• Mollie

Dalatråden

TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 09:28:11 följande:
    Usch nu har jag åkt på magsjuka, tror jag att det är iaf. Började att må illa igår vid 18 tiden. Så gick och la mig innan 21. Vaknade 23 och var tvungen att kräkas. Så höll det på hela natten, krampade i magen fick inte ens behålla en klunk vatten Men nu känner jag mig bättre både druckit och ätit på morgonen. Hade tanken på om jag fått i mig något, men Oliver och jag har ätit lika, förutom på mc donalds i tisdags då han åt happy meal.Vi som skulle ha 2års kalas i helgen Så hade vi beställt tårta, får se om vi kan avbeställa iaf en. Tog en vanlig sedan en med Bamse på som det står Oliver 2år.
    Usch, ingen hit med magsjuka direkt! Om det vore nått ni ätit så hade det kommit på en gång, inom ett par timmar. Bara att hålla tummarna nu så att de andra inte blir smittade nu då...
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 09:35:43 följande:
    Ja vi får hoppas, brukar vara jag som blir magsjuk här. Var magsjuk 2 ggr förra året och de andra har klarade sig.Förra året var vi också tvungna att ställa in kalaset då Oliver var sjuk med hög feber och snoret forsade.
    Jag blev magsjuk förra året, har aldrig varit så dålig. Makne klarade sig med att gå på toa nån gång och A kräktes en gång en vecka senare så vi vet inte om det va magsjuka... Men lustigt nog va det bara ajg som blev så vansinnigt dålig, då var det verkligen en "nära-döden-upplevelse"!
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 13:49:47 följande:
    Såg det på texttv, vi hade ingen. Jag var för snål för att köpa den åt Oliver när han var bebis.Men otäckt, visst var det ett barn som nästan kvävts i höstas? har för mig att det var med i tidningen.
    Ja, jag läste det någonstans jag med. Men då tillbaka visade Pop "felen". Vi hade en förra vinter till A men den köpte jag begagnad så den är äldre. Hittade en i kanonskick för 100 kr på en loppis!
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-16 16:55:22 följande:
    Inget liv här på flera dagar! *skakar liv i tråden*Vad säger ni om min idé om Charlies lekland? Är det fler som är på att åka dit tillsammans? Vore jätteroligt!själv sitter jag här med hög feber IGEN! 39,4 idag. HOppas att det inte är influensan som tar om!
    Skulle vara kul att hänga på ja!

Fick ditt sms, va upptagen på jobbet, men jösses, sjuka igen?? Inte kul. Men vi är friska nu och hoppas att vi får vara det. A ska till dagis i morgon för första gången på nästa 3 veckor nu!!
  • Mollie
    penelope skrev 2009-02-19 21:58:34 följande:
    Skoj med en Dalatråd =)Här hoppar jag gärna in.Vi är precis flyttat tillbaka till Blg.//P
    Välkommen hit! Behövs lite mer fart här så alla som vill delta är välkomna!
  • Mollie
    penelope skrev 2009-02-20 16:32:08 följande:
    Hoppe tossan skrev 2009-02-20 08:27:34 följande: Tackar =)Läste något om leklandet eller vad det hette. Vart ligger det?Vart bor ni någonstans i Dalarna?
    Vi är lite utspridda men jag bor dock i Falun.

Leklandet ligger i den lokalen där det varit Hemköp och sen Willys tror jag, kan det heta Gylle? Har ej varit dit, bara fått förklarat det för mig.
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-20 21:17:46 följande:
    Ja, det stämmer, Borlänge och Gylle.
    Har ju varit någon gång på Hemköp när det begav sig, men va så liten då...
  • Mollie
    penelope skrev 2009-02-20 22:21:58 följande:
    Mollie skrev 2009-02-20 20:29:45 följande: Jag åkte förbi där för någon dag sedan, men jag trodde det var en leksaksaffär =)Måste ut på google och se om jag hittar något om det =DSka till någon Loppis i Gagnef som tydligen ska vara stor och kul att kika in på enligt min svärmor. Är det någon som varit där? Älskar att fynda på auktioner och loppisar "ler"
    Kan de vara Tulavippan? Där finns verkligen MASSOR! men jag tycker det blivit lite sämre med priserna där. Förr kunde man verkligen fynda, nu har folk fått "loppis-hysteri" och tror de kan få massor med pengar på sånt som man verkigen inte kan tjäna pengar på, synd. Vitsen med loppis är ju just att man SKA kunna fynda. Min familj, inkl mig är loppisrävar... Men hopaps du hittar nått. Det är ju alltid en sport att leta efter fynden med.
    Min mor skulle till Erikshjälpen i R-vik i morgon, är att rekomenderas!
  • Mollie
    Splach skrev 2009-02-21 00:01:39 följande:
    Vart finns detta lekland någonstans? vad heter det?OJ är år och dar sedan jag var in i denna tråd För er som inte vet vem jag är.. Hej hej Heter Linnea, bor i Smedjebacken tillsammans med Sambon Martin. Dottern Johanna 3år (född 5 agusti 2005) dottern Tova som blir 2år den 8 Mars
    Charlies lekland heter det. Ligger i Gylle, i en gamla butikslokal vad jag förstått..
Svar på tråden Dalatråden