig konstig säger han men febrig, inte illamående. Linnea kändes lite vrm också så hon har nog lite feber hon med.
-
Hoppe, okej, verkar inte så mycket bättre än magsjuka dock för idag har hon kräkts 2 ggr. Åt bra med frukost men allt det kom upp igen tydligen. Har ju varit och skrivit tenta så sambon var hemma. Nu när jag kom hem drack hon vatten men strax efter så kom det ut bakvägen så jag vet inte hur mycket hon hinner ta upp av det hon får i sig. Nu sover hon igen, hon verkar helt slut så jag hoppas att det kan bli ett slut på det här snart, hon verkar ju bara bli sämre och sämre.
Tentan kändes bra iaf, och med bra menar jag att jag förhoppningsvis klarar godkänt. Mer kan jag inte hoppas på men är nöjd med det.
Krya på dig förresten hoppetossan, bihåleinflammation och öroninflammation lät ju allt annat är roligt.