• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Hörde om ett par tvillingpojkar som heter Leon och Noel ser ni kopplingen ;)

• Imas

Ráhkisvuohta skrev 2008-12-18 14:09:55 följande:

Våran flicka heter Ristin (uttalas inte som kristin, utan Rissttin) Samiskt... [ Sökord: ristin | Kön: Kvinna ] Det finns 16 kvinnor som har förnamnet Ristin . Av dessa har 3 namnet Ristin som tilltalsnamn/förstanamn. [ Sökord: ayla | Kön: Kvinna ] Det finns 223 kvinnor som har förnamnet Ayla . Av dessa har 166 namnet Ayla som tilltalsnamn/förstanamn. MKT VACKERT! en framtida lilla syster kommer att få heta AILA med i istället för y! [ Sökord: aila | Kön: Kvinna ] Det finns 1039 kvinnor som har förnamnet Aila . Av dessa har 789 namnet Aila som tilltalsnamn/förstanamn. Lite vanligare med Aila men de ser mera samiskt ut då de är lite mera likt de finsk-samiska förnamnet Aili
    Har du något fint finsk-samiskt namn på E. Eliina vill ha syskon *S*
  • Imas

Som Fanny som betyder något annat i Uk

• Imas

Empo skrev 2009-01-04 14:09:16 följande:

Vad räknas egentligen som ovanligt? Hur många (ca) bärare av ett tilltalsnamn ska det finnas? Under 100? 500? 1000? Samira heter en jag jobbar med
    Tja säg som så här då vad man tycker själv är ovanligt,
  • Imas

Saarraa skrev 2009-01-12 15:33:49 följande:

Min son heter Jonah, och mitt efternamn Kramer. Inte vanligt :)
    :)

åh hej S, det var ett tag sedan du, har ni någon snö uppe nu då?!? Goran tyckte våra smått skulle passa bra i "BB-huset" :)
  • Imas

Det är så kul att läsa om alla era namnval så ös på mera.

• Imas

CountryGirl 72 skrev 2009-02-08 16:06:04 följande:

Mina barn heter Jens , Erika , Moa å Gilbert. Är inte heller så vanliga namn.
    Uttaalar ni Gilbert med g ljud eller j-ljud
  • Imas

Chantelle skrev 2009-02-18 15:01:54 följande:

daniella heter våran ena dotter sammanlag i sverige har 1723st som har de som tilltals namn .. gabriella finns de 5179st i sverige som har det som tilltalsnamn
    Gabriella heter min dotter som tredje namn. Det valde maken och jag då vi träffades för första gången på Viking Line båten Gabriella, Tux Eliina Gabriella. Och imorgon har alla Gabriellor namnsdag
  • Imas

Tack, Skulle gärna låta min andra dotter i framtiden heta Jennifer men har en kusin som heter Jenny så det blir lite tokigt. Eliina är mjukt och fint. Vi stavar med två i:n då hennes pappa är finsk.

• Imas
    JeyLa skrev 2009-02-26 15:38:41 följande:
    ENGLA Mi Rakel - Engla är ju oxå ett av de rikigt gamla namnen - men vi valde det för att vi gillar det och det passar bra med Nova. Ett MiRakel är ju alla barn, men den namnkombinationen tänkte vi inte på med vårt första barn :) WILDA Tekla Filippa - sambon fick välja alla tre namn, eftersom han aldrig fick någon pojk att bestämma namn på :) Han tror inte att tredje barnet skulle bli lugn, så därför blev det Wilda - sen gjorde han en wtf av henne - snällt ? nja.... :)
    Det var ju en rätt häftig kombo
  • Imas

carita1974 skrev 2009-02-27 18:33:18 följande:

Hihi..fina namn.Mina barn heter Nova Annikki Jesper Leif Juhani Oliver Leif Tapio Kanske inga ovanliga namn men jag tyckte det var kul med din tös namn..och att min tös storebror heter Oliver...//Carita
    När jag var runt 10 ville jag om jag fick en son att han skulle heta Tapio Läste det i en bok.
  • Imas

carita1974 skrev 2009-02-28 14:21:44 följande:

Min pappa hette Juhani Tapio Kram
    Min man är finsk kanske kan klämma in det nu om vi får en son, dottern vi har heter Eliina
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?