• Mollie

Dalatråden

Tess82 skrev 2009-01-30 21:58:19 följande:
    Mollie, skönt att det är nån som håller tråden igång, jag försöker också vara aktiv men inte lika duktig som dig . Trist att han är sjuk, hoppas att ni får helgen att gå ihop skapligt ändå.Imorgon ska vi på kalas också, Linneas kusin fyller 9. Sambon kommer hem inatt med "nya" raggarbilen som han köpte i USA i höstas så han har väl fullt upp hela helgen. Sen ska han vara pappaledig i 3 veckor med Linnea så nu får hon långledigt från dagis igen. Hoppas bara att han tar sitt ansvar nu med Linnea och inte litar på att jag gör allt om jag är hemma, jag studerar ju faktist så jag har annat att göra. I värsta fall så får jag väl plugga på bibblan eller nåt så han förstår, men jag tror nog inte att det blir några problem han har börjat ta med Linnea på lite allt möjligt och tar betydligt mer ansvar nu än när hon var mindre.
    Då har ni med lite att göra i helgen då! Speciellt din sambo!  Vad är dert för bil han köpt hem?
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 17:24:31 följande:
    M har haft ögoninflammation i en vecka nu... Ingen feber dock, bara snuva och lite hosta. Vi har varit i kontakt med VC två gånger och de säger tvätta med koksaltlöstning utifrån och in och avvakta... Men nu har han varit hemma från dagis så länge så jag tycker de tär dags att återgå.Har fått hem våra två katter nu... Så det är high life. Det gick bra så länge svärisarna var här (det var de som levererade) men nu jagas det katt och dras i svansen... Puh!
    En vecka? På BVC sa de att man skulle kontakt dem efter ca 5 gygn om det ej blivit bättre för medicin. Kanske nått ni ska göra? Hoppas att det är på övergående nu. De får ju inte gå tillbaka till dagis så länge de har var kvar i ögonen...
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-01-30 23:07:51 följande:
    Har varit inne och läst men inte skrivit något Tråkigt att Alfred blivit sjuk Tycker jag hör många som har ögoninflamation.Jaha idag var jag till lärcenter, och hade i tanke att bara "titta" på vad jag behövde läsa upp.Så flitig som jag var i gymnasiet så saknas massor Iaf så helt plötsligt nu så ska jag börja läsa in ämnen som saknas på heltid, aja det blir spännande. Sedan nu slog det mig kan jag bara komma till dagis och begära mer tid? Så pratade studievägledaren om att man får några extra kronor från csn om man har barn.Ni som har koll, hur mkt rör sig det om? Jag har tänkt överleva på bidragsdelen borde fungera eftersom jag inte har någon inkomst just för tillfället.
    Ja ögoninflammation kommer med alla förkylningar tydligen. Vi blev nog smittade förra veckan av Tezz81s son, han fick och sen fick hennes dotter, som döptes idag... Lilla skruttan... Men som sagt, kan lika gärna fått det på dagis... Man vet ju inte.

Vad saknar du för ämnen från gymnasiet?
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-01-31 09:32:50 följande:
    Det är en Plymouth Sport Satellite cab 68. Nu ska det fixs iordning till sommaren så nu har han nog att göra ett tag framöver, men den är skapligt fin, ingen rishög.
    Coolt! Hoppas den blir klar innan sommaren så ni kan åka och cruisa lite... Åker ni runt på olika cruisings eller håller ni er hemikring? Ni som bor i Rvik, deltar ni när det är CCW eller flyr ni fältet när "byn" invaderas?
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 18:22:51 följande:
    Mollie: Som sagt, vi har kontaktat vårdcentralen 2 gånger. Första gången efter 3 dagar och andra gången efter 6 dagar... Båda gångerna sa de tvätta, skölj och avvakta. Kanske för att M:s ögon inte är så svullna och att det inte kliar så mycket, men det rinner ändå lite och blir gult. Men om det inte är bättre efter helgen så måste vi nog göra nåt åt det. Tills dess tvättar vi och sköljer.Jag är ju från Rättvik och när det var CCW åkte jag in och kollade nästan varje år. Dessutom lär man sig ju alla genvägar så man själv slipper stå i bilkö. Är en trevlig tillställning tycker jag!
    Ja, som vanligt så är det alltid olika besked... Men det är ju bara att fortsätta som ni gör. Vi fick även höra att man ska tvätta med ljummet vatten inget annat... Hur ska man veta om man dessutom får olika besked på olika ställen? vem har rätt då? Förvirrande...
  • Mollie

Hoppe, hur mår du föresten? Är du piggare??

Här är det sjukt. Sonen har haft 39,9 i feber idag, lite, lite lägre med Alvedon, men inte speciellt mycket. Han ögon klibbar rejält och i det ena ögat är han jätteröd, i det andra inget alls, snorigt och allmänt klent! Maken har halsont, feber och jätteförkyld.

Funderade på lunginlammation, hur yttrar det sig, vad är första tecken?

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 18:43:58 följande:
    Grejen är ju att koksaltlösning är väl lite desinficerande. (hur sjutton stavas det???) Bomullstuss utifrån och in.Jag är piggare och börjar få tillbaks hörseln och känslen på höger sida!Angående lungingflammation har jag ingen aning... Fråga smock. Hon vet...
    Ja, vet att det är lite (ja, hur stavas det?) deficiernade, men jag frågade BVC; Bara vatten, man ska inte köpa nått på Apoteket? Fick till svar; nej, bara vatten.
    har visseligen koksaltlösning hemma... Fick även rådet att dra med fingrarna utifrån och in mot näsroten, så man trycker på tår kanalen så man hjälper till att tömma den sa hon.

Mm, vet att hon vet, tänkt bara om någon visste här...

Skönt att du börjat bli piggare iaf, alltid nått i allt sjukt...
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 18:51:15 följande:
    Hon på vårdcentralen sa koka 2 dl vatten med 2 krm salt och tvätta med det. Hoppas Alfred piggar på sig!
    Men jösses, hon på Apoteket sa att det var viktigt med en salthalt på 0,9% så det inte blir för mycket salt för ögat.. Ja, jösses... Rådet måste vara; Sunt förnuft och lita på dig själv!
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 19:07:28 följande:
    men TVÅ kryddmått på 2 dl kan ju inte bli mer än 0,9%? jag tvättar inte Magnus i ögat med nåt som jag själv inte skulle vilja ha i ögat.
    Nä, jag vet inte alls, jag va bara ironisk mot all information som man får... Självklart du ska fortsätta tvätta honom med det du gör själv och som DU har fått info om...
    Min poäng va bara att det JÄMNT är så olika budskap... Men det kanske inte framgick?
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-31 19:15:56 följande:
    Ja det är tur man inte frågar runt för mycket utan går på första rådet man får. Annars skulle man ju få fnatt. Jag hajjar, Mollie.
    Bra att du är med!
    Ja, det är nog så. 1 tanken är ju oftast bäst...
    Ska föröska ta han om min son nu, sover i soffan, drömmer, pratar i sömnen och feberyrar. måste få i honom mer Alvedon...
Svar på tråden Dalatråden