• Mrs J

Frågor om ÄD- har ett barn via IVF

Hej!
    Som rubriken säger så har vi ett biologiskt barn med hjälp av IVF. Vi längtar efter ett syskon.
    Idag tog läkaren upp ÄD som alternativ om det inte lyckas med IVF p g a jag har få och troligen dåliga ägg.

Jag kan inget om ÄD och hoppas att någon vill vara snäll att svara på frågor:

Kan man göra ÄD i Sverige om man redan har barn? privat? Kostnad?

Vad är annars alternativen? Kliniker i norden eller Europa?
    Hur hittar man en "bra" klinik i så fall?

Kan man få någon hjälp av Svenska sjukvården/IVF-kliniker i val av ÄD-klinik eller är det upp till en själv att söka information?

Om vi gör äggdonation vill vi använda min mans spermier. Är det möjligt på alla kliniker eller bara vissa?

Jag vill veta så mycket som möjligt om ÄD.
    Tusen tack alla som vill svara.

• Svar på tråden Frågor om ÄD- har ett barn via IVF
  • hymafr

Hej!

Gå in i de olika äggdonationsforumen som finns här och läs.

Själv kan jag absolut ingenting om ÄD i Sverige, men det finns hur många kliniker som helst utomlands.
    Självklart kan ni använda din mans spermier - under förutsättning att de är dugliga, förstås.
    Enda anledningen till att inte använda din mans spermier är om ni använder er av redan frysta, befruktade, embryon. En form av embryoadoption.

• Sleepingbeuty

Eftersom du enbart är 31 år så kan du sätta upp dig på kö på ditt sjukhus där du bor.De testar också din mans sperma i utredningen.
    En skriven remiss av din gyn och att du får en utredning på fertilitetskliniken på det sjukhus du då ska vända dig till.

Svar på tråden Frågor om ÄD- har ett barn via IVF