• Tezz81

Dalatråden

oj så det är här alla är..... tyckte det ekade tomt i gamla tråden...

Sonen har lussefirande i morgon bitti. Han sjunger julsånger mest hela dagen men har berättat att han kan inte sjunga när han ska vara tomte..... vet inte vad skillnaden är men tydligen går det inte att sjunga med tomtekläder på.... (hoppas han hinner glömma det till i morgon....) Förra året gick det inte att sjunga med pepparkakskläder på... Är nåt mystiskt med alla julinspirerande kläder tydligen....

Är det någon som ammar här vars barn reagerat med magknip efter ni ätit ett par lussekatter?

• Tezz81
    gurkan76 skrev 2008-12-11 13:13:44 följande:
    Tezz81 skrev 2008-12-11 10:52:57 följande: Jag har inte ätit några än, men jag kan återkomma med en rapport om jag märker nåt!
    gör så....
  • Tezz81
    Mollie skrev 2008-12-11 21:47:12 följande:
    Haha, kanske de är befriade fårn sjungning av tomten själv? Kankse är så att barnen träffar äkta tomten i smyg och gör dem till tysta små barn? Magknip? Tänkte du på saffranet? Är inte det en "myt" att de sak känna av det för det är i så små mängder? Har för mig att jag läste det där och att den lilla mängden saffran man får i sig inte ska ha någon inverkan. Och äter man köpelussekatter så är risken ännu mindre för där är typ saffranet minimalt!
    Bakade själv lussekatter. Var ju tvugna att ha mjölkfria.... Linnéa skrek HELA dagen när jag åt lussekatter. ( hann visserligen med 4 st under dagens lopp ) Hon var otröstlig.... Och det enda det kan bero på är saffranet... Jag trodde inte att dom kunde känna av det men mamma sa att det var möjligt också....
  • Tezz81

Hade 1g i en deg.... Ja ja.... får hålla mig ifrån det i alla fall... Vill inte ha en till skrikdag om det går att undvika

• Tezz81
    Hoppe tossan skrev 2008-12-12 16:08:01 följande:
    Vänta nu... Har båda tess/tezz döttrar som heter Linnéa??? ha rlämnat lilla familjen över helgen och är nu i stockholm och ska till globen på idolfinal ikväll!!! Jihaaaa!
    Ja tydligen... Vad skojj!!!
  • Tezz81

God kväll tråden!!!
    Grattis till förlovningen!!

Ville lägga till mig på listan men datorn är helt SLUT!

Någon annan får gärna lägga till mig:

Tezz81-Falun-Jonatan -(född 041103)-Linnéa-(080924)

• Tezz81

Kikar in en liten sväng..... Har haft en helt ok jul... Förutom att HELA familjen  numera ligger sjuka i flunsan. Kul nyårsafton.. INTE......

Hoppas bara att mjölken inte sinar alltför mycket nu när jag är sjuk så att lilla tösen får i sig tillräckligt... Jobbigt när hon inte tar flaska. Men om hon har feber (ska kolla snart) så blir det tvångs matning av ersättning på något sätt och vis om inte mjölken räcker till....

Ha en trevlig nyårsafton nu alla och ett gott nytt år.....

Och till den vars svärföräldrar tog med alkohol... Jag hade också blivit vansinng ! Ett par öl till maten och ett par snaps till sillen är ok... Men sen tar det STOPP! Själv älskar jag julmust! MMmmm

• Tezz81
    Mollie skrev 2009-01-17 20:19:19 följande:
    INTE FÖR ÄCKELMAGADE!!!Sonen åt 3 stora pannkakor till lunch vid 11.30-tiden.Han somnade vid 13-tiden och sov gott till ca 15.30.När han vaknade så va han loj, ville inte ha banan till mellis vilket han aldrig tackat nej till. Han var inte alls sig lik .Till middag serverades det falukorv vilket är en favorit. Vägrade äta. Sen kom stans störta kräka... vid 17.30 tiden kanske. Sen dess inget mer. Han har nu ätit lite hårt bröd och druckit lite äppeljuice (Sempers 4 mån). Leker med pappa och vill helst busa på det hårdaste sättet, vilket pappa försöker avvärja... Rädd att bli nerspydd igen kanske? Hur ska jag tolka detta? Var det pannkakan som la sig som en degklump i magen och kom upp, för det som kom upp var enbart "deg" och bitar av pannkaka. Eller är det starten på vinterkräksjukan?
    Uch, har inte ni varit sjuka nog nu??? Vi får väll hoppas att det bara var pannkakan som spökade
  • Tezz81
    Mollie skrev 2009-01-27 21:42:34 följande:
    Ja, förstår exakt, men vi jobbar ju 40 tim/vecka resp 30 tim/vecka, men inte just 7-17 på dagen (maken minus 8 tim pga förädraledighet). Alltså är det desammas om studier på distans kan jag tycka, man jobbar, men på andra tider. Tycker att fokus ligger på fel saker. Här hadlar det om mitt barns utv. inte om att min man "vill" vara hemma och softa och ha barnet på dagis. Jag är av den åsikten att man har sina barn hemma när man är ledig, men det måste vara andra regler för dem som jobbar med OB?har setat här och räknat ut att sonen kommer att vara där MINDRE än 15 tim/vecka (den tid man som föräldraledig och arbetslös har sina barn på dagis) MEN vi ska betala för fulltid, dvs 40 tim!!!!
    När Jonte var hos sin 1:a dagmamma betalade vi för 25 timmar men var 4:e vecka fick han bara vara där 8 timmar......

Läste brevet från kommunen men det gick inte upp för mig att dom höjt avgiften.Förvånad

Hans nuvarande dagmamma tyckte att han skulle komma innan lunch även  när jag började 15:30 just för att vara en i gruppen... Skulle hamna utanför annars... (lika som du fick höra) Får se om han också ska komma när alla andra går sen när det är dags att börja igen.. Snacka om förvaring utan utbyte.... Förstår att du är vansinnig
  • Tezz81
    Mollie skrev 2009-02-10 09:35:07 följande:
    Ja, jag tror det med. Var själv på VC i ett annat ärende igår och mötte honom i korridoren, kände total avsky kan jag säga. Hade jag varit ensam med honom hade jag tryckt upp honom mot väggen och frågat HUR han kan dels kan missa en öroninflammation som är rätt långt gången, dels hur han behandlar små barn som faktikst inte mår bra?! Vågar inte säga det här, men svär en lång harang &/%¤/&()/()(&/&%(/%¤#%#"¤#¤/#&%¤/(!!!Ja, jag var till VC som jag skrev och tog ett halsprov som visade StrepA! Som jag misstänkte så nu går även jag på pencillin och som ajg själv "räknat" ut så har jag varit smittbärare på detta sen jul, eller det har gått runt blans oss i familjen. Maken är den som är frisk nu så jag och sonen blir ju av med StrepA nu när vi äter pencillin. Hoppas vi brutit smittan nu! Är hemma och vabbar idag, han har feber IGEN!!! Så det är ju nått virus som vi drar på också. Känns som om man blir knäpp snart alltså!
    Tråkigt att det inte ger med sig.... Håller tummar och tår att ni får vara friska framöver.. (och vi) och alla för den delen....

Glömde ju fråga i går om du hade en bra födelsedag....?
  • Tezz81

Är alldeles för dålig på att vara här.... Liten tar mkt tid och stunderna  vid datorn är inte många längre.-... 

Läste nåt om leklandet... När tänkte ni åka? (sugen på att hänga med).

• Tezz81

Mollie: ska ni dit?

Just nu sitter jag med tösen i knä.... snackar och busar..
    sonen åkte just in på sitt rum efter att ha rivit tapeter i gästrummet... dags att gå..

• Tezz81

Kikar in en sväng och hoppas ni får roligt på leklandet på lö. Vi hänger inte på då vi planerat att åka och pimpla och grilla på dagen. Försöka att hinna umgås lite ,hela familjen då sambon jobbar 07-22 nu ett par dagar..

Svar på tråden Dalatråden