• Tess82

Dalatråden

blondecrazygirl82 skrev 2009-01-04 16:10:03 följande:
    brr...måste gå ut med hunden men termometern står på -23 ute....undrar om ungarna är kommer tycka det är kul....har inget val heller då karln jobbar...
    Burr, är glad att vi inte har hund, här håller vi oss inne idag.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-04 22:46:51 följande:
    Men jag känner igen det där. Vi hade en sån period för ett tag sen, ALLT, exakt ALLT var tvärtom för sonen! Frågade man på dagis så va han ängeln själv, hemma va han som en krutladdad bomb konstant! Det som är så underbart är att det går över rätt snabbt. Men när man är i det så är inte kul alls. Men man måste härda...
    Går över snabbt? Hur snabbt gick det över hos er? Linnea har varit sån i flera månader nu och det börjar bli lite jobbigt, dessutom mammig till tusen även om det värsta av det börjar gå över nu. Hoppas också att det ska gå över snart. Nyss hade hon ett utbrott över ett par byxor hon inte fick på sig för hon ville ut till pappa i garaget men hennes pappa jobbar idag och när jag sa det blev hon ännu argare. Gick över snabbt som tur är så nu sitter hon och äter en riskaka och babblar för fullt.
    Linnea -07
  • Tess82

Att få utbrott för att det inte går som som hon vill tycker jag också hör till trotset. Sen så gör hon även tvärtemot allt jag säger och testar gränser och mitt humör hela dagarna. Kan själv perioden har också kommit igång här och det hör väl också till lite.

Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-05 19:05:34 följande:
    Kan även tänka "vem f*n får inte utbrott för att man inte får som man vill???" Det får jag jag nu, även i vuna livet! (Maken har det nog inte så lätt heller... )
    Haha, jo det är väl sant men jag lägger mig inte på golvet och gråter iaf .

Är säkert sant att trotset eller vad man nu ska kalla det går i vågor. De säger ju att vissa barn som är lugna som små får värsta tonårstrotset sen och tvärtom, alla barn är ju olika.

Här har vi ju även sambons 14-åriga dotter som är inne i en trotsålder så det kan vara två tjuriga tjejer här vissa dagar.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-05 20:59:46 följande:
    Ja och en 14 åring tjej är ju inte att leka med! De möter jag på jobbet varje dag och jag vill inte påstå att det är en lätt match!
    Nej de är inte de lättaste att handskas med, det kan jag lova. Håller tummarna för att Linnea blir en lugn tonåring .
    Linnea -07
  • Tess82

Vi har fortfarande spjälsäng till Linnea, hon är ju så liten så hon får bra plats i den och verkar trivas så det får nog stanna ett tag till.

Linnea -07
  • Tess82
    LillaVi, har inte heller speciellt mycket erfarenhet men kan tipsa om amningste för att få igång mjölkproduktionen. Finns bla på minimundus.se ett örtte som iaf jag tyckte var ganska gott. Jag drack en kopp morgon och kväll och efter nån dag så kändes det att mjölken ökade. Hoppas du får igång amningen eftersom du verkar vilja det, både enklare och billigare.
    Linnea -07
  • Tess82
    LillaVi, trist med torsk men ändå bra att veta vad det beror på så ni kan göra något åt det.

Här är det fullt upp med hemtenta denna vecka men det går framåt med den så det känns bra.

Linnea var lite ledsen när jag lämnade henne på dagis igår efter 3,5 veckas julledigt men det gick över innan jag hann gå ut därifrån och sen hade hon varit jätteglad hela dagen, var nog skoj att komma tillbaka och träffa alla kompisar igen. Nu är det snart dags att åka dit igen, tror det går lite lättare att lämna idag.
    Linnea -07
  • Tess82
    Mollie och blonde, beror väl lite på vilken ålder barnen är i också, Linnea är ju lite yngre än era barn och inne i en ganska mammig period just nu. Hon var lite ledsen idag med men det går över snabbt för sen skrattade hon och vinkade i fönstret när jag gick.
    Linnea -07
  • Tess82

Linnea gråter ibland när hon kommer men sen kan hon gråta för att hon måste gå hem också så hon gillar dagis hon med som tur är.

Linnea -07
Svar på tråden Dalatråden