• Mollie

Dalatråden

Splach skrev 2009-02-21 00:13:38 följande:
    Tackar..Letade precis upp deras hemsida :) Någon som varit där? är det bra?
    Inte jag men Smock har och hon rekomenderade det!

Välkommen tillbaka till tråden föresten!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-21 10:25:50 följande:
    Vi har också varit på leklandet och det var super! Man ville inte därifrån. Men bäst att ta med sig matsäck själv. De har café och man kan köpa gosaker och smörgås och sånt, men matservicen är usel. vi fick vänta nästan en timme. Men ska vi planera in en gemensam lek-träff där då? Verkar vara en del som är intresserade i alla fall!
    Jaha, hade ni varit där?? Det har jag missat!
    Hur är det med er, friskare??

Vi kan ej den 7 mars. För oss skulle tidig morgon eller eftermiddag passa bättre,men det spelar ingen roll om vi inte kan ju! Öppnar de inte förrän 11 på dagarna?
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-21 19:15:18 följande:
    De öppnar 11 på helger och 10 på vardagar och det är bara barn som betalar inträde! Mollie, har du något annat förslag på tid/dag?
    Ok, sent, men det är väl så. kanske är huvudkategorin större barn/mindre ungdomar och då är nog tiden bättre. Men konstigt att de öppnar senare på helgerna när folka är lediga och ska aktivera sig!

Nä, just nu så kan jag inte säga någon dag, har rätt många helger uppbokade med både jobb och kalas. Så kör på 7 mars ni. Då kan ni skvallra sen hur det var och om det är bra med lek-dejt där!
  • Mollie
    Splach skrev 2009-02-21 22:10:16 följande:
    Hela leklandet riktar sej till barn mellan 0-12 år tydligen.. Lite skumt dock att dom inte öppnar tidigare då barn i den åldern brukar vara vakna tidigare..
    Ja, vi äter ju lunch vid 11-11.30 och sen sovs det ca 2 timmar på det ju!
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-22 09:29:30 följande:
    Mollie: Vi skjuter på ätningen och sovningen de dagar det är nåt särskilt. Ibland sover inte Magnus förrän vid kl 13-13.30. Tex när vi är i kyrkan. Kan inte ni göra så? Eller är det jättetokigt för Alfred och er?
    För oss är det inte tokigt, det blir mest för Alfreds skull. Han har ett behov av att sova och sover han hemma så kan han sova upp mot 3 timmar och ändå inte vara pigg på kvällen. Är han på dagis sover han allt mellan 30 min och 1½ timme. Men då är han som ett lik och konflikterna startar redan på dagis.
    Att skjuta på sovtiden går såklart, men då har vi ett monster när han väl vaknar. Vill, om det går att unvika det faktiskt...
  • Mollie
    Splach skrev 2009-02-22 11:33:44 följande:
    Tova sov förut mellan 11-12 tiden nu somnar hon oftast inte förens vid 14 tiden, somnar hon inte före 16 så får hon inte sova, vist hon blir skitgrinig när det är en timme kvar tills sovdags, men hon är iblanf för pigg för att sova på dagen och tvärvägrar helt enkelt.. Ingen ide att brottas med hon då!
    Vi skulle ALDRIG ens kunna hålla honom vaken till kl 14! Skulle aldrig gå!! Och att inte sova på dagen är nog en utopi för oss så länge...
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-22 13:38:33 följande:
    mollie: Ok, förstår att det är lite kinkigt att lägga sig i Alfreds sovrutiner. Är lite avis att han sover så länge och mycket och ändå lägger sig på kvällen! TÄnk va mycket "fri tid" ni föräldrar får! Själv hinner jag bara nätt och jämt ta en tupplur själv och fixa disken på sin höjd. Sen är han igång igen! hihi. NI som tror att M är säv och mild - ni trodde fel!!! Ibland är han ett riktigt busmonster.
    Ja, eller är det fel av oss att inte lägga oss i? Ska vi det för att få honom vara mer flexibel? Är det vi som "skapat" dessa rutiner för att vi vill ha det så?? Såklart vi blir låsta, det håller jag med om, men jag anser å andra sidan att det kommer en tid då vi kan göra vad vi vill för en dag så slutar han väl sova på dagen?
    Mycket fritid? Ja, kanske det, men jag kan inte påstå att jag disponerar den väl!
  • Mollie

Är det någon som har kontakt med Moa nuförtiden?? Är hon sugen på en lekträff?

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-22 17:19:43 följande:
    Nu har jag inboxat moa och ska smsa också
    Oki..., ja, såg att hon hade varit inloggad rätt nyligen iaf..
Svar på tråden Dalatråden