• Dinturiel

Ångest med nr 2!

Ta upp det med din barnmorska. Hade också ångest under min andra graviditet pga komplikationer vid min första förlossning. Snitt var enda utvägen för mig.
    Bra att du ska träffa aurora och tror det enda sättet är att bearbeta de gamla upplevelserna. Jag fick prata med kurator på remiss av min barnmorska. Så fick jag älta både sånt som hade med graviditet och oro att göra, men även allt annat.

• Dinturiel

Krulltott07 skrev 2008-12-07 12:56:44 följande:

Dinturiel skrev 2008-12-07 12:50:45 följande:
    Jag ska till bm i början av januari å då ska vi fixa en tid hos auroran.. de ska bli skönt att få prata med någon som kanske kan förså lite hur man känner.. Har du blivit snittad alltså?
    Ja, jag fick en sfinkterruptur och blev akutsövd och opererad i samband med min första förlossning. Efter uppvaket hade jag inte något minne alls av förlossningen så allt blev bara för traumatiskt både för mig och maken. Var skräckslagen över att råka ut för samma sak igen, så nästan tjatade till mig ett snitt.
  • Dinturiel

Krulltott07 skrev 2008-12-07 14:16:35 följande:

Dinturiel skrev 2008-12-07 14:13:38 följande:
    Ååå fy! De lät inte kul alls! Hur kändes det efter snittet sen då hade du mycket ont?
    Det gjorde sådär ont faktiskt. Drog lite i snittet om jag rörde mig lite för "okontrollerat" eller sträckte lite för mycket på mig. Men jämfört med att inte kunna sitta normalt på 3 månader och knappt kunna gå första veckan efter förlossningen, så var snitt rena himmelriket
Svar på tråden Ångest med nr 2!