Inlägg från: blondecrazygirl82 |Visa alla inlägg
  • blondecrazygirl82

Dalatråden

tess: tro mig det blev en snabb tur....hunden verkar ha ont i ena frambenet oxå...menmen, han är ju gammal så....

usch, viktor är på världens sämsta humör idag...tjurig o grinig all vaken tid, ramlar hela tiden...

• blondecrazygirl82

haha haha haha...han är nog lite för gammal för det....han har ju stor gård att springa runt på men icke...det är han för fin för...=)

• blondecrazygirl82

Ja trots har vi alla....Wilma kan driva mig till vansinne ibland...det hjälper inte till att vi är envisa bägge två heller...men jag försöker tänka att det går över...men sen kommer jag på att Viktor kommer ju börja snart han med....så ja summa kardemumma får jag nog leva med att trotsperioderna löser av varandra här....

försökt att städa hela dagen men bägge barnen klängiga och vill sitta på armen så det går inge vidare, inte det lättaste menmen hårbollarna får väl komma och jaga oss....

snart dax för en promenix till affären, måste posta en del som blivit sålt på tradera...

• blondecrazygirl82

Wilma har vanlig säng och viktor spjälsäng, men av någon underlig anledning vill ingen av dom sova där så dom sover hos oss...

• blondecrazygirl82

för vår del gör det ingenting att dom sover hoss oss, dom är trygga med det och sover bättre när dom får vara nära...menmen, innan det här året är slut så ska dom sova i egen säng!

• blondecrazygirl82

lillavi: prova amma med amningsnapp ett tag om det går bättre. för att mjölken ska rinnna till snabbare kan du prova att sitta lite framåtlutad, stå på alla fyra eller att du smeker brösten i riktning mot bröstvårtan när han ligger där. hade så här med viktor oxå en sväng så jag vet hur det känns, men det är bara att lita på dina bröst!

angående viktor så blir jag tokig på honom snart, somnar i vanlig tid strax efter sju, sover en timme och ska sen vara vaken går inte att få honom att somna om...såhär har han hållt på ett tag nu. han är skittrött men sova ska han inte göra...vet inte vad jag ska göra med honom...

• blondecrazygirl82

lillavi: viktor tog inte flaskan förrän han var 8½ månad,...annars var det bara tutte som gällde...men han har haft sådana perioder som emil att han bara skriker och tar varken tutte eller flaska...har dock äntligen lyckats sluta amma helt nu...

• blondecrazygirl82

Mollie: Wilma hade något liknande före jul, hämtade henne på dagis på onsdag em då hade dom ätit julmat på dagis...på kvällen kom det världens kräka och inget mer....villle inte riktigt äta på några dagar men pigg och ville leka och göra bus ändå....

• blondecrazygirl82

konstigt att alla våra 2åringar får samma sjuka.....

sitter här och söker jobb så mycket jag kan, verkar inte som kommun har något jobb åt mig när jag kommer tillbaka. viktor är lite kinkig och vill helst bara sitta på armen...så vi får se hur bra det här går!

• blondecrazygirl82

Som om det inte vore nog att bägge barnen är förkylda, Wilma började kräkas helt apråpå nu på kvällen så inget dagis imorgon..men hon är hur pigg som helst

• blondecrazygirl82

Jag är på gränsen till ett nervsammanbrott snart..har fått burit på viktor hela dagen, han vill inte vara på golvet, inte äta, bara gnäller, sover dåligt, har ingen feber...pratade med sjukvårdsupplysningen som sa åt mig att ge alvedon och avvakta om det är något som håller på att bryta ut. Min teori är att öroninflammationen inte gett sig och att han har ont i halsen

• blondecrazygirl82

Mollie: Jo han åt ju klar en kur förra veckan för öronen. Det roliga är att på vår vc så kollar dom bara öronen om man tror det är problemet, han kan ju likväl ha ont någon annanstans oxå. Varför inte göra en riktig läkarundersökning?? Ska man behöva söka akut för att dom ska lyssna på honom. Varit lite bättre idag iaf, men så har vi varit upptagna hela dagen. Varit i falun till kk och tagit nya cellprover och efter det handlat...

usch har åkt på magsjuka som satt sig på magen, mådde illa hela dagen igår och idag på morgonen men riktigt kass i magen! Tack o lov inga kräkningar men det är nog drygt att springa på toa hela tiden!

• blondecrazygirl82

Mollie: pratade med sjukvårdsupplysningen, dom sa åt mig att ge alvedon och avvakta, dom trodde på influensa som skulle bryta ut...suck...

• blondecrazygirl82

lite bättre är det men inte helt bra, får avvakta över helgen och se, blir det till det sämre åker jag in till akuten med honom

Svar på tråden Dalatråden