Inlägg från: TvåTrollsMamma |Visa alla inlägg
  • TvåTrollsMamma

Dalatråden

Mollie skrev 2009-01-13 19:59:20 följande:
    Vi har en konflikt varje dag det hämtas. På nått vis går det bättre med pappa som hämtar än med mig. Känner att jag är i behov av hjälp av personalen vid hämtningen. Jag blir den onda för sonen och det vill jag inte vara. Skulle kännas bra om personalen tog honom och sa; Nu ska du åka hem. och så ger de honom till mig. Kan man begöra sånt av personalen?
    Ja det tycker jag, el iaf så kan de väl säga 10 minuter innan hämtning att snart kommer mamma el något.
  • TvåTrollsMamma

Idag ville han inte alls till dagis, blev ledsen med tårar när jag skulle gå.
    Så jag var tvungen att ringa och kolla hur det gick. Men de hade satt igång honom med pyssling så de var frid och fröjd. Han älskar tydligen och pyssla men verkar vara en dagis grej, för hemma vill han då varken rita,måla el nåt annat

Fick för övrigt en jätte söt ram med en bild på honom i från dagis i julklapp. Han hade målat ramen röd med guld färgat glitter. Fast 20% av ena hörnet hade han skippat att måla

• TvåTrollsMamma
    Hoppe tossan skrev 2009-01-18 12:36:00 följande:
    tackar, hemmamamma! Jag är fortfarande sjuk, men på bättringsvägen. Börjar sskutbildningen imorgon, så det passar sig inte så väl att vara sjuk just nu. NÅn som vet nåt om öroninflammation? Flunsan verkar ha satt sig på mitt ena öra som är helt täppt (känns som att jag har en öronpropp i). Hör ingenting och det susar och tjuter och värker... Vad ska man göra? Går det över eller ska man söka läkarhjälp? Antar att ipren hjälper, det är ju antiinflammatoriskt...
    Sambons bror hade liknande symptom och även feber 40,4 någon natt men febern la sig och han ringde vårdcentralen och tjatade till sig att få komma in för att få spola örat eftersom han trodde att han hade en vaxpropp. Så läkaren hade tittat, men han hade åkt på öroninflamation så det blev en pencelin kur. Hade vätska bakom trumhinnan.

Själv har jag också åkt på någon form av förkylning feber, täppt i näsan och halsen. Men har inte ont i halsen el något. Tycker bara att det är så drygt att vara täppt.
  • TvåTrollsMamma
    Hoppe tossan skrev 2009-01-22 20:49:44 följande:
    Ja, kära nån... Visst är det ett knasigt virus. Har hört om 2 lika fall bara idag. Och det har varit 1,5 till 2-åringar båda två. Idag var jag hos läkaren som gjorde en grundlig undersökning på mig. Öroninflammation och bihåleinflammation... Och en ögoninflammation på övergång. Kollade sänkan på mig och den var förhöjd (såg en glimt på doktorns dator att den låg på 64 - kan de stämma ni som är sjukvårdspersonal eller under utbildning eller bara allmänvetande?) och tamejtusan jag hade 38,6 graders feber. Hade iiiiingen aning om det. Trodde jag var feberfri! Men har alltså haft feber i en vecka nu och tydligen vant mig vid det. Men det förklarar ju en del också... mattheten, svallningarna, yrseln... Fatta att jag hade gått hela vägen till vårdcentralen med febern.
    Åå hoppas det vänder för dig snart, att du klarat av att gå den där biten.
    Jag var helt död vid bara 37,3
  • TvåTrollsMamma
    Mollie skrev 2009-01-22 22:04:01 följande:
    En till som avlider vid låt temp! Jag är frånvarande med värk i heeeela kroppen när det är kring 38 grader!
    Ja samma här, jag låg här och sov så fort sambon var hemma från jobbet i helgen.
    Fast iofs är jag lika trött än, min sambo påstår att det måste vara något fel på mig som är så trött. Både igår och idag har jag somnat sittandes. Ne det är något som inte stämmer, känns som att jag kan ha nå skit i kroppen.

• TvåTrollsMamma
    Tess82 skrev 2009-01-23 10:19:37 följande:
    Hej hej, här har det varit lugnt i natt och idag har Linnea fått i sig 150ml välling och en mugg vatten och det verkar gå bra. Nu sover hon men det är ju inte så konstigt att hon är trött och slut efter att ha varit sjuk och knappt ätit på 2 dagar. Dream, du är inte gravid då? Har aldrig varit så trött i hela mitt liv som i början på graviditeten .
    Å herregud, det hoppas jag inte Minns också att jag var skit trött.
    Ne det ska jag väl inte vara, äter cerazette men minns inte riktigt när sista mensen var mitten av dec tror jag.
  • TvåTrollsMamma

Har varit inne och läst men inte skrivit något

Tråkigt att Alfred blivit sjuk Tycker jag hör många som har ögoninflamation.

Jaha idag var jag till lärcenter, och hade i tanke att bara "titta" på vad jag behövde läsa upp.
    Så flitig som jag var i gymnasiet så saknas massor Iaf så helt plötsligt nu så ska jag börja läsa in ämnen som saknas på heltid, aja det blir spännande. Sedan nu slog det mig kan jag bara komma till dagis och begära mer tid?

Så pratade studievägledaren om att man får några extra kronor från csn om man har barn.
    Ni som har koll, hur mkt rör sig det om? Jag har tänkt överleva på bidragsdelen borde fungera eftersom jag inte har någon inkomst just för tillfället.

• TvåTrollsMamma
    Hoppe tossan skrev 2009-02-12 08:54:36 följande:
    Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!
    Ja det vore roligt
  • TvåTrollsMamma

Usch nu har jag åkt på magsjuka, tror jag att det är iaf. Började att må illa igår vid 18 tiden. Så gick och la mig innan 21. Vaknade 23 och var tvungen att kräkas. Så höll det på hela natten, krampade i magen fick inte ens behålla en klunk vatten Men nu känner jag mig bättre både druckit och ätit på morgonen. Hade tanken på om jag fått i mig något, men Oliver och jag har ätit lika, förutom på mc donalds i tisdags då han åt happy meal.

Vi som skulle ha 2års kalas i helgen Så hade vi beställt tårta, får se om vi kan avbeställa iaf en. Tog en vanlig sedan en med Bamse på som det står Oliver 2år.

• TvåTrollsMamma
    Mollie skrev 2009-02-12 09:31:47 följande:
    Usch, ingen hit med magsjuka direkt! Om det vore nått ni ätit så hade det kommit på en gång, inom ett par timmar. Bara att hålla tummarna nu så att de andra inte blir smittade nu då...
    Ja vi får hoppas, brukar vara jag som blir magsjuk här. Var magsjuk 2 ggr förra året och de andra har klarade sig.

Förra året var vi också tvungna att ställa in kalaset då Oliver var sjuk med hög feber och snoret forsade.
  • TvåTrollsMamma

Kikar in var ett tag sedan
    Gillar inte nya Fl nå vidare, här rullar väl allt på. Började skolan i tisdags vilket inte startade som jag ville. Sambon vaknar magsjuk på onsdag morgon. Var ju bara för mig att vara hemma och Oliver hemma från dagis. Torsdag spyr jag och mitt är fortfarande inte riktigt bra, har iaf slutat kräkts Men blir väl hemma iaf minst måndag och tisdag med Oliver så att det hinner gå över. Än så länge har han klarat sig men vi får se. Så blir att stress läsa eftersom mitt 2:a uppdrag ska vara inne på fredag.

Vi följer gärna med till leklandet när det blir

Svar på tråden Dalatråden