Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Yngste sonen heter Vendel och det delar han med ca 40 män i tilltalsnamn. (Totalt är det ca 100 till som heter så i andranamn.) I andranamn heter han Ekorre och det är han ensam om i Sverige vad jag vet.

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Ekorrfamiljen
    exiteme skrev 2008-12-09 08:58:04 följande:
    Min ena flicka heter Keyla. 19 st heter så i Sverige.
    Storasystern till sonens bvc-kompis heter så. På hans dagis (ja, jag vet att det heter förskola) finns en Milton och en Mika.
  • Ekorrfamiljen
    lillangel skrev 2008-12-12 21:48:41 följande:
    Milo heter min son hoppas de inte kommer bli mer poppis bara!
    Det föddes ett gäng "Milo" här på Gotland för ett par år sedan.
  • Ekorrfamiljen
    nicke nyfiken76 skrev 2008-12-13 11:53:55 följande:
    Min lillkille heter Alve. Vet ingen annan som heter så.
    Min klasskompis från högskolan fick en liten Alve 2003. Storebror heter Vide. Jättefina namn båda två!!
  • Ekorrfamiljen
    Rufs skrev 2008-12-13 21:12:58 följande:
    Hmm... Vide? Där fick jag allt ett litet tips utifall det är en lillebror som befinner sig i min mage. Alve och Vide... passar ju jättebra ihop.
    Jag vet!! Jag är helt kär i båda de namnen, men maken var inte riktigt på samma spår när vi fick lillsorken. Å andra sidan kör jag Isfolkstemat all-over, så det fick bli Vendel istället.
  • Ekorrfamiljen

Oh, VIGOR är så himla fiiint!! På Vendels dagis har vi en MALVA (och en MEJA).. På äldste sonens skola går en tjej som heter LAVINA och hennes lillasyster heter just LAVA! *me like*

• Ekorrfamiljen
    Lekia skrev 2008-12-17 12:43:22 följande:
    Leia heter vår dotter (var inte lika vanligt för 5år sedan)Kian heter vår kille, lite ovanligare
    Kian är så himla fint. Jag hade det som förslag på andranamn till sonen, men det blev Ekorre Mikael istället.
  • Ekorrfamiljen

[ Sökord: Akeem | Kön: Man ] Det finns 7 män som har förnamnet Akeem . Av dessa har 6 namnet Akeem som tilltalsnamn/förstanamn.

[ Sökord: Akim | Kön: Man ]

Det finns 7 män som har förnamnet Akim . Av dessa har 2 namnet Akim som tilltalsnamn/förstanamn.

[ Sökord: Akiim | Kön: Man ]

Det finns 1 man som har förnamnet Akiim . Av dessa har 1 namnet Akiim som tilltalsnamn/förstanamn.

• Ekorrfamiljen
    TereseA skrev 2008-12-19 00:25:20 följande:
    ja väldigt ovanligt!
    I alla fall i Sverige! Det är roligt med ovanliga namn! Min son delar tilltalsnamn med 35 andra. Av dem känner jag till 3!!
  • Ekorrfamiljen
    penni skrev 2008-12-26 17:40:31 följande:
    Vi tycker inte vår son har speciellt ovanligt namn men ALLA runtomkring reagerar konstigt nog.. han heter Zac och i mellannamn heter han Lejon. Andra sonen har mellan namnet Tiger så måste ju fortsättamed djur skocken
    Nästa blir kanske en Zebra eller Giraff då!
    The confused squirrel strikes again...
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?