Inlägg från: Hoppe tossan |Visa alla inlägg
  • Hoppe tossan

Dalatråden

Säger detsamma... GÅr det över snabbt? M har också varit trotsig flera månader. Eller är det bara som det känns? Är helt övertygad om att det är 2-årstrotset som kommer nu. Och det sägs vara det värsta. men det är ju förståeligt. kan inte vara lätt för de små att hitta sin identitet och börja förstå att de inte får som de vill och inte har möjlighet att påverka. att "andra bestämmer över mig"...

• Hoppe tossan

Mollie: Nån vecka???? Tja... antingen så har A ett kraftigt temperament hela tiden och trotset "märks inte" eller så kommer ni väldigt lindrigt undan. Eller så pågår den utan att ni vet om det. Det är förrns jag blivig medveten (och upplyst) om trotsåldern som jag insett att vi är mitt i den. Innan dess så ¨pågick det utan att jag visste om det.
    utbrotten är trots. Att inte få som han vill och visar det genom utbrott är trots. Tycker jag! Men självklart också att reta gallfeber och testa och testa.

• Hoppe tossan

Vi har haft vanlig säng till Magnus sen i september och det har gått jättebra.

• Hoppe tossan

Vi har såna där fallskyddsplankor eller vad det heter på vardera huvudsida om sängen, så han har aldrig trillat ur. Det var svårt från början för honom att själv förstå hur han skulle ta sig ur sängen, han kund eju inte klättra över plankan. han fick lov att kryppa ner till fotändan och häva sig över där. Till slut lärde han sig.

han har aldrig ramlat ur sängen, men de första nätterna hade vi kuddar under för säkerhet skull.

Vi bytte för att spjälsängen var för ranglig helt enkelt.

• Hoppe tossan

Man borde inte fnissa åt såna saker... men kunde inte låta bli. Men skulle jag själv varit i den situationen hade jag gråtit ögonen ur mig. Usch. Vilken förnedring!

Så typiskt dig MOllie att hitta såna här sjuka saker på nätet! Du är rolig du!

• Hoppe tossan

M gillar dagis skarpt. Lite för skarpt kan jag tycka. Så jag känner igen känslan Mollie, och ibland vill man verkligen ha den där mammiga pojken som klänger sig fast... jag har till och med svårt att få hem M. Han vägrar och bara gallskriker. Undrar om han tycker att det är dötrist hemma och får ångest när han ska hem?

• Hoppe tossan

Mollie: jag skulle inte "våga" begära det av personalen... Men jag är för feg när det gäller det där kanske.
    Så ni hämtar tidigare ibland utan förvarning? Det törs jag inte heller göra... i så fall ringer jag innan, i god tid, och berättar att jag kommer tidigare. Törs inte komma mitt i nån aktivitet liksom.

• Hoppe tossan

Har fått influensan... Nästan 40 graders feber och en igentjockad hals.
    Så himla trist när man gjort planer för helgen. Jag och M skulle åka till min bästa kompis och hennes familj och sova över där. De har en bebis på 3 månader. Men fick ställa in... Så jag har varit lite deppig idag. Dessutom har jag mått så dåligt att jag knappt orkat ta hand om M. Gissa om jag känner mig som en dålig mamma... Dessutom är min man bortrest över natten och kommer imogon eftermiddag. Så från en toppenhelg till en bottenhelg.
    Men jag och M har haft en jättmysig kväll. Äppelpaj framför mackapacka på tv. Mys pys. Nu sover han. Han var jättetrött.

• Hoppe tossan

tackar, hemmamamma!

Jag är fortfarande sjuk, men på bättringsvägen.
    Börjar sskutbildningen imorgon, så det passar sig inte så väl att vara sjuk just nu.

NÅn som vet nåt om öroninflammation?
    Flunsan verkar ha satt sig på mitt ena öra som är helt täppt (känns som att jag har en öronpropp i). Hör ingenting och det susar och tjuter och värker... Vad ska man göra? Går det över eller ska man söka läkarhjälp? Antar att ipren hjälper, det är ju antiinflammatoriskt...

Svar på tråden Dalatråden