Mollie skrev 2009-01-27 21:42:34 följande:
Ja, förstår exakt, men vi jobbar ju 40 tim/vecka resp 30 tim/vecka, men inte just 7-17 på dagen (maken minus 8 tim pga förädraledighet). Alltså är det desammas om studier på distans kan jag tycka, man jobbar, men på andra tider. Tycker att fokus ligger på fel saker. Här hadlar det om mitt barns utv. inte om att min man "vill" vara hemma och softa och ha barnet på dagis. Jag är av den åsikten att man har sina barn hemma när man är ledig, men det måste vara andra regler för dem som jobbar med OB?har setat här och räknat ut att sonen kommer att vara där MINDRE än 15 tim/vecka (den tid man som föräldraledig och arbetslös har sina barn på dagis) MEN vi ska betala för fulltid, dvs 40 tim!!!!
När Jonte var hos sin 1:a dagmamma betalade vi för 25 timmar men var 4:e vecka fick han bara vara där 8 timmar......
Läste brevet från kommunen men det gick inte upp för mig att dom höjt avgiften.
Hans nuvarande dagmamma tyckte att han skulle komma innan lunch även när jag började 15:30 just för att vara en i gruppen... Skulle hamna utanför annars... (lika som du fick höra) Får se om han också ska komma när alla andra går sen när det är dags att börja igen.. Snacka om förvaring utan utbyte.... Förstår att du är vansinnig