Dalatråden
Låter kanske som förstoppning, Mollie? Jag kräktes av det när jag var liten och har gjort i vuxen ålder också.
Låter kanske som förstoppning, Mollie? Jag kräktes av det när jag var liten och har gjort i vuxen ålder också.
Nu har samma sak hänt M. Igår spydde han i bilen på morgonen när han och D var på väg till öppnis efter att ha lämnat (sjuka) mig i skolan. Helt oförklarligt, för han har varit pigg som vanligt, ingen feber och bajsar som vanligt. Så vi tänkte att det var åksjuka. Så han gick till dagis imorse som vanligt. Efter en kvart ringer de till D och säger att han kräkts över frukostbordet. Så det var bara till att hämta... men inga andra symtptom, leker som vanligt, ingen feber och ingen mer kräka. Och han har ätit nyponsoppa och vill ha annan mat som han tycker om... Så va sjutton är det här???
Jag själv är fortfarande deckad. hade diarré inatt och på morgonen och har kring 38 graders feber, lock för örat och sus, igenklistrae ögon på morgonen och grymmans ont i halsen. Imorse hostade jag så jag nästan kräktes och jag har kissat på mig massor (gissa hur kul det är???? Jag har en 60årig tants kropp!!!!) Ringde sjukvårdsupplysnigen och läkaren skrev ut en morfinbaserad hostmedicin som tydligen ska vara värsta dunderkuren.
men sång på nån begravning imorgon blir det INTE. skulle sjunigt på M:s gammelfarfars begravning men det går inte... Och jag är så ledsen. Sången var så fin! Jag hade gjort den så J-a bra! Nu blir det nån annan drövvel som får sjunga och hon tar 1500 spänn för det.
Och begravningen som jag ska sjunga på på fredag "tjänar" jag bara 700 på... Jaja, jag får nog höja priset när de inser hur bra jag är!
Stackars D som skulle jobbat idag fick vara hemma och ta hand om oss... Han blir lite stressad av det tror jag, för han hade en del att göra.
Nåväl. Det var allt från mig. over and out.
Mollie: Innehållsrikt!
Det som Alfred, Linnea och M haft verkar INTE vara magsjuka. Och det är precis som Mollie sa, att vi fått bekräftat från en läkare att det är ett förkylningsvirus so msätter sig i magen. Så Tess: du behöver nog inte oroa dig så mycket för att bli magsjuk, man kanske får du samma virus. Vi har fått det allihopa och är helknasiga i magen. Bara jag som har förkylningssymttom dock... Idag är jag hemma för bihåleinflammation OCH öroninflammation! Det ni! Kunde inte sova en blund inatt för halva ansiktet gjorde förbaskat ont. En pulserande stickande smärta som nästan var förlamande.
Ja, kära nån... Visst är det ett knasigt virus. Har hört om 2 lika fall bara idag. Och det har varit 1,5 till 2-åringar båda två.
Idag var jag hos läkaren som gjorde en grundlig undersökning på mig. Öroninflammation och bihåleinflammation... Och en ögoninflammation på övergång. Kollade sänkan på mig och den var förhöjd (såg en glimt på doktorns dator att den låg på 64 - kan de stämma ni som är sjukvårdspersonal eller under utbildning eller bara allmänvetande?) och tamejtusan jag hade 38,6 graders feber. Hade iiiiingen aning om det. Trodde jag var feberfri! Men har alltså haft feber i en vecka nu och tydligen vant mig vid det. Men det förklarar ju en del också... mattheten, svallningarna, yrseln... Fatta att jag hade gått hela vägen till vårdcentralen med febern.
Ja.... Hur orkar jag. Jag vet inte. Men jag vet att jag väldigt ofta gör saker jag inte borde göra för att ajg är sjuk eller har ont.
Igår låg jag deckad hela dagen så syrran fick rycka in och hämta M på dagis och komma hem med. Igår hade hans ögoninflammation blossat ut och det bildades varklumpar i ögonvråna. Fröken på dagis påpekade det redan när jag ringde vid 11 och berättade om att syrran skulle hämta, men jag trodde inte att det var värre än det var dagen innan eller på morgonen, så jag sa att jag läst i egenvårdsguiden att de fick gå till dagis om de hade ögoninflammation men var pigga. Men inte om det kom mycket var. Men det visste ju inte jag att det hade blivit så på M! Jag trodde att det bara var rött och svullet. Jobbigt...
Ikväll somnade Magnus själv i sin säng. Bara att pussa och säga god natt! Den här stunden har jag väntat på lääääänge.
enligt egenvårdsguiden så.... Menn jag hade ALDRIG hört om att det var så kinkigt att de inte fick gå till dagis med ögoninflammation... Dagis kkan väl inte förväänta sig att man bara VET sånt eller? Usch, nu mår jag ju dåligt av detta... Känner mig som en dålig dagisförälder... eller?
Vad gäller mig så är jag inte kry än... Lite dålig i magen och örat har blivit värre... bihålorna bra, men värker lite över käken fortfarande, vet inte om det är det. Ingen feber tror jag.
Ja herre min värld va det snöat inatt. Nyskottat av maken igår och 1,5 -2 dm igen på morgonen. jag fick gå ut med M och skotta gången till hsuet som min mamma kunde komma. Hon är här och är hemsamarit idag och städar och grejar... Men herregud va trött jag är och de tär ju vansinne att skotta i mitt tillstånd. Men jag kände att jag var "tvungen" för min mans skull... Han har ställt upp så mycket för mig och jag ville göra nåt fö rhnonmm. Städade köket igår också.
Nu förstår jag varför läkaren gjorde en neurologisk undersökning på mig (kollade reflexer, ögon, känsel etc) när jag var dit. Har läst på om medicinen, bihåle och öroninflammation och kom fram till att han misstänkte nog ansiktsförlamning och det var skrämmande likt det jag hade. Och antibiotikan verkar ju inte verka på örat så man undrar ju... dessutom känner jag inte en pennspets tryckt mot kinden vid örat. läkaren skulle ringa upp nästa vecka och kolla hur det gått så då får jag väl se.
kanske bara nojig, men nåt är det som är skumt.
Hoppas magnus ögoninflammation går över till på tisdag, annars få rhan väl vara hemma då.
Marsbabymamma: fakutm är att vi haft en fantastisk dag idag. Min mamma var här och var hemsamarit och hjälpte mig städa efter vår misärvecka - Underbart! och undertiden hade vi jättekul. Framför allt var M som en SOLSTRÅLE hela dagen! han lekte så himla bra, hittade på saker själv, gick omkring och småskrattade och gnolade, hjälpte oss städa och feja. Han tyckte allt var roligt diag. Knappt några tårar alls. Och när jag var ute och skottade var han så glad hela tiden och gick och plockade upp snöbollarna som jag missade och la dem i hans lilla lastbil.
Och till råga på allt... så somnade han själv i sin säng ikväll igen efter saga, klapp och puss på kinden och godnatt. Han låg och sjöng för sig själv och pratade om vad vi gjort idag, om städa och mormor och allt sånt - tills han somnade. helt otroligt...
Han har blivit stor... *snyftar* Och jag tror faktiskt att trotsperioden har gått över nu för vi har en så jättesympatisk och härlig kille nu. ÅÅÅÅ, jag är så glad
Sitter här och är sjuk forftarande... snart 2 veckor. 39 graders feber igårkväll. Suck.
Angående dagis så är jag LIVRÄDD för att göra fel. Så det är med oro i magen jag läste det du skrev, Mollie. Och jag blev också riktigt riktigt sur. Man betalar för 40 timmar och Alfred är där bara 15 timmar... Å, ni måste fixa det på nåt sätt. Vet inte hur, men jag hoppas det löser sig!
FÖr oss blev höjningen en bra grej, om jag fattat det rätt. Vi hade ju sökt om 25 timmar för M, för att få ner kostnaden och för att det var första gången på dagis och det inte skulle bli så långa dagar etc. Men jag har insett att det är tajt med 25 timmar för min del, som pluggar heltid, så nu när man betalar samma oavsett så antar jag (och har frågat personalen) att man får utnyttja upp till 40 timmar (såvida man jobbar elle rpluggar heltid). Nu blir det ju inte 40 timmar för när det är lite att göra i skolan så hämtar jag självklart tidigare.
Men är det någon som vet om man måste göra en ny ansökan från 25 till 40 timmar i alla fall?