• Mollie

Dalatråden

Är nyligen hemkommen från akuten!

Sonen har varit total loj idag, blöjan har varit torr och han har inte ens varit vakne och med med alvedon.
    Såklart "piggar" han på sig i bilen in till akuten, men intar lojläge där igen. Inget svar på varför, bra sänka, ingen lunginflammation men en ögoninflammation på ett öra och på gång på andra. Inte uttorkad med tanke på vad han fått i sig idag, ca 2 dl vätska och 6 dl välling, så kändes det konstigt om blöjan dessutom var torr.
    Ja, hemskickad med pencilin som är ett helvetes brottnigsmatch att få i honom, det var nätt och jämnt så vi klarade av det trots att vi var två vuxna!

Till saken hör ju att vi igår besökte VC, där tittade en distriksläkare i öronen på honom och sa att det fanns lite rodnad, men inget som indikerade på nåogn sorts inflammation. Idag var det då så mycket att trummhinnan buktade och enlig den barnläkare vi hade på akuten så kan det inte blossa upp så mycket på ett dygn... Ännu en grej till som gör att jag aldrig mer går till den läkaren! NO WAY!

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-06 11:30:00 följande:
    Mollie: Vad fick ni för pencillin? M fick ju ett till urinvägsinflektionen som vi fick lov att byta ut för det var så äckligt och rent plågsamt för honom. Annars är jag lite anti-pencillin. Vet att många läkare skriver ut det i "onödan". jag fick ju antibiotika nu sist, men på sjukvårdupplysningen sa den gamla erfarna syrran att man inte skriver ut det längre mot tex bihåleinflammation. Men det var precis det det stod på ordinationen. Så jag blev lite misstänkt... Man vill ju ABSOLUT inte ta det i onödan. Hursomhelst har jag inte utvecklat antikroppar mot det, för läkaren tog blodprov mot misstänkt allergi (fick utslag i somras av heracillin). Blir mer och mer misstänkt mot den där läkaren du pratar om, MOllie... LIlla stackarn, hoppas han kryar på sig. Men var inte så orolig om han är hängig och trött. Det tror jag är "normalt". Kroppen återhämtar sig. Vi "stora" blir ju också extremt trötta av sjukan och ett barn borde bli ännu tröttare kan jag tro.
    Han fick Kåvepenin mot öroninflammationen och har inte reagaerat på det än, mer än att han var piggare idag när han vakande.
    Jag är anti-medicin öht, så jag var rätt ifrågasättnade kan jag säga, men litar på denna läkare. Så det är inte mot flunsan han fått det, det är ju virus.

Fast hängig och trött har han ju varit i en vecka nu och igår var det äckligt, svarade inte på frågor och var okontaktbar, ögonen öppnade sig inte helt på hela dagen. Kan inte säga att han var "normalt" trött och hängig.

Inboxar dig namnet på läkaren på VC.
  • Mollie
    marsbabymamma skrev 2009-02-06 21:40:53 följande:
    Då missade jag er då Mollie...gick hem från akuten 15.00 igår. Rätt inställning! Undvik antibiotika i onödan! Men loja barn med ilsket fula trumhinnor och Hoppetossor med groteskt rejäl bihåleinfl ska definitivt ha det! Vanlig simpel bihåleinflammation däremot behöver det inte. Gjorde ett skolarbete på sinuit i höstas och det enda som hände var att man var sjuk en dag mindre än utan ab. MEN vissa sinuiter utvecklas mer ilsket och måste ha behandling.
    Ja, just ja, du är där på praktik... Synd vi inte fick dig som syrra då!
    Och du.., vad är sinuit?? Du måste ju skriva svenska här förstår du väl??
  • Mollie
    marsbabymamma skrev 2009-02-08 14:15:26 följande:
    Flåt....glömmer bort mig ibland...
    Du är förlåten!
    Hoppe tossan skrev 2009-02-08 14:23:41 följande:
    Mollie: Läste din blogg och hela berättelsen om Alfred. Och måste säga att jag blev ännu mer irriterade på doktorn på VC...
    Jo, han står inte så högt i kurs nu ska jag säga...
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-08 20:21:10 följande:
    Hör man efter så är det säkert fler som har nåt att komma med... Men det du beskrev om att direkt man kom innanför dörren... Precis så var det för oss också. OCh det sa han också. "jag såg det direkt ni kom in att det var en frisk pojke"... Grrrrrrrr...
    Ja, jag tror det med. Var själv på VC i ett annat ärende igår och mötte honom i korridoren, kände total avsky kan jag säga. Hade jag varit ensam med honom hade jag tryckt upp honom mot väggen och frågat HUR han kan dels kan missa en öroninflammation som är rätt långt gången, dels hur han behandlar små barn som faktikst inte mår bra?! Vågar inte säga det här, men svär en lång harang &/%¤/&()/()(&/&%(/%¤#%#"¤#¤/#&%¤/(!!!

Ja, jag var till VC som jag skrev och tog ett halsprov som visade StrepA! Som jag misstänkte så nu går även jag på pencillin och som ajg själv "räknat" ut så har jag varit smittbärare på detta sen jul, eller det har gått runt blans oss i familjen. Maken är den som är frisk nu så jag och sonen blir ju av med StrepA nu när vi äter pencillin. Hoppas vi brutit smittan nu!
    Är hemma och vabbar idag, han har feber IGEN!!! Så det är ju nått virus som vi drar på också. Känns som om man blir knäpp snart alltså!
  • Mollie
    Tezz81 skrev 2009-02-10 11:17:21 följande:
    Tråkigt att det inte ger med sig.... Håller tummar och tår att ni får vara friska framöver.. (och vi) och alla för den delen....Glömde ju fråga i går om du hade en bra födelsedag....?
    En bra födelsedag... Vaddå har jag fyllt år? Det var väl en av de dagar som var typ som sjukast så jag tänkte nog inte så långt öht!
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-02-10 13:39:31 följande:
    Idag har vi varit till Falun en sväng, var in på djurmagasinet så Linnea fick titta på djur, det tyckte hon var kul, speciellt kaninen och en stor sköldpadda som hon tittade längst på. Sambon hade lite ärenden där i närheten så vi följde med som sällskap och för att komma hemifrån lite. Blev en korv hos Ghandi till lunch, hade tänkt att gå på Mcdonalds men de fanns ju inte kvar på holmgatan längre.
    Nä, de har ju flyttat upp till ICA Maxi och riksvägen. Antar de kommer få bättre där. Centrum va vä ingen hit för en MC Donalds-resturang. Tror den gick i förlust många år innan de fick bygga nytt, för de hade väl byggstopp i hela landet vad jag förstod.
    Trevligt att ni va hit en sväng, synd vi inte visste så kunde vi ha tagit en fika OM vi varit friska, vilket vi inte var...
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-10 13:47:42 följande:
    Mollie: Låter som att Alfred har haft samma segdragna influensa som jag... SÅ.. Det tar tid innan man blir frisk.Angående doktorn så ryser jag bara jag tänker på honom.
    Ja, det verkar så. Idag va tempen 38,3 men han är helt som vanligt, förutom att han äter dåligt..
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-02-12 08:42:16 följande:
    Mollie, visset att det fanns en McD där uppe också men inte att den andra var borta men lite bättre där med drive-in och så. Vi var bara en snabb vända till Falun men ska jag dit mer så kan jag meddela och se om nån vill ta en fika .
    ja, gör det. Man jobbar ju, men det kan ju passa, vet aldrig!
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-12 08:54:36 följande:
    Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!
    Ja, Smock hade varit där och de hade fullt sjå att få med sig T hem efter 2 timmar så det vore kanske nått!
Svar på tråden Dalatråden